Problem z biegami, zapowietrzanie układu sprzęgła
- Konraadek
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET + LPG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 23 razy
- Kontakt:
Problem z biegami, zapowietrzanie układu sprzęgła
Witam Kolegów i Koleżanki
Jak w temacie, mam problem z wrzuceniem biegów - mam wrażenie, że zapowietrza się układu sprzęgła. Zaczęło się od "tępego" pedału sprzęgła. Nie dało się wrzucić biegu, a samochód próbował delikatnie ruszać przy próbie jego wbijania. Pompowanie pedałem nie przynosiło rezultatów. Brak jakiegokolwiek wycieku z układu. Zbiorniczek pełen płynu, zarówno jedna jak i druga połowa. Podejrzenie padło na uszkodzoną pompę sprzęgła, wycieku nie było, ale być może przelewała na tłoku.
Na chwilę obecną:
1. W sierpniu regenerowana była skrzynia M32, założony nowy wysprzęglik. Jest nowe koło dwumasowe oraz kompletne sprzęgło.
2. Wczoraj wymieniona została pompa sprzęgła, na nową TRW.
3. Odpowietrzony został układ hydrauliczny, kilkukrotnie, początkowo poleciało powietrze, później już tylko sam płyn.
Nie widać wycieków układu hydraulicznego, ale nadal coś jest nie tak po wymianie tej pompy. Takie uruchomienie samochodu po wymianie dało pozytywny rezultat, ale szybko emocje opadły. Teoretycznie jak popompuję pedałem 10 razy, to uda się wrzucić bieg, ale jak już się jedzie, to są problemy z wrzuceniem kolejnego biegu. Przy hamowaniu i zatrzymywaniu auta do końca nie wysprzęgla i trzeba wyszarpać bieg by się zatrzymać. Próba wrzucenia biegu sprawia, że auto próbuje się toczyć.
Jeśli przyjąć wariant, że wszystko jest wymienione (sprzęgło, dwumasa, pompa sprzęgła, wysprzęglik, płyn hydrauliczny), układ odpowietrzony, to może jest jakiś zawór zwrotny który nie trzema??? Interesuje mnie taki korek na przewodzie ciśnieniowym pompy sprzęgła zaznaczony na obrazku czerwoną strzałką. Ktoś wie co to jest i jak się nazywa?? Może ten element ma utrzymywać ciśnienie w układzie?? A może jakieś inne propozycje??
Dodano po 51 minutach 18 sekundach:
znalazłem, to jest ZAWÓR ODPOWIETRZNIK SPRZĘGŁA. Teraz kwestia poszukania, jak to się za jego pomocą odpowietrza układ??
Jak w temacie, mam problem z wrzuceniem biegów - mam wrażenie, że zapowietrza się układu sprzęgła. Zaczęło się od "tępego" pedału sprzęgła. Nie dało się wrzucić biegu, a samochód próbował delikatnie ruszać przy próbie jego wbijania. Pompowanie pedałem nie przynosiło rezultatów. Brak jakiegokolwiek wycieku z układu. Zbiorniczek pełen płynu, zarówno jedna jak i druga połowa. Podejrzenie padło na uszkodzoną pompę sprzęgła, wycieku nie było, ale być może przelewała na tłoku.
Na chwilę obecną:
1. W sierpniu regenerowana była skrzynia M32, założony nowy wysprzęglik. Jest nowe koło dwumasowe oraz kompletne sprzęgło.
2. Wczoraj wymieniona została pompa sprzęgła, na nową TRW.
3. Odpowietrzony został układ hydrauliczny, kilkukrotnie, początkowo poleciało powietrze, później już tylko sam płyn.
Nie widać wycieków układu hydraulicznego, ale nadal coś jest nie tak po wymianie tej pompy. Takie uruchomienie samochodu po wymianie dało pozytywny rezultat, ale szybko emocje opadły. Teoretycznie jak popompuję pedałem 10 razy, to uda się wrzucić bieg, ale jak już się jedzie, to są problemy z wrzuceniem kolejnego biegu. Przy hamowaniu i zatrzymywaniu auta do końca nie wysprzęgla i trzeba wyszarpać bieg by się zatrzymać. Próba wrzucenia biegu sprawia, że auto próbuje się toczyć.
