Stuki przy skręcanie kierownicy na postoju.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 lip 2019, 9:11
- Auto: Astra J
- Województwo: lubelskie
Stuki przy skręcanie kierownicy na postoju.
Hej,
Od niedawna jest właścicielem Astry, dziś niestety pojawiły mi się dwa pierwsze mankamenty. Otóż:
1. Przy skręcaniu kierownica na postoju w prawa stronę, mam na myśli skręt maskymalny, słychać stukanie. Jest ono bardzo głośne i pojawia się gdy tylko zaczynam kręcić kierownica do oporu. Hałas ten nie pojawia się przy skręcie w lewo.
Spotkał się ktoś z podobnymi objawami? Przekładania kierownicza, przegub?
2. Parowanie szyby przedniej. Pojawia się najczęściej na postoju, szyba paruje tylko na samym dole, wąskim paksu. Zazwyczaj gdy jest deszczowy. Nie pomaga nawiew. Od zewnątrz zdarza się, że również paruja jak tylko wyłącze klimatyzację. Czy to może być nagrzewnica?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Od niedawna jest właścicielem Astry, dziś niestety pojawiły mi się dwa pierwsze mankamenty. Otóż:
1. Przy skręcaniu kierownica na postoju w prawa stronę, mam na myśli skręt maskymalny, słychać stukanie. Jest ono bardzo głośne i pojawia się gdy tylko zaczynam kręcić kierownica do oporu. Hałas ten nie pojawia się przy skręcie w lewo.
Spotkał się ktoś z podobnymi objawami? Przekładania kierownicza, przegub?
2. Parowanie szyby przedniej. Pojawia się najczęściej na postoju, szyba paruje tylko na samym dole, wąskim paksu. Zazwyczaj gdy jest deszczowy. Nie pomaga nawiew. Od zewnątrz zdarza się, że również paruja jak tylko wyłącze klimatyzację. Czy to może być nagrzewnica?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Primo to jedź sobie na stację diagnostyczną na szarpaka i niech będzie też rozgarnięty diagnosta i sprawdzi też końcówki drążków kierowniczych a nie sam dół i tuleje, też niech zerknie na osłony gumowe przegubów i wydech i wszystko i będzie widać.
To jest normalne, starczy 40 000 km po Polskich drogach i lecą elementy zawieszenia, to są normalne elementy eksploatacyjne jak w każdym aucie.
Druga sprawa jak masz klimę to pełny serwis, wymiana filtru kabinowego i ogólnie co tam trzeba, tak serio to ponoć co roku trzeba klimę dawać na serwis.
Nic złego.
Normalna Akcja Eksploatacja.
Zawias leci, taka jego natura i klima też musi być co jakiś czas poddana serwisowi.
Tak myślę, tu nie ma problemu, to tylko akcja eksploatacja, no nie uciekniesz.
Za prawdę powiem warto poczytać instrukcję obsługi a jeszcze bardziej za prawdę fajnie mieć książkę sam naprawiam, do J-tki chyba jest już z WKŁ ?
Tak, jest
[External Link Removed for Guests]?
Coś coś.
Dodano po 6 minutach 23 sekundach:
No i oczywiście jest AKP
To jest normalne, starczy 40 000 km po Polskich drogach i lecą elementy zawieszenia, to są normalne elementy eksploatacyjne jak w każdym aucie.
Druga sprawa jak masz klimę to pełny serwis, wymiana filtru kabinowego i ogólnie co tam trzeba, tak serio to ponoć co roku trzeba klimę dawać na serwis.
Nic złego.
Normalna Akcja Eksploatacja.
Zawias leci, taka jego natura i klima też musi być co jakiś czas poddana serwisowi.
Tak myślę, tu nie ma problemu, to tylko akcja eksploatacja, no nie uciekniesz.
