Koło zapasowe v zestaw naprawczy

cihanukan

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 24 sty 2022, 22:42
Auto: Astra J Sports Tourer Cosmo
Silnik: A14NET[LUJ]
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

Koło zapasowe v zestaw naprawczy

#1

Nieprzeczytany post autor: cihanukan »

Hej. Nie wiem czy dobry dział, najwyżej proszę o przeniesienie.
W moim aucie fabrycznie nie było przewidzianego miejsca na kolo zapasowe. Jest wkładka z miejscem na zestaw naprawczy i przegródka na inne bajery np. klucze czy jakiś płyn. Nie chcę niczego na razie rozbierać wyjmować, więc pytam - czy żeby zamontować koło zapasowe/dojazdowe potrzebuje wkładkę styropianowa pod koło zapasowe czy mogę zupełnie wyjąc wkładki i koło zamontować jakby na gola blachę (czy tam zrobić podkładkę z jakiegoś kocanby było miękko między kołem a podwoziem? Zakładam, że do tego bym musiał dokupić szpile z nakrętka do mocowania koła - czy tutaj mógłbym napotkać jakieś trudności? Czy pokrywa bagażnika (płyta oddzielająca przestrzeń bagażnika i przestrzeń koła zapasowego misie zapadnie po wyjęciu styropian czy nadal będzie na poziomie jak dotychczas?

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 855
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 95 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Dział dobry, ale pomysł nie najlepszy - przynajmniej wg. mnie.
Nie rozumiem po co ci ta dojazdówka? Masz "szczęście" do "łapania gum"?
Ostatni raz gwóźdź w oponie miałem przed 2004 i został wykryty przy wymianie opon. Owszem, powietrze trochę schodziło i co jakiś czas musiałem dopompować, ale to nie był problem. Co najmniej od 2006 jeżdżę bez koła zapasowego tylko z zestawem naprawczym, którego ani razu nie użyłem.
Oczywiście to "Twój cyrk i Twoje małpy", ale ja bym tego nie montował a za zaoszczędzoną kasę...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Dużo pytań dużo odpowiedzi. Kolego ,,bolobol" na pewno ma rację odnośnie częstotliwości ,,łapania gum". Gdybyś jednak zdecydował się na koło zapasowe to zacznij od rozwiązania montażu szpilki trzymającej to koło. Chyba w większości samochodów koło zapasowe leży bezpośrednio na dnie wnęki (goła blacha pomalowana fabrycznie). Pozdrawiam.

robertsz

Astro-maniak
Posty: 422
Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
Imię: Robert
Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 25 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: robertsz »

cihanukan pisze:
14 kwie 2024, 21:34
Hej. Nie wiem czy dobry dział, najwyżej proszę o przeniesienie.
W moim aucie fabrycznie nie było przewidzianego miejsca na kolo zapasowe. Jest wkładka z miejscem na zestaw naprawczy i przegródka na inne bajery np. klucze czy jakiś płyn. Nie chcę niczego na razie rozbierać wyjmować, więc pytam - czy żeby zamontować koło zapasowe/dojazdowe potrzebuje wkładkę styropianowa pod koło zapasowe czy mogę zupełnie wyjąc wkładki i koło zamontować jakby na gola blachę (czy tam zrobić podkładkę z jakiegoś kocanby było miękko między kołem a podwoziem? Zakładam, że do tego bym musiał dokupić szpile z nakrętka do mocowania koła - czy tutaj mógłbym napotkać jakieś trudności? Czy pokrywa bagażnika (płyta oddzielająca przestrzeń bagażnika i przestrzeń koła zapasowego misie zapadnie po wyjęciu styropian czy nadal będzie na poziomie jak dotychczas?
W J-tce w kombi wchodzi pełnowymiarowe koło zapasowe, potrzebujesz kupić koło, szpilkę z plastikową nakrętką do mocowania koła, jeśli chcesz mieć porządek to w koło wchodzi dodatkowa wypraska ze styropianu z miejscem na podnośnik, klucz do kół, śrubokręt itd. Pod kołem nie ma wypraski, idzie bezpośrednio na gołą blachę, ale leży tak naprawdę oponą i nie dotyka felgą, więc nic nie trze.
Tą wypraskę, którą masz wyrzucasz, dodatkowa podłoga (płyta) opiera się wtedy na kole i nic się nie zapada.

Sam pierwsze co zrobiłem po kupnie auta to podmieniłem zestaw na normalne koło.
I można się licytować kto ile razy złapał gumę, ja akurat tylko raz, ale za to rozwaliłem oponę na boku i zestaw mógłbym sobie wsadzić....

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

robertsz pisze:
15 kwie 2024, 11:56
ja akurat tylko raz, ale za to rozwaliłem oponę na boku i zestaw mógłbym sobie wsadzić....
Tak, w tym wypadku jest to mocny argument aby jednak posiadać pełne lub dojazdowe koło zapasowe. Pozdrawiam.

cihanukan

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 24 sty 2022, 22:42
Auto: Astra J Sports Tourer Cosmo
Silnik: A14NET[LUJ]
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: cihanukan »

W moim przypadku dodatkowych zakupów była by garstka, ponieważ mam komplet felg z oponami, które są w stanie dobrym jak na zapasówkę. Za grosz okazyjnie wyhaczyłem wkład styropianowy w okół koła. Brakuje mi jedynie lewarka i klucza do śrub. Znalazłem komplet z wkładką styropianową, wyciągnięte z astry Twin Top. I teraz kolejne pytanie - na lewarku safe working load to 1100 kg. Czy do wersji Sports Tourer jest to wystarczające? Widziałem lewarki z wartością nieco ponad 1200 kg.

Co do "mojego cyrku i moich małp" - wyjeżdżając za granicę wolę mieć i nie skorzystać niż potem pluć sobie w brodę.

Awatar użytkownika
Marsyl

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 16 mar 2024, 12:47
Imię: Marcel
Auto: Astra J
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2010
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Marsyl »

Śruba/szpilka z plastikową nakrętką, wytłoczka i będzie bajka. możesz na dno zastosować jakiś materiał, ja bym polecił coś typu alufox czy inny wynalazek do wyciszenia, zabezpieczy blachę a nie będzie dodawał zbyt dużo masy czy zabierał zbyt dużo przestrzeni.

Osobiście posiadam koło zapasowe, kilka zestawów narzędzi oraz kompresor i zestaw naprawczy, jedynie rotacja skrzynek z narzędziami u mnie występuje hah

ja37

V.I.P.
Posty: 6105
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

robertsz pisze:
15 kwie 2024, 11:56
rozwaliłem oponę na boku i zestaw mógłbym sobie wsadzić....
o tototo właśnie chodzi.
Ja też podmieniłem od razu na pełne koło.
Bez niego czekała by mnie laweta.
Wolę być mądry przed, a nie po.

ODPOWIEDZ