Klocki hamulcowe

kobi55

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 07 sie 2018, 16:01
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: B16DTL
Rocznik: 2015
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

Klocki hamulcowe

#1

Nieprzeczytany post autor: kobi55 »

Cześć,

na ile km mniej więcej powinny starczyć oryginalne klocki do J-tki ST 1.6 diesel, 110km?

Zrobiłem na nich 19k km w większości autostradą i są do wymiany...

Usunięty użytkownik 864746

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

to zależy od stylu jazdy, jedni zrobią 30tys km drudzy 150tys km na jednym komplecie. Jeśli ktoś depta na zmiane gaz hamulec gaz hamulec to zjadą się szybko - chodzi tu właśnie o styl jazdy.

Awatar użytkownika
NimnuL

Astro-maniak
Posty: 570
Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
Imię: NimnuL
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B 1.6 XER
Rocznik: 2016
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 19 razy
Pomocny: 17 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: NimnuL »

39tys.km i nadal fabryczne są w dobrym stanie...
Dużo zależy od stylu jazdy, ale na trasie powinny dłużej wytrzymać, w mieście zwykle się szybko zużywają...
Jeżdżę, więc jestem

kobi55

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 07 sie 2018, 16:01
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: B16DTL
Rocznik: 2015
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: kobi55 »

Slabek3101 pisze:
25 cze 2019, 10:22
to zależy od stylu jazdy, jedni zrobią 30tys km drudzy 150tys km na jednym komplecie. Jeśli ktoś depta na zmiane gaz hamulec gaz hamulec to zjadą się szybko - chodzi tu właśnie o styl jazdy.
No tak, tylko ja zrobiłem 19k km. Większość po autostradzie gdzie nawet jakbym się bardzo postarał to nie jestem w stanie za dużo na zmianę hamować i przyśpieszać ;)

Zastanawiam się czy ich nie reklamować.

Awatar użytkownika
NimnuL

Astro-maniak
Posty: 570
Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
Imię: NimnuL
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B 1.6 XER
Rocznik: 2016
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 19 razy
Pomocny: 17 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: NimnuL »

Auto nowe czy kupiłeś je z tymi klockami?

W ASO mówili mi, że oni mają dwa typy do wyboru: tańsze (cieńsze) oraz duże (standardowe). Nie wiem jaka jest różnica w rzeczywistości.

Pytanie podstawowe: skąd wiesz, że Twoje są do wymiany? Widziałeś czy być może zaczęły piszczeć? Bo jeśli to drugie to niekoniecznie są do wymiany.
Jeżdżę, więc jestem

Usunięty użytkownik 864746

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

Ja miałem ori i wymieniłem przód przy 72tys km 3mm mięsa, tył przy 103tys km 0.5-1.5mm mięsa.
Pytanie następujące jak NimnuL pisze, piszczą?
Moje pytanie: ile masz jeszcze okładziny ciernej?

Z drugiej strony w Skodzie zmieniałem na nowe tarcze+klocki TRW (tak tylko do przykładu piszę) i zjechały się po pierwszych 15tys km o ok 30% (być może efekt docierania się lub wada), a potem wytrzymały jeszcze kolejne 90tys km.

kobi55

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 07 sie 2018, 16:01
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: B16DTL
Rocznik: 2015
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: kobi55 »

Dzięki za odpowiedź. Klocki w weekend wymienił mi znajomy bo zacząłem słyszeć efekt ocierania metalu o metal. Dopiero dzisiaj przyjrzałem się starym na 4 klocki 3 z nich są w bardzo dobrym stanie (dużo okładziny) jeden jest zjechany. Z czego może wynikać taka sytuacja?
IMG_20190625_170219.jpg
IMG_20190625_170208.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Usunięty użytkownik 864746

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

chwyta tłoczek lub gdzieś w przewodzie jest maras, trzebaby przeczyścić zacisk, wyciągnąć tłoczek i zobaczyć.
Ja u siebie miałem taką sytuację z tyłu z prawej strony od wewnątrz (strony tłoczka). Tak wyjechała Astra z fabryki i dopiero po 103kkm przy wymianie było widoczne ro co u Ciebie. 3 okładziny równo zjehane po ok. 2mm a czwarta, ta od strony tłoczka zjechana na "heblu" z jednej strony okładziny brak -goła blacha podstawy klocka, po drugiej stronie może ok 1mm.
Dziwne bo nic nie piszczało ani nie ocierało. Rozebrałem, wyczyściłem i jest git. Troche problemów z tym było, ale dało rade. Płyn hamulcowy też odrazu cały przelałem zapobiegawczo.


Ciężko mi tak wyjaśnić bez zajżenia do środka. Może też tak być jak pisze NimnuL, cieńsza okładzina w serii, to by tłumaczyło 19kkm i pozostałe mięso.

Usunięty użytkownik 861235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Do kosza
Ostatnio zmieniony 25 cze 2019, 19:00 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 3 razy.

Usunięty użytkownik 864746

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

a masz elektryczny ręczny? jest on dobrze skalibrowany?
Może gdzieś linka trzymie strone bo skorodowała?

ODPOWIEDZ