Za prawdę powiem warto poczytać instrukcję obsługi a jeszcze bardziej za prawdę fajnie mieć książkę sam naprawiam, do J-tki chyba jest już z WKŁ ?
Tak, jest
[External Link Removed for Guests]?
Coś coś.
Dodano po 6 minutach 23 sekundach:
No i oczywiście jest AKP
Ostatnio zmieniony 12 sie 2019, 19:01 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 lip 2019, 9:11
- Auto: Astra J
- Województwo: lubelskie
Byłem na dwóch stacjach, żaden diagnosta nie znalazł luzu... :/
Dlatego pomyślałem teraz, że może coś z przekładania.
Filtr kabinowy zmieniony 2 tygodnie temu. Jeszcze nie spotkałem się z takim parowanekm szyby, szczególnie tylko jednej, i tylko w jednym miejscu.
Wiadomo, że to wszystko eksploatacja i kupiłem jednak używane auto, a w takim zawsze coś prędzej czy później wyjdzie. Tylko ja jeśli chodzi o coś, co mi w aucie nie domaga, dostaje gorączki
Dlatego pomyślałem teraz, że może coś z przekładania.
Filtr kabinowy zmieniony 2 tygodnie temu. Jeszcze nie spotkałem się z takim parowanekm szyby, szczególnie tylko jednej, i tylko w jednym miejscu.
Wiadomo, że to wszystko eksploatacja i kupiłem jednak używane auto, a w takim zawsze coś prędzej czy później wyjdzie. Tylko ja jeśli chodzi o coś, co mi w aucie nie domaga, dostaje gorączki
Ostatnio zmieniony 12 sie 2019, 19:03 przez Sulovsky, łącznie zmieniany 1 raz.
ooo...
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
"Przy skręcaniu kierownica na postoju w prawa stronę, mam na myśli skręt maskymalny, słychać stukanie."
Na postoju stuka ? Bo jak podczas jazdy, ruszania, to przegub zewnętrzny winny
Dodano po 57 sekundach:
Nie no napisał że na postoju, czytać czytać.
Wiesz magiel ciągnie kolumny, może coś na kolumnach. Hmmm
Dodano po 3 minutach 59 sekundach:
Obadaj czy to nie magiel, jak kręcisz to pomerdaj lewo prawo fajerą, jak coś stuka przy przejściu ze strony na stronę to może magiel ale nie koniecznie...
No wiesz. masz koła na wprost i kręcisz lewo albo w prawo, gdzie ten stuk się pojawia ?
Czy przy przejściu na kierunkach czy gdzieś na skraju.
Kolumny czy by na raz strzelały ?
Diagnoza mmm diagnoza...
Dodano po 1 minucie 44 sekundach:
Nie no już napisane że w prawo jak daje.
To coś jakby kolumna albo sam drążek kierowniczy...
Mechanior nic a nic nie widzi ?
Słabo
Bo przyczyna jest na pewno.
Magii nie ma przyczyna jest...
Trzeba tyko do tego dojść.
Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
Masz kolumnę makpersona, na górze jest poducha i łożysko a na dole ma sworzeń wahacza poniżej zwrotnicy co się kręci jak kręcisz fajerą.
Coś strzela, stuka.
Na podnośniku też strzela ?
Może sprężyna Ci pękła, czasem za wuja tego nie widać.
Zbyt świeże auto żeby magiel czy wspoma padła, to coś na kolumnie.
Dodano po 3 minutach 29 sekundach:
Musi na spokojnie obadać co się dzieje z tą prawą stroną.
Serio serio mogła sprężyna strzelić, czasem strzeli sama końcówka i poleci w świat i za wuja tego nie zobaczy a właśnie strzela przy kręceniu bo nie ma dobrego osadzenia.
Strzelające sprężyny w Astrze i nie tylko to norma, tylko serio czasem tego nie zobaczy.
