Alternator 2.0 CDTI 165KM GM P/N 13502582
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 cze 2008, 19:40
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wdzięczny: 5 razy
- Kontakt:
Alternator 2.0 CDTI 165KM GM P/N 13502582
Witam
Padl mi alternator oznaczenie GM P/N 13502582 niestety w mojej okolicy nie ma nic identycznego - za to znalazlem niby tez do mojego modelu GM P/N 13502583. Ktos sie moze orientuje czy te modele moga byc stosowane zamiennie? Jak nie czy jest jakis innym model zamiennie uzywany zamiast GM P/N 13502582?
Astra J 2012 Lift 2.0 CDTI 165KM
Z gory dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Padl mi alternator oznaczenie GM P/N 13502582 niestety w mojej okolicy nie ma nic identycznego - za to znalazlem niby tez do mojego modelu GM P/N 13502583. Ktos sie moze orientuje czy te modele moga byc stosowane zamiennie? Jak nie czy jest jakis innym model zamiennie uzywany zamiast GM P/N 13502582?
Astra J 2012 Lift 2.0 CDTI 165KM
Z gory dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 cze 2008, 19:40
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wdzięczny: 5 razy
- Kontakt:
Nie wiem mechanik zadzwonil powiedzial ze nie laduje i najlepiej inny lub regeneracja - nie jestem mechanikiem / elektrykiem wiec sie za to nie zabieram.
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Dziwne. Jeśli regulator padł to jest to cześć wymienna. Kupuje się wykręca wkręca dugi i po temacie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 cze 2008, 19:40
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wdzięczny: 5 razy
- Kontakt:
Moze faktycznie to nic trudnego do ogarniecia ale mi chodzi o czas - potrzebuje auto na weekend a watpie zeby mi ktos to zrobil w 1 dzien. Jeszcze jedno pytanie - moj alternator jest 120A a na szrocie sa przewaznie zamienniki 100 lub 140A czy w moim przypadku 100A nie bedzie zaslaba? aku mam 75A
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nie ma tak naprawdę znaczenia. A naprawa auta to raczej polega na weryfikacji co jest zepsute i wymianie tego co zepsute. Regulator to cześć wymienna jak żarówka w lampie. Dość często daje się wymienić nawet bez wyciągania rozrusznika. Wyjecie alternatora zależnie od auta to godzina czy dwie godzinę. Rozebranie altka to 15 minut by sprawdzić jego istotne rzeczy jak regulator szczotki, diody.
Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
Nie ma tak naprawdę znaczenia. A naprawa auta to raczej polega na weryfikacji co jest zepsute i wymianie tego co zepsute. Regulator to cześć wymienna jak żarówka w lampie. Dość często daje się wymienić nawet bez wyciągania rozrusznika. Wyjecie alternatora zależnie od auta to godzina czy dwie godzinę. Rozebranie altka to 15 minut by sprawdzić jego istotne rzeczy jak regulator szczotki, diody.
Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
Nie ma tak naprawdę znaczenia. A naprawa auta to raczej polega na weryfikacji co jest zepsute i wymianie tego co zepsute. Regulator to cześć wymienna jak żarówka w lampie. Dość często daje się wymienić nawet bez wyciągania rozrusznika. Wyjecie alternatora zależnie od auta to godzina czy dwie godzinę. Rozebranie altka to 15 minut by sprawdzić jego istotne rzeczy jak regulator szczotki, diody.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 cze 2008, 19:40
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wdzięczny: 5 razy
- Kontakt:
Zrozum ze nie kazdy mechanik musi byc elektronikiem/elektromechanikiem. Moj zdiagnozowal uszkodzony alternator i teraz mam dokonac wyboru czy bawic sie w regeneracje uzywke czy nowy - dla mnie najszybciej i najwygodniej jest kupic inny uzywany nie za miliony i zapomniec o temacie:) PRosze tylko o porade czy zalozenie 100A zamiast 120A moze wplynac znaczaco na dzialanie ukladu doladownia - aku 74A?
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Alternator i elektromechanik. Przecież w tym jest kilka rzeczy. Alternator jest tak prostym urządzeniem że przepływomierz przy nim to pryszcz. W alternatorze masz tylko uzwojenie stoją i i wirnika, 6 szt diod oraz regulator ze szczotkami. Rozrusznik jest o niebo bardziej skomplikowanym sprzętem. A już silniczek od wycieraczek to stacja kosmiczna przy nim. Dziecko że szkoli podstawowej klasy czwartej ogarnia taki element.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Tak.lukash877 pisze: ↑11 sty 2024, 12:24Zrozum ze nie kazdy mechanik musi byc elektronikiem/elektromechanikiem. Moj zdiagnozowal uszkodzony alternator i teraz mam dokonac wyboru czy bawic sie w regeneracje uzywke czy nowy - dla mnie najszybciej i najwygodniej jest kupic inny uzywany nie za miliony i zapomniec o temacie:) PRosze tylko o porade czy zalozenie 100A zamiast 120A moze wplynac znaczaco na dzialanie ukladu doladownia - aku 74A?
Może być taka sytuacja, że mechanik nie musi być elektronikiem czy elektromechanikiem.
Miałem sam taki przypadek, że kiedyś wstawiłem auto do mechanika, który w ofercie miał usługi mechaniczne, elektromechaniczne itp itd ale jeśli chodzi o sprawy elektryczne, owszem, jego serwis naprawiał takie ale do tego wzywał elektryka lib elektromechanika.
Mając teraz do wyboru...
Regeneracja całkowita będzie najpewniej na częściach nieoryginalnych, zamiennikach.
Nowy, zależy jakiej firmy. Okazać się może najlepszą opcja. Zależy jakiej był montowany oryginalnie. Wtedy jeśli dostępny, kupiłbym też takiej.
Masz np Valeo, kupujesz Valeo, Bosch, kupujesz Bosch o tych samych parametrach. Najdroższa opcja pewnie. Czy najlepsza? Teoretycznie tak.
Ewentualnie naprawa obecnego i wymiana tylko tego, co uległo uszkodzeniu. Może okazać się to najlepszym rozwiązaniem.
Jeśli uszkodzony jest regulator napięcia, to wymienić go.
Dodatkowo ewentualnie łożyska i tyle.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 cze 2008, 19:40
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wdzięczny: 5 razy
- Kontakt:
Panowie dzieki za wszystkie odpowiedzi - ostatecznie z braku czasu wybralem zakup uzywki takiej samej firmy - po zlozeniu auto odpala jezdzi prawidlowo zobaczymy jak bedzie dalej jakby co dam znac za jakis czas:) Zalozony model 100A zamiast 120A gdyz taki mialem na miejscu.