Swap hamulców 276mm na 300mm 1.4T

Awatar użytkownika
masterq

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 22 maja 2020, 0:30
Imię: Bartek
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 1 raz

Swap hamulców 276mm na 300mm 1.4T

#1

Nieprzeczytany post autor: masterq »

Witam,

Chciałbym kupić używane jarzma i zaciski z wersji 1.7cdti, wypiaskowac, pomalować i założyć z tarcza 300mm pytanie jest następujące czy to wystarczy, aby zamontować tarcze 300mm ? Czy jest jakieś oznaczenie zaciskow pod tarcze 300mm aby lepiej wyszukać, bo wyglądają identycznie jak te z benzyn i czy układ pompy hamulcowe różni się wydajnością I czy trzeba zmieniać coś w kompie ?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Zacznę od końca, w systemach auta nic nie trzeba zmieniać. Pompy hamulcowe są inne, ale jak bardzo się różnią, to nie wiem, z pewnością działa, bo znam jedno auto z 1,4T co ma z przodu zaciski od diesla na 300mm i hamulce działają poprawnie. Żadnych problemów.

Odnośnie oznakowania to jakieś cyferki są, ale już nie pamiętam jakie :) dawno to było.

Generalnie to jest to do zrobienia, ale tarcze hamulcowe musisz kupić od astry K, bo z astry J tarcze 300mm mają rozstaw otworów na 5x115. Ty masz w piastach 5x105, czyli tak samo jak w astrach K. Tarcze pasują idealnie.
Druga sprawa to trzeba rozwiercać gwint w zwrotnicy pod śruby jarzma. W 1,4T jest badajże M10, a w dieslach M12. Rozstaw śrub jest taki sam, także bardzo ładnie pasuje, tylko gwint o rozmiar większy. Ewentualnie przykręcić tymi śrubami M10, ale dać tulejki w jarzmo, żeby jarzma się nie przesuwały na śrubach o mniejszej średnicy. Są 2 rozwiązania albo zmiana gwintu w zwrotnicy, albo tulejki w jarzma, oba są dobre :)

Auta z tymi hamulcami jeździ już dość długo, ze 3 lata i jest wszystko OK. Zaciski pochodziły własnie z mojej astry 2.0CDTI, ja montowałem u siebie zestaw z astry OPC, brembo 355mm, a swoje zaciski odsprzedałem koledze do astry 1,4T .

Awatar użytkownika
masterq

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 22 maja 2020, 0:30
Imię: Bartek
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: masterq »

Dziękuję za odpowiedź, o tych śrubach nie wiedziałem, także zastosuje tulejki, a czy w przypadku tylnego układu hamulcowego również ta sama sytuacja czyli zacisk, jarzmo i tarcza, ponieważ mam z tylu 267mm, a 1.7 cdti i 2.0 ma 292mm, czy osłony tarcz również do wymiany czy tarcza się zmieści pod oryginalną?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Tylnych kolega w 1.4T nie zmieniał, to nie wiem. Osłony tarczy do wymiany.

Awatar użytkownika
Carre

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 24 sty 2022, 17:51
Imię: Bartek
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: Carre »

Czy wiadomo, jak auto hamuje po swapie? Cała zabawa będzie miała sens tylko wtedy, kiedy faktycznie będzie lepsze hamowanie. Te oryginalne w 1,4T to straszny dramat.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Nie robiliśmy obiektywnych pomiarów na torze, także brak jest obiektywnej odpowiedzi na Twoje pytanie.
Subiektywnie to ja robiłem swap w 2.0 cdti na hamulce z OPC to jest przepaść w porównaniu do standardu 300mm.
Moje zaciski poszły do 1.4T, ale tylko przód. Tarcze 300mm z astry K, różnica, choć nie taka jak u mnie, ale jest znacząca.
Czy warto, cóż moim zdaniem to nadal nie było to, czego bym oczekiwał, dlatego tarcze 300mm wymieniłem na brembo 355. Przód i tył, ja zrobiłem komplet.
Jak oczekujesz znaczącej poprawy to szukaj ofert na swapa na zaciski brembo i tarcze około 320mm.
Tu będzie znacząca różnica w hamowaniu.

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Ja w H zrobiłem konwersję na OPC..... jest różnica znaczna.
Warto.

Dayson

Astro-maniak
Posty: 94
Rejestracja: 21 sie 2011, 1:40
Imię: Marek
Auto: Opel Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: FZG

#8

Nieprzeczytany post autor: Dayson »

Mogę dodać, że w Astrze J 1.4T standardowe śruby jarzma przód są M12, zmieniamy na M14. Rozwiercamy otwory w zwrotnicy na fi 14 mm, ponieważ gwint znajduje się w jarzmie, nie zwrotnicy.

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Dayson pisze:
20 kwie 2024, 22:25
Mogę dodać, że w Astrze J 1.4T standardowe śruby jarzma przód są M12, zmieniamy na M14. Rozwiercamy otwory w zwrotnicy na fi 14 mm, ponieważ gwint znajduje się w jarzmie, nie zwrotnicy.
No nie, powasznie?
Ty naprawdę masz coś więcej, niż hulajnogę?

Ok, może masz ....... może na tym skończę.

Dayson

Astro-maniak
Posty: 94
Rejestracja: 21 sie 2011, 1:40
Imię: Marek
Auto: Opel Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: FZG

#10

Nieprzeczytany post autor: Dayson »

Słucham, masz jakieś argumentów na poparcie swoich wypocin. Jakieś konkrety?

ODPOWIEDZ