Klocki hamulcowe
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 07 sie 2018, 16:01
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Rocznik: 2015
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Klocki hamulcowe
Cześć,
na ile km mniej więcej powinny starczyć oryginalne klocki do J-tki ST 1.6 diesel, 110km?
Zrobiłem na nich 19k km w większości autostradą i są do wymiany...
na ile km mniej więcej powinny starczyć oryginalne klocki do J-tki ST 1.6 diesel, 110km?
Zrobiłem na nich 19k km w większości autostradą i są do wymiany...
to zależy od stylu jazdy, jedni zrobią 30tys km drudzy 150tys km na jednym komplecie. Jeśli ktoś depta na zmiane gaz hamulec gaz hamulec to zjadą się szybko - chodzi tu właśnie o styl jazdy.
- NimnuL
- Posty: 570
- Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
- Imię: NimnuL
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B 1.6 XER
- Rocznik: 2016
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 19 razy
- Pomocny: 17 razy
39tys.km i nadal fabryczne są w dobrym stanie...
Dużo zależy od stylu jazdy, ale na trasie powinny dłużej wytrzymać, w mieście zwykle się szybko zużywają...
Dużo zależy od stylu jazdy, ale na trasie powinny dłużej wytrzymać, w mieście zwykle się szybko zużywają...
Jeżdżę, więc jestem
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 07 sie 2018, 16:01
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Rocznik: 2015
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
No tak, tylko ja zrobiłem 19k km. Większość po autostradzie gdzie nawet jakbym się bardzo postarał to nie jestem w stanie za dużo na zmianę hamować i przyśpieszaćSlabek3101 pisze: ↑25 cze 2019, 10:22to zależy od stylu jazdy, jedni zrobią 30tys km drudzy 150tys km na jednym komplecie. Jeśli ktoś depta na zmiane gaz hamulec gaz hamulec to zjadą się szybko - chodzi tu właśnie o styl jazdy.
Zastanawiam się czy ich nie reklamować.
- NimnuL
- Posty: 570
- Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
- Imię: NimnuL
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B 1.6 XER
- Rocznik: 2016
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 19 razy
- Pomocny: 17 razy
Auto nowe czy kupiłeś je z tymi klockami?
W ASO mówili mi, że oni mają dwa typy do wyboru: tańsze (cieńsze) oraz duże (standardowe). Nie wiem jaka jest różnica w rzeczywistości.
Pytanie podstawowe: skąd wiesz, że Twoje są do wymiany? Widziałeś czy być może zaczęły piszczeć? Bo jeśli to drugie to niekoniecznie są do wymiany.
W ASO mówili mi, że oni mają dwa typy do wyboru: tańsze (cieńsze) oraz duże (standardowe). Nie wiem jaka jest różnica w rzeczywistości.
Pytanie podstawowe: skąd wiesz, że Twoje są do wymiany? Widziałeś czy być może zaczęły piszczeć? Bo jeśli to drugie to niekoniecznie są do wymiany.
Jeżdżę, więc jestem
Ja miałem ori i wymieniłem przód przy 72tys km 3mm mięsa, tył przy 103tys km 0.5-1.5mm mięsa.
Pytanie następujące jak NimnuL pisze, piszczą?
Moje pytanie: ile masz jeszcze okładziny ciernej?
Z drugiej strony w Skodzie zmieniałem na nowe tarcze+klocki TRW (tak tylko do przykładu piszę) i zjechały się po pierwszych 15tys km o ok 30% (być może efekt docierania się lub wada), a potem wytrzymały jeszcze kolejne 90tys km.
Pytanie następujące jak NimnuL pisze, piszczą?
Moje pytanie: ile masz jeszcze okładziny ciernej?
Z drugiej strony w Skodzie zmieniałem na nowe tarcze+klocki TRW (tak tylko do przykładu piszę) i zjechały się po pierwszych 15tys km o ok 30% (być może efekt docierania się lub wada), a potem wytrzymały jeszcze kolejne 90tys km.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 07 sie 2018, 16:01
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Rocznik: 2015
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Dzięki za odpowiedź. Klocki w weekend wymienił mi znajomy bo zacząłem słyszeć efekt ocierania metalu o metal. Dopiero dzisiaj przyjrzałem się starym na 4 klocki 3 z nich są w bardzo dobrym stanie (dużo okładziny) jeden jest zjechany. Z czego może wynikać taka sytuacja?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
chwyta tłoczek lub gdzieś w przewodzie jest maras, trzebaby przeczyścić zacisk, wyciągnąć tłoczek i zobaczyć.
Ja u siebie miałem taką sytuację z tyłu z prawej strony od wewnątrz (strony tłoczka). Tak wyjechała Astra z fabryki i dopiero po 103kkm przy wymianie było widoczne ro co u Ciebie. 3 okładziny równo zjehane po ok. 2mm a czwarta, ta od strony tłoczka zjechana na "heblu" z jednej strony okładziny brak -goła blacha podstawy klocka, po drugiej stronie może ok 1mm.
Dziwne bo nic nie piszczało ani nie ocierało. Rozebrałem, wyczyściłem i jest git. Troche problemów z tym było, ale dało rade. Płyn hamulcowy też odrazu cały przelałem zapobiegawczo.
Ciężko mi tak wyjaśnić bez zajżenia do środka. Może też tak być jak pisze NimnuL, cieńsza okładzina w serii, to by tłumaczyło 19kkm i pozostałe mięso.
Ja u siebie miałem taką sytuację z tyłu z prawej strony od wewnątrz (strony tłoczka). Tak wyjechała Astra z fabryki i dopiero po 103kkm przy wymianie było widoczne ro co u Ciebie. 3 okładziny równo zjehane po ok. 2mm a czwarta, ta od strony tłoczka zjechana na "heblu" z jednej strony okładziny brak -goła blacha podstawy klocka, po drugiej stronie może ok 1mm.
Dziwne bo nic nie piszczało ani nie ocierało. Rozebrałem, wyczyściłem i jest git. Troche problemów z tym było, ale dało rade. Płyn hamulcowy też odrazu cały przelałem zapobiegawczo.
Ciężko mi tak wyjaśnić bez zajżenia do środka. Może też tak być jak pisze NimnuL, cieńsza okładzina w serii, to by tłumaczyło 19kkm i pozostałe mięso.
Do kosza
Ostatnio zmieniony 25 cze 2019, 19:00 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 3 razy.
a masz elektryczny ręczny? jest on dobrze skalibrowany?
Może gdzieś linka trzymie strone bo skorodowała?
Może gdzieś linka trzymie strone bo skorodowała?