Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer

#31

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Nie ma ani konieczności, ani potrzeby kalibrowania ręcznego po wymianie klocków. Kalibracja jest wymagana po wymianie któregoś z odcinków linki lub gdy linki są wyciągnięte. Wymiana klocków nie powoduje zmian w samym sterowaniu ręcznego. Po wymianie i kilkukrotnym wciśnięciu hamulca zasadniczego tłoczki ustawią się w swoim roboczym położeniu i ręczny będzie działał jak przed wymianą. Nic śmiesznego w tym nie widzę. Podkładek nie używałem.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#32

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Elektryczny ręczny w AJ jest mocno awaryjny?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#33

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Ja nie miałem problemów. Auto z 2013 roku

Zicobi

Astro-maniak
Posty: 246
Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
Imię: Zbigniew
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 14NET
Rocznik: 2011
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 23 razy

#34

Nieprzeczytany post autor: Zicobi »

KaMYk pisze:
12 sty 2021, 17:45
Ale bajki :)

Nie potrzeba żadnego kompa.

Tłoczki się wkręca tak samo jak z ręcznym na dźwignie.

Demontujesz zacisk, wyciagasz klocki, wkrecasz tłoczki, montujesz nowe klocki, montujesz zacisk i jeździsz.

Dopiero w astrach K jest taki system jak w WV, że w naciskach są silniki elektryczne i tu dopiero jest konieczny komp i program.
Potwierdzam wymiana banalnie prosta, żadnych komputerów i kalibracji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Astra F /Astra G / Astra H / Astra J
Omega V6/ Zafira C

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#35

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Jakiej firmy klocki i tarcze montowałeś @Zicobi ?

Zicobi

Astro-maniak
Posty: 246
Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
Imię: Zbigniew
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 14NET
Rocznik: 2011
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 23 razy

#36

Nieprzeczytany post autor: Zicobi »

analyzer65 pisze:
16 sty 2021, 22:10
Jakiej firmy klocki i tarcze montowałeś @Zicobi ?
FTE Automotive, cena 280 zł za komplet, 7tys zrobione i ok, firmę FTE polecił kolega z hurtowni z częściami.
Astra F /Astra G / Astra H / Astra J
Omega V6/ Zafira C

Awatar użytkownika
Marcin83Sl

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2020, 22:49
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTS
Rocznik: 2012
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy

#37

Nieprzeczytany post autor: Marcin83Sl »

luckyboy pisze:
08 lip 2020, 1:31
Smarowanie prowadnic uważasz za prawidłowe serwisowanie hamulców??
Zdecydowanie tak. Poczytaj instrukcje prawidlowego montazu która dostajesz razem z klockami. Lub troche literatury na ate trw lub . To ze ktos smaruje czyms czym nie powinien( ukachony przez polskich mechanikow smar miedziany) to juz inna bajka

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Marcin83Sl pisze:
02 lut 2021, 1:43
Zdecydowanie tak. Poczytaj instrukcje prawidlowego montazu która dostajesz razem z klockami. Lub troche literatury na ate trw lub . To ze ktos smaruje czyms czym nie powinien( ukachony przez polskich mechanikow smar miedziany) to juz inna bajka
Dlaczego według Ciebie smar z dodatkiem miedzi jest zły? Mam na myśli kontakt krawędzi klocka z jarzmem ?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#39

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Ja stosuję smar grafitowy, ale gdybym nie miał smaru grafitowego pod ręką tylko smar miedziany to bez chwili wahania, zastanawiania bym go zastosował. Klocki i jarzma nie są wykonane ze stopu aluminium. Pozdrawiam.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#40

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Smar miedziany twardnieje i nie nadaje się do takich rzeczy.
Kiedyś też go stosowałem. Po iluś miesiącach jazdy i rozebraniu straciłem kupę czasu na wyczyszczenie tego wszystkiego bo oblepiło, zaschło i nie smarowało absolutnie niczego.
Miejsce gdzie pracuje prowadnica zacisku powinno być oczyszczone wewnątrz, do tego szczelna gumka i smar.
TRW PFG110 do smarowania prowadnic używam, natomiast blaszki wraz z klockami wystarczą nowe, zamontowane na oczyszczone powierzchnie. Delikatnie ale tyle o ile aby powstał tylko film smarny, można pokryć miejsca w jarzmie gdzie wciska się sprężyste blaszki klocków. Tu nie ma sensu niczego smarować ponieważ całość pracuje w zapyleniu z klocków, do tego woda itd spowoduje tylko tworzenie mazi blokującej swobodną pracę klocków.

ODPOWIEDZ