Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer

Awatar użytkownika
parabellum

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie

Re: Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer

#51

Nieprzeczytany post autor: parabellum »

Wymieniałem klocki w tylnych hamulcach - prowadnica wsunięta do górnego otworu jarzma miała na osi nasunięty plastikowy element, to dolna była w całości metalowa. Metalowa prowadnica przesuwa się w gnieździe lekko - wraca do punktu wyjścia pod naciskiem gumowej osłony, plastikowa z delikatnym oporem - wcisnięta, zostaje w tym miejscu (sprawdzałem to po wyczyszczeniu i przesmarowaniu gniazd) - czy tak być powinno?

Klocek hamulcowy po zewnętrznej stronie był dużo bardziej zużyty od tego wewnętrznego. Czy może to mieć ewentualny związek ze źle dobraną prowadnicą?

Awatar użytkownika
parabellum

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie

#52

Nieprzeczytany post autor: parabellum »

Inne pytanie - czy prowadnice zacisków dla osi przedniej i tylnej się różnią, czy to ta sama część?

Awatar użytkownika
parabellum

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie

#53

Nieprzeczytany post autor: parabellum »

Czy to normalne, że mogę bez problemu wkręcić tłoczek tylnego zacisku, ale jeśli chciałbym wykręcić (żeby np. obejrzeć stan tłoczka), to napotykam opór i nie jestem w stanie tego zrobić?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4858
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#54

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

parabellum pisze:
23 lis 2023, 23:18
Czy to normalne, że mogę bez problemu wkręcić tłoczek tylnego zacisku, ale jeśli chciałbym wykręcić (żeby np. obejrzeć stan tłoczka), to napotykam opór i nie jestem w stanie tego zrobić?
Tak, Wykrecic latwiej uzywajac drzwigni recznego.

Awatar użytkownika
MarKsi0

Rekrut
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#55

Nieprzeczytany post autor: MarKsi0 »

parabellum pisze:
28 paź 2023, 19:19
Wymieniałem klocki w tylnych hamulcach - prowadnica wsunięta do górnego otworu jarzma miała na osi nasunięty plastikowy element, to dolna była w całości metalowa. Metalowa prowadnica przesuwa się w gnieździe lekko - wraca do punktu wyjścia pod naciskiem gumowej osłony, plastikowa z delikatnym oporem - wcisnięta, zostaje w tym miejscu (sprawdzałem to po wyczyszczeniu i przesmarowaniu gniazd) - czy tak być powinno?

Klocek hamulcowy po zewnętrznej stronie był dużo bardziej zużyty od tego wewnętrznego. Czy może to mieć ewentualny związek ze źle dobraną prowadnicą?
Trochę odgrzebane ale dla potomnych :D ten element to nie jest plastik tylko guma. Jak ciężko chodzi to trzeba go wymienić. Zapewne przy wkładaniu w jarzmo się wysuwa z rowka i przez to ciężko pracuje sworzeń

Awatar użytkownika
parabellum

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie

#56

Nieprzeczytany post autor: parabellum »

Faktycznie, element jest ten jest elastyczny.
Z tego co później doczytałem, to ta gumowa tulejka ma za zadanie bodaj tłumić wibracje w zacisku, by ciszej to wszystko działało.

Nawiasem mówiąc, zmontowałem to jak opisałem wyżej i całość działa w porządku, zacisk się nie blokuje.

ODPOWIEDZ