Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer

Awatar użytkownika
pablo88

Astro-maniak
Posty: 159
Rejestracja: 20 sty 2020, 6:46
Imię: Pablo
Auto: Astra J
Silnik: 1,7CtDi
Rocznik: 2014
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 74 razy
Pomocny: 12 razy

Wymiana klocków hamulcowych Astra J sport tourer

#1

Nieprzeczytany post autor: pablo88 »

Witam,
Koledzy czy ktoś z was wymieniał sam klocki hamulcowe?. Możecie opisać jak zdjąć zacisk i czy po wymianie klocków trzeba odpowietrzac układ hamulcowy?

Usunięty użytkownik 830064

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

Nie robiłem w astrze, ale z innych aut mam doświadczenie. Jest kilka szkól, więc znajdziesz sprzeczne informacje. Ja nie odpowietrzam, bo wcześniej odkręcam korek zbiorniczka płynu, cofam tłoczek (z przodu jest łatwo, a z tyłu zazwyczaj trzeba go jednocześnie wkręcać, więc bez dobrego narzędzia jest trudno), zakładam klocki. I po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca wsio działa jak przed operacją.

A prowadnice zacisku zwykle są zaślepione gumowymi zatyczkami. Wyjmujesz i odkręcasz. Nic skomplikowanego.

Samych klocków nigdy nie wymieniam, bo szkoda ich do starych tarcz. Zresztą, wymianę robię tylko raz, po zakupie auta, więc hamulce są zawsze zapuszczone (nigdy nie czyszczone). Nigdy auta tak długo nie trzymam, żeby ponowna wymiana była potrzebna.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4858
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Tak. Po pytaniach sprzedam Ci rade. Jedz do mechanika ze wzgledu na bezpieczenstwo.

Usunięty użytkownik 830064

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

Słuszna rada. To nie wymiana radia czy zderzaka. Źle zrobione może prowadzić to tragedii.

adaam

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 26 lut 2017, 0:39
Imię: Adam
Auto: Astra J
Silnik: a14net
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 5 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: adaam »

Nie przesadzajmy wielkiej filozofii nie ma w naszych astrach jeżeli chodzi o wymianę klocków, nie potrzeba żadnego kompa nawet jeśli chodzi o wymianę tylnych...

Usunięty użytkownik 830064

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

A kto o kompie wspomniał?

Awatar użytkownika
pablo88

Astro-maniak
Posty: 159
Rejestracja: 20 sty 2020, 6:46
Imię: Pablo
Auto: Astra J
Silnik: 1,7CtDi
Rocznik: 2014
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 74 razy
Pomocny: 12 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: pablo88 »

weuek pisze:
26 sty 2020, 15:02
Nie robiłem w astrze, ale z innych aut mam doświadczenie. Jest kilka szkól, więc znajdziesz sprzeczne informacje. Ja nie odpowietrzam, bo wcześniej odkręcam korek zbiorniczka płynu, cofam tłoczek (z przodu jest łatwo, a z tyłu zazwyczaj trzeba go jednocześnie wkręcać, więc bez dobrego narzędzia jest trudno), zakładam klocki. I po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca wsio działa jak przed operacją.

A prowadnice zacisku zwykle są zaślepione gumowymi zatyczkami. Wyjmujesz i odkręcasz. Nic skomplikowanego.



dziękuję za radę i fachowy opis 😀

Samych klocków nigdy nie wymieniam, bo szkoda ich do starych tarcz. Zresztą, wymianę robię tylko raz, po zakupie auta, więc hamulce są zawsze zapuszczone (nigdy nie czyszczone). Nigdy auta tak długo nie trzymam, żeby ponowna wymiana była potrzebna.

Usunięty użytkownik 830064

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

Jeszce pisanie postów (cytowanie) masz do opanowania. ;-)

Awatar użytkownika
Slabek

Przyjaciel forum
Posty: 639
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
Imię: Sławek
Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
Silnik: DFCA20
Rocznik: 2016
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 38 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Slabek »

czarnypiotrek pisze:
26 sty 2020, 15:09
Tak. Po pytaniach sprzedam Ci rade. Jedz do mechanika ze wzgledu na bezpieczenstwo.
Dobra rada. Jeśli sam nie wiesz jak się za to zabrać, niby nic trudnego, a jednak.
adaam pisze:
26 sty 2020, 15:39
Nie przesadzajmy wielkiej filozofii nie ma w naszych astrach jeżeli chodzi o wymianę klocków, nie potrzeba żadnego kompa nawet jeśli chodzi o wymianę tylnych...
Bez kompa się nie obejdzie jak masz hamulec elektryczny. Potem trzeba elekt. ręczny kalibrować.

W praktyce powinno się odkręcić odpowietrzniki, nałożyć wężyk (żeby miało gdzie spłynąć, np. do butelki) i wtedy wkręcić tłoczki - no ale rzadko kto tak robi. Każdy robi jak uważa.

Rozkręcić jest łatwo, trudno to dobrze (odpowiednio) śruby dokręcić (jarzmo zacisku i prowadnice), nie każdy wie - tym bardziej Ty, jeśli tego nie robiłeś.

Lepiej do mechanika jechać.
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW :twisted: 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Co straszycie chłopaka, sama wymiana klocków to jedna z prostszych czynności na aucie.

Zdejmujesz koło, odkręcasz korek zbiornika płynu hamulcowego.

Aby wyjąć klocki nawet nie musisz całkowicie wyciągać zacisku, wystarczy wykręcić jedną śrubę łączącą jarzmo z zaciskiem i odchylasz zacisk.

Wyciągasz klocki, czyścisz, montujesz nowe blaszki prowadzące (powinny być w komplecie z nowymi zaciskami)

wciskasz tłoczek w zacisku, z przodu wystarczy wciskać, z tyły dodatkowo obracać w prawo, w czasie wciskania kontrolujesz poziom płynu, nadmiar odciągasz strzykawką.

składasz, uzupełniasz poziom płynu, kilka razy naciskasz hamulec, kontrolujesz, uzupełniasz poziom płynu i gotowe.

Z ręcznym elektrycznym nie potrzeba żadnych komputerów w astrach J, po wszystkim zaciągniesz kilka razy ręczny i się sam ustawi.

Na zdjęciach masz tył, ale z przodu jest podobnie, tylko zacisk większy :)

powodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