Nie powinno nic strzelać i stukać jak już zawias sprawdzony na szarpaku, szarpak ma za mały zakres to tylko góra i dół i trochę na boki, to nie jest pełny zakres pracy zwrotnicy/kolumny.
Dodano po 57 sekundach:
Stawiam na sprężynę.
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
"Przy skręcaniu kierownica na postoju w prawa stronę, mam na myśli skręt maskymalny, słychać stukanie."
Na postoju stuka ? Bo jak podczas jazdy, ruszania, to przegub zewnętrzny winny
Dodano po 57 sekundach:
Nie no napisał że na postoju, czytać czytać.
Wiesz magiel ciągnie kolumny, może coś na kolumnach. Hmmm
Dodano po 3 minutach 59 sekundach:
Obadaj czy to nie magiel, jak kręcisz to pomerdaj lewo prawo fajerą, jak coś stuka przy przejściu ze strony na stronę to może magiel ale nie koniecznie...
No wiesz. masz koła na wprost i kręcisz lewo albo w prawo, gdzie ten stuk się pojawia ?
Czy przy przejściu na kierunkach czy gdzieś na skraju.
Kolumny czy by na raz strzelały ?
Diagnoza mmm diagnoza...
Dodano po 1 minucie 44 sekundach:
Nie no już napisane że w prawo jak daje.
To coś jakby kolumna albo sam drążek kierowniczy...
Mechanior nic a nic nie widzi ?
Słabo
Bo przyczyna jest na pewno.
Magii nie ma przyczyna jest...
Trzeba tyko do tego dojść.
Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
Masz kolumnę makpersona, na górze jest poducha i łożysko a na dole ma sworzeń wahacza poniżej zwrotnicy co się kręci jak kręcisz fajerą.
Coś strzela, stuka.
Na podnośniku też strzela ?
Może sprężyna Ci pękła, czasem za wuja tego nie widać.
Zbyt świeże auto żeby magiel czy wspoma padła, to coś na kolumnie.
Dodano po 3 minutach 29 sekundach:
Musi na spokojnie obadać co się dzieje z tą prawą stroną.
Serio serio mogła sprężyna strzelić, czasem strzeli sama końcówka i poleci w świat i za wuja tego nie zobaczy a właśnie strzela przy kręceniu bo nie ma dobrego osadzenia.
Strzelające sprężyny w Astrze i nie tylko to norma, tylko serio czasem tego nie zobaczy.
Nie powinno nic strzelać i stukać jak już zawias sprawdzony na szarpaku, szarpak ma za mały zakres to tylko góra i dół i trochę na boki, to nie jest pełny zakres pracy zwrotnicy/kolumny.
Dodano po 57 sekundach:
Stawiam na sprężynę.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 lip 2019, 9:11
- Auto: Astra J
- Województwo: lubelskie
Nie wiem jak Ci to opisać, ale stuka przy maskymalnym dokręcaniu kierownica, do momentu aż więcej się nie da, w tym miejscu pojawia się stukanie
Odpadam.
Hmm...
Na dzień dzisiaj nie mam pomysłu.
Ale jak coś stuka któraś strona to kolumna no i ta sprężyna mogła strzelić, mogła.
Hmm...
Na dzień dzisiaj nie mam pomysłu.
Ale jak coś stuka któraś strona to kolumna no i ta sprężyna mogła strzelić, mogła.
-
- Posty: 4838
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Zatarte lozysko amortyzatora. Zajrzyj do srub gornych amortyzatora.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 120 razy
Mozliwe. U mnie jest pojedyńcze puknięcie jak np. parkuję i mam skręcone koła w lewo. Puknięcie jest od lewej strony. W mojej byłej VC, podczas skrętu pukało, chrupało, nawet na postoju. Miałem zatarte górne łożyska kolumny McPhersona.czarnypiotrek pisze: ↑13 sie 2019, 8:40Zatarte lozysko amortyzatora. Zajrzyj do srub gornych amortyzatora.