Swap hamulców 276mm na 300mm 1.4T
- masterq
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 maja 2020, 0:30
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: świętokrzyskie
- Pomocny: 1 raz
Swap hamulców 276mm na 300mm 1.4T
Witam,
Chciałbym kupić używane jarzma i zaciski z wersji 1.7cdti, wypiaskowac, pomalować i założyć z tarcza 300mm pytanie jest następujące czy to wystarczy, aby zamontować tarcze 300mm ? Czy jest jakieś oznaczenie zaciskow pod tarcze 300mm aby lepiej wyszukać, bo wyglądają identycznie jak te z benzyn i czy układ pompy hamulcowe różni się wydajnością I czy trzeba zmieniać coś w kompie ?
Pozdrawiam.
Chciałbym kupić używane jarzma i zaciski z wersji 1.7cdti, wypiaskowac, pomalować i założyć z tarcza 300mm pytanie jest następujące czy to wystarczy, aby zamontować tarcze 300mm ? Czy jest jakieś oznaczenie zaciskow pod tarcze 300mm aby lepiej wyszukać, bo wyglądają identycznie jak te z benzyn i czy układ pompy hamulcowe różni się wydajnością I czy trzeba zmieniać coś w kompie ?
Pozdrawiam.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Zacznę od końca, w systemach auta nic nie trzeba zmieniać. Pompy hamulcowe są inne, ale jak bardzo się różnią, to nie wiem, z pewnością działa, bo znam jedno auto z 1,4T co ma z przodu zaciski od diesla na 300mm i hamulce działają poprawnie. Żadnych problemów.
Odnośnie oznakowania to jakieś cyferki są, ale już nie pamiętam jakie dawno to było.
Generalnie to jest to do zrobienia, ale tarcze hamulcowe musisz kupić od astry K, bo z astry J tarcze 300mm mają rozstaw otworów na 5x115. Ty masz w piastach 5x105, czyli tak samo jak w astrach K. Tarcze pasują idealnie.
Druga sprawa to trzeba rozwiercać gwint w zwrotnicy pod śruby jarzma. W 1,4T jest badajże M10, a w dieslach M12. Rozstaw śrub jest taki sam, także bardzo ładnie pasuje, tylko gwint o rozmiar większy. Ewentualnie przykręcić tymi śrubami M10, ale dać tulejki w jarzmo, żeby jarzma się nie przesuwały na śrubach o mniejszej średnicy. Są 2 rozwiązania albo zmiana gwintu w zwrotnicy, albo tulejki w jarzma, oba są dobre
Auta z tymi hamulcami jeździ już dość długo, ze 3 lata i jest wszystko OK. Zaciski pochodziły własnie z mojej astry 2.0CDTI, ja montowałem u siebie zestaw z astry OPC, brembo 355mm, a swoje zaciski odsprzedałem koledze do astry 1,4T .
Odnośnie oznakowania to jakieś cyferki są, ale już nie pamiętam jakie dawno to było.
Generalnie to jest to do zrobienia, ale tarcze hamulcowe musisz kupić od astry K, bo z astry J tarcze 300mm mają rozstaw otworów na 5x115. Ty masz w piastach 5x105, czyli tak samo jak w astrach K. Tarcze pasują idealnie.
Druga sprawa to trzeba rozwiercać gwint w zwrotnicy pod śruby jarzma. W 1,4T jest badajże M10, a w dieslach M12. Rozstaw śrub jest taki sam, także bardzo ładnie pasuje, tylko gwint o rozmiar większy. Ewentualnie przykręcić tymi śrubami M10, ale dać tulejki w jarzmo, żeby jarzma się nie przesuwały na śrubach o mniejszej średnicy. Są 2 rozwiązania albo zmiana gwintu w zwrotnicy, albo tulejki w jarzma, oba są dobre
Auta z tymi hamulcami jeździ już dość długo, ze 3 lata i jest wszystko OK. Zaciski pochodziły własnie z mojej astry 2.0CDTI, ja montowałem u siebie zestaw z astry OPC, brembo 355mm, a swoje zaciski odsprzedałem koledze do astry 1,4T .
- masterq
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 maja 2020, 0:30
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: świętokrzyskie
- Pomocny: 1 raz
Dziękuję za odpowiedź, o tych śrubach nie wiedziałem, także zastosuje tulejki, a czy w przypadku tylnego układu hamulcowego również ta sama sytuacja czyli zacisk, jarzmo i tarcza, ponieważ mam z tylu 267mm, a 1.7 cdti i 2.0 ma 292mm, czy osłony tarcz również do wymiany czy tarcza się zmieści pod oryginalną?
- Carre
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 sty 2022, 17:51
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J
- Województwo: mazowieckie
Czy wiadomo, jak auto hamuje po swapie? Cała zabawa będzie miała sens tylko wtedy, kiedy faktycznie będzie lepsze hamowanie. Te oryginalne w 1,4T to straszny dramat.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Nie robiliśmy obiektywnych pomiarów na torze, także brak jest obiektywnej odpowiedzi na Twoje pytanie.
Subiektywnie to ja robiłem swap w 2.0 cdti na hamulce z OPC to jest przepaść w porównaniu do standardu 300mm.
Moje zaciski poszły do 1.4T, ale tylko przód. Tarcze 300mm z astry K, różnica, choć nie taka jak u mnie, ale jest znacząca.
Czy warto, cóż moim zdaniem to nadal nie było to, czego bym oczekiwał, dlatego tarcze 300mm wymieniłem na brembo 355. Przód i tył, ja zrobiłem komplet.
Jak oczekujesz znaczącej poprawy to szukaj ofert na swapa na zaciski brembo i tarcze około 320mm.
Tu będzie znacząca różnica w hamowaniu.
Subiektywnie to ja robiłem swap w 2.0 cdti na hamulce z OPC to jest przepaść w porównaniu do standardu 300mm.
Moje zaciski poszły do 1.4T, ale tylko przód. Tarcze 300mm z astry K, różnica, choć nie taka jak u mnie, ale jest znacząca.
Czy warto, cóż moim zdaniem to nadal nie było to, czego bym oczekiwał, dlatego tarcze 300mm wymieniłem na brembo 355. Przód i tył, ja zrobiłem komplet.
Jak oczekujesz znaczącej poprawy to szukaj ofert na swapa na zaciski brembo i tarcze około 320mm.
Tu będzie znacząca różnica w hamowaniu.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 21 sie 2011, 1:40
- Imię: Marek
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: FZG
Mogę dodać, że w Astrze J 1.4T standardowe śruby jarzma przód są M12, zmieniamy na M14. Rozwiercamy otwory w zwrotnicy na fi 14 mm, ponieważ gwint znajduje się w jarzmie, nie zwrotnicy.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 21 sie 2011, 1:40
- Imię: Marek
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: FZG
Słucham, masz jakieś argumentów na poparcie swoich wypocin. Jakieś konkrety?