W zasadzie nie ma to znaczenia. Nic to nie zmienia.
Dokładnie!
Ja znam bardzo dobrze skrzynię M32 od zewnątrz ale przede wszystkim od wewnątrz bo ją sam własnymi rękoma regenerowałem/naprawiałem/remontowałem jak kto woli
Jak macie WYWALONE łożyska w obudowie lub bardziej prawdopodobne w pokrywie i do tego wytarte piasty przesuwki na wałach to lanie najlepszego oleju na świece pomoże Wam tyle co umarłemu kadzidło!
GL5 jest do obciążonych skrzyń i musi mieć inhibitory korozji.
Ten titan akurat ma i b.nielicznie złe opinie i dużo dobrych.
Za to prawie wszyscy zgadzają się ,żeby nalać więcej oleju niż zaleca Opel.
Archoila chyba Saczi wlewał.
Według danych dostępnych na [External Link Removed for Guests] Fuchs Titan Sintofluid 75W80 API GL-4 nie jest zgodny z tą normą (w sumie poprzednik API-GL4/GL5 też nie był). Porównując go z Ravenol MTF‑3 SAE 75W ([External Link Removed for Guests]) Fuchs posiada lepszy wskaźnik lepkości kinematycznej w 40 i 100 stopniach, ale za to dużo gorszy wskaźnik lepkości VI. Dokładając do tego domniemane info z oilclub, że obecny olej GM1940004 to 1:1 Tutela Technyx 75W-85 ([External Link Removed for Guests]) to wychodzi na to, że GM/Tutela mają najwyższy wskaźnik lepkości kinematycznej w 40 i 100 stopniach i wskaźnik lepkości VI powyżej 160 (więcej jak Fuchs, mniej niż Ravenol). Który z tych wskaźników jest najważniejszy?
Zbliża mi się wymiana oleju w skrzyni i byłem przekonany, że należy wlać Fuchs Titan Sintofluid 75W80 API GL-4, ale zaczynam mieć wątpliwości. Nigdzie niestety nie znalazłem karty produktu oryginalnego oleju Opel GM1940004. Podobnie jak Fuchsa GL-4 (tylko to co dostępne w linku powyżej na stronie).