Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer

Awatar użytkownika
Marcin83Sl

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2020, 22:49
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTS
Rocznik: 2012
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy

Re: Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer

#21

Nieprzeczytany post autor: Marcin83Sl »

Warto jeszcze przeczyscic prowadnice zacisku, nasmarowac stosownym smarowidlem, oraz "posmarowac" plecy klocka. Jarzmo i powadnice warto skrecic na klej , Skontrolowac osłony gumowe. Niby wymiana prosta, ale mało kto robi to własciwie. Nawet warsztaty

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Smarowanie prowadnic uważasz za prawidłowe serwisowanie hamulców??

bruno62

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 26 sty 2018, 18:03
Auto: Astra J, Corsa E
Silnik: 17DTC, 1,4 XEL
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#23

Nieprzeczytany post autor: bruno62 »

Tak, smarowanie prowadnic silikonem wysoko temperaturowym jest prawidłowe, bo tak mówi m.in. instrukcja Opla!

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#24

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

luckyboy pisze:
08 lip 2020, 1:31
Smarowanie prowadnic uważasz za prawidłowe serwisowanie hamulców??
Uważasz, że smar na prowadnicach nie ulega degradacji ? Ciekawe.. kurde to po co wymieniać olej w skrzyni, silniku ?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Ja w ogóle nie smaruję, bo właśnie widzę jak kupię samochód jakie są skutki smarowania - hamulce stoją w miejscu.

marcin199404

Astro-maniak
Posty: 798
Rejestracja: 27 kwie 2019, 14:46
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 37 razy
Pomocny: 33 razy

#26

Nieprzeczytany post autor: marcin199404 »

Witam, jak to w koncu jest z wymiana tych klockow hamulcowych trzeba miec opcoma czy nie, reczny mam elektryczny

Awatar użytkownika
Slabek

Przyjaciel forum
Posty: 639
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
Imię: Sławek
Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
Silnik: DFCA20
Rocznik: 2016
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 38 razy
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: Slabek »

marcin199404 pisze:
12 sty 2021, 12:20
Witam, jak to w koncu jest z wymiana tych klockow hamulcowych trzeba miec opcoma czy nie, reczny mam elektryczny
Trzeba mieć, musisz poluzować zacisk do procedury wymiany klocków. Ogólnie nie ma problemu. Na końcu nie zapomnij skalibrować.
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW :twisted: 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...

marcin199404

Astro-maniak
Posty: 798
Rejestracja: 27 kwie 2019, 14:46
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 37 razy
Pomocny: 33 razy

#28

Nieprzeczytany post autor: marcin199404 »

Ok, jak trzeba to musze podjechac do mechanika sam nic nie zrobie. Dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Ale bajki :)

Nie potrzeba żadnego kompa.

Tłoczki się wkręca tak samo jak z ręcznym na dźwignie.

Demontujesz zacisk, wyciagasz klocki, wkrecasz tłoczki, montujesz nowe klocki, montujesz zacisk i jeździsz.

Dopiero w astrach K jest taki system jak w WV, że w naciskach są silniki elektryczne i tu dopiero jest konieczny komp i program.

Awatar użytkownika
Slabek

Przyjaciel forum
Posty: 639
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
Imię: Sławek
Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
Silnik: DFCA20
Rocznik: 2016
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 38 razy
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: Slabek »

@KaMYk a jak kalibrujesz elektryczny ręczny? Podkładkami? :D
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW :twisted: 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...

ODPOWIEDZ