Sprawdz hamulec postojowy!
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 lip 2016, 12:36
- Imię: Arek
- Auto: Opel Astra J Cosmo
- Silnik: A20DTH
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Swietokrzyskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Sprawdz hamulec postojowy!
Witam
Mam astre J 2011rok. ktora ma hamulec reczny elektryczny uruchamiany przyciskiem.
od dluzszego czasu gdy wylaczam silnik to z automatu uruchamia mi sie hamelec reczny ale wczesniej tak nie bylo aby sie sam zalaczal po zgaszeniu i wyjeciu kluczyka ze stacyjki.
ostatnio mechanik wymienil przelacznik ale dalej usterka wystepuje. i komunikat . sprawdz hamulec postojowy oraz pali sie zolta kontrolka. co i jak to usunacm, ktos moze mial podobna sytuacje i wie jak to naprawic?
Mam astre J 2011rok. ktora ma hamulec reczny elektryczny uruchamiany przyciskiem.
od dluzszego czasu gdy wylaczam silnik to z automatu uruchamia mi sie hamelec reczny ale wczesniej tak nie bylo aby sie sam zalaczal po zgaszeniu i wyjeciu kluczyka ze stacyjki.
ostatnio mechanik wymienil przelacznik ale dalej usterka wystepuje. i komunikat . sprawdz hamulec postojowy oraz pali sie zolta kontrolka. co i jak to usunacm, ktos moze mial podobna sytuacje i wie jak to naprawic?
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
- Imię: Robert
- Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 25 razy
W tym modelu zaciski są mechaniczne, a ręczny jest zaciągany poprzez linki, tyle, że zamiast "wajchy" jest siłownik elektryczny.
Błędy najczęściej wychodzą, kiedy któraś strona nie działa tak jak potrzeba. Sterownik czuje opór i wyrzuca błędy, Dodatkowo jest procedura kalibracji ręcznego, przydatna np po wymianie klocków. Polega ona na tym, że sterownik sam określa sobie minimalne i maksymalne ustawienie siłownika.
Najpierw proponuję sprawdzić czy obie strony chodzą tak jak należy, lubiły się zapiekać mechanizmy od ręcznego w zaciskach, może stać linka.
Jak obie strony będą mechanicznie sprawne to trzeba zrobić kalibrację - poszukaj na forum, o ile pamiętam można to było zrobić bez komputera, ewentualnie opcomem.
Błędy najczęściej wychodzą, kiedy któraś strona nie działa tak jak potrzeba. Sterownik czuje opór i wyrzuca błędy, Dodatkowo jest procedura kalibracji ręcznego, przydatna np po wymianie klocków. Polega ona na tym, że sterownik sam określa sobie minimalne i maksymalne ustawienie siłownika.
Najpierw proponuję sprawdzić czy obie strony chodzą tak jak należy, lubiły się zapiekać mechanizmy od ręcznego w zaciskach, może stać linka.
Jak obie strony będą mechanicznie sprawne to trzeba zrobić kalibrację - poszukaj na forum, o ile pamiętam można to było zrobić bez komputera, ewentualnie opcomem.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 paź 2021, 8:04
- Auto: Astra j
- Silnik: a14net
- Rocznik: 2011
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Podłącze się do tematu.Mam awarie hamulca postojowego, jak zaciągnął to już nie odpuścił. Wyskoczyły takie bledy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
W ciemno zgadujac to silnik umarl, lub jego instalacja.
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Na początek diagnostyka.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 paź 2021, 8:04
- Auto: Astra j
- Silnik: a14net
- Rocznik: 2011
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Zdemontowalem całość bo hamulec udało się zwolnić.Linki wyglądają na bardzo wyciągnięte i może przez to silnik nie miał już miejsca do zaciagniecia, a z jednej strony chodzi ciężko i widać rudą. Jaki numer można zamiennie tego silnika stosować bo na allegro są do insygni,Merivy,astry itp. na pierwszy rzut oka różnią się mocowaniem
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 paź 2021, 8:04
- Auto: Astra j
- Silnik: a14net
- Rocznik: 2011
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Wymieniłem silnik i linki.Teraz chodzi,tylko zastanawia mnie jedno czy ten hamulec działa dwu etapowo tzn. jak raz pociągnę to trzyma na 50 proc, a jak drugi raz pociągnę to na 100proc?czy może trzeba kalibrację jakąś zrobić?
- KonstantinPol
- Posty: 471
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
Tak, są dwa progi - nie wiem jak to się rozkłada procentowo, ale drugie pociągnięcie przełącznika dociąga na maksymalną siłę.
Po wymianie linek wypadało by zrobić kalibrację np. w Op-Com jest taka opcja.
Po wymianie linek wypadało by zrobić kalibrację np. w Op-Com jest taka opcja.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?