Jeśli przyjąć wariant, że wszystko jest wymienione (sprzęgło, dwumasa, pompa sprzęgła, wysprzęglik, płyn hydrauliczny), układ odpowietrzony, to może jest jakiś zawór zwrotny który nie trzema??? Interesuje mnie taki korek na przewodzie ciśnieniowym pompy sprzęgła zaznaczony na obrazku czerwoną strzałką. Ktoś wie co to jest i jak się nazywa?? Może ten element ma utrzymywać ciśnienie w układzie?? A może jakieś inne propozycje??
Dodano po 51 minutach 18 sekundach:
znalazłem, to jest ZAWÓR ODPOWIETRZNIK SPRZĘGŁA. Teraz kwestia poszukania, jak to się za jego pomocą odpowietrza układ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Miałem podobny problem. Wadliwy wysprzęglik - wytrzymał pół roku założony jako nowy. Z tego co pamiętam firmy Sachs.
161nt167
- Rabbit
- Posty: 115
- Rejestracja: 21 maja 2017, 0:57
- Imię: Paweł
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 6 razy
Podobne objawy wystąpiły u mnie po 3 tygodniach od wymiany kompletu sprzęgła (dwumasa, sprzęgło, docisk, łożysko). Okazało się, że sprzęgło było wadliwe fabrycznie i się rozwarstwiło. Sprzęgło firmy LUK, podobno coraz częściej zdarzają się im takie akcje...
- Konraadek
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET + LPG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 23 razy
- Kontakt:
Więc u mnie wygląda, że wystąpił ten sam problem. Delikatny wyciek w dolnej części skrzyni, samochód u mechanika, wygląda na kiczowaty wysprzęglik. W moim przypadku firma LUK. Jak będzie zrobione, to podzielę się uwagami i spostrzeżeniami. Dramat, najgorzej, że masa roboty by się dobrać do tego elementu.
- Marwi
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 cze 2018, 16:52
- Auto: Astra H
- Województwo: podlaskie
U mnie podobny problem wystąpił przy uszkodzonym złączu wysprzęglika po wymianie, ciekło i się zapowietrzało. Nie pamiętam firmy ale zmieniłem ną taki wysprzęglik który miał inne rozwiązanie złącza i wszystko gra.
- Konraadek
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET + LPG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 23 razy
- Kontakt:
więc jednak wysprzęglik. Nowy Valeo nie wytrzymał w aucie 5 miesięcy. Nie ciekło przy pompowaniu pedałem, tylko przy wciśniętym sprzęgle (minimalnie). Kupiłem drugi wysprzęglik, tym razem LUK, po montażu wszystko funkcjonuje, kwestia jak długo.
- siwkin
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 cze 2020, 23:37
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: lubuskie
Mam to samo,kazdy mówił ze to wadliwy wysprzeglik dostalem .A wymienilem w komplecie z sprzeglem i dwumasą (LUK) wiec kupilem Valeo wymienilem i to samo może trochę lepiej ,recę opadają popmka sprzegła wymieniona na oryginalną, jakiś plastik z oringami też,moi mechanicy rozkladają rece i mówią ze nie wiedzą.Co robić?
- DagixFire
- Posty: 169
- Rejestracja: 08 sie 2015, 13:06
- Imię: Paweł
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 9 razy
Też mam podobny problem, dwa razy wymienialem już pompę sprzęgła co dawało krótkotrwały efekt. Na przyszły tydzień jestem umówiony na wymianę wysprzęglika i weryfikację sprzęgła...
- siwkin
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 cze 2020, 23:37
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: lubuskie
Wymieniłem wysprzęglik nowy Luka na nowy Valeo i znowu to samo !!!! Co do cholery to jest? Ratunku pompa sprzegła wymieniona na nową i dalej to samo.
- Mazur9501
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 gru 2021, 20:40
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra h
- Silnik: 1.6
- Rocznik: 2005
- Województwo: mazowieckie
Witam u mnie sprawa ma się tak:
Panowie i Panie mam bardzo duży problem ze sprzęgłem. Mianowicie wszystko wymienione komplet sprzęgła, wysprzeglik z pompką ( nawet kilkukrotnie) a pedał sprzęgła zostaje w podłodze albo oddaje dosłownie na centymetr.. dzieje się tak zawsze kilka dni po odebraniu od mechanika... Samochód Opel Astra H 1.6 benzyna.
Panowie i Panie mam bardzo duży problem ze sprzęgłem. Mianowicie wszystko wymienione komplet sprzęgła, wysprzeglik z pompką ( nawet kilkukrotnie) a pedał sprzęgła zostaje w podłodze albo oddaje dosłownie na centymetr.. dzieje się tak zawsze kilka dni po odebraniu od mechanika... Samochód Opel Astra H 1.6 benzyna.