Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer
- parabellum
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
Re: Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer
Wymieniałem klocki w tylnych hamulcach - prowadnica wsunięta do górnego otworu jarzma miała na osi nasunięty plastikowy element, to dolna była w całości metalowa. Metalowa prowadnica przesuwa się w gnieździe lekko - wraca do punktu wyjścia pod naciskiem gumowej osłony, plastikowa z delikatnym oporem - wcisnięta, zostaje w tym miejscu (sprawdzałem to po wyczyszczeniu i przesmarowaniu gniazd) - czy tak być powinno?
Klocek hamulcowy po zewnętrznej stronie był dużo bardziej zużyty od tego wewnętrznego. Czy może to mieć ewentualny związek ze źle dobraną prowadnicą?
Klocek hamulcowy po zewnętrznej stronie był dużo bardziej zużyty od tego wewnętrznego. Czy może to mieć ewentualny związek ze źle dobraną prowadnicą?
- parabellum
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
Inne pytanie - czy prowadnice zacisków dla osi przedniej i tylnej się różnią, czy to ta sama część?
- parabellum
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
Czy to normalne, że mogę bez problemu wkręcić tłoczek tylnego zacisku, ale jeśli chciałbym wykręcić (żeby np. obejrzeć stan tłoczka), to napotykam opór i nie jestem w stanie tego zrobić?
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Tak, Wykrecic latwiej uzywajac drzwigni recznego.parabellum pisze: ↑23 lis 2023, 23:18Czy to normalne, że mogę bez problemu wkręcić tłoczek tylnego zacisku, ale jeśli chciałbym wykręcić (żeby np. obejrzeć stan tłoczka), to napotykam opór i nie jestem w stanie tego zrobić?
- MarKsi0
- Posty: 116
- Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Trochę odgrzebane ale dla potomnych ten element to nie jest plastik tylko guma. Jak ciężko chodzi to trzeba go wymienić. Zapewne przy wkładaniu w jarzmo się wysuwa z rowka i przez to ciężko pracuje sworzeńparabellum pisze: ↑28 paź 2023, 19:19Wymieniałem klocki w tylnych hamulcach - prowadnica wsunięta do górnego otworu jarzma miała na osi nasunięty plastikowy element, to dolna była w całości metalowa. Metalowa prowadnica przesuwa się w gnieździe lekko - wraca do punktu wyjścia pod naciskiem gumowej osłony, plastikowa z delikatnym oporem - wcisnięta, zostaje w tym miejscu (sprawdzałem to po wyczyszczeniu i przesmarowaniu gniazd) - czy tak być powinno?
Klocek hamulcowy po zewnętrznej stronie był dużo bardziej zużyty od tego wewnętrznego. Czy może to mieć ewentualny związek ze źle dobraną prowadnicą?
- parabellum
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
Faktycznie, element jest ten jest elastyczny.
Z tego co później doczytałem, to ta gumowa tulejka ma za zadanie bodaj tłumić wibracje w zacisku, by ciszej to wszystko działało.
Nawiasem mówiąc, zmontowałem to jak opisałem wyżej i całość działa w porządku, zacisk się nie blokuje.
Z tego co później doczytałem, to ta gumowa tulejka ma za zadanie bodaj tłumić wibracje w zacisku, by ciszej to wszystko działało.
Nawiasem mówiąc, zmontowałem to jak opisałem wyżej i całość działa w porządku, zacisk się nie blokuje.