Opony do 1.4T na lato?
- janpat
- Posty: 1293
- Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J GTC OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 27 razy
Opony do 1.4T na lato?
Od piątku na letnich. Prezentują się tak:
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Do GTC ten wzór pasuje, jeszcze 20
A jak pierwsze wrażenia z jazdy? Jakie miałeś na zimę? Jaka jest różnica w szerokości i profilu opony?
No i subiektywnie jak oceniasz komfort? To znaczy zmianę komfortu
A jak pierwsze wrażenia z jazdy? Jakie miałeś na zimę? Jaka jest różnica w szerokości i profilu opony?
No i subiektywnie jak oceniasz komfort? To znaczy zmianę komfortu
- janpat
- Posty: 1293
- Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J GTC OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 27 razy
Było: zima Hercules HSI-L 101V 225x55 R17, lato Bridgestone Potenza S001 235x50 R18. Teraz Pirelli PZero 245x40 R20. Wg mnie komfort nie za bardzo się pogorszył. Myślałem że będzie twardziej. Możliwe że jest to spowodowane dostosowanie zawieszenia GTC do 20" które i tak jest twarde. Herculesy ze względu na swoją nośność są twarde. Pirelli ładnie tłumi nierówności ale słychać ją jak szumi. Gorzej by było jak by była węższa. Ogólnie na dobrej nawierzchni szum jest mniejszy a jedzie jak po szynach.
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Niedługo sam się przekonam jak to jest po zmianie na 20", ale tak mi się wydawało, że jednak decydujące znaczenie w zakresie komfortu jazdy to ma zawieszenie a nie samo koło. Oczywiście wpływ koła jest bezdyskusyjny, natomiast udział w tym to pewnie z 10% ma koło a 90 zawieszenie. Także te legendy na forach o znaczącym pogorszeniu komfortu jazdy po zmianie koła z 18 na 20" to opinie tych, co im się tak wydaje, a w życiu nie jechali na 20
Jeszcze raz gratuluje wyboru i decyzji
Jeszcze raz gratuluje wyboru i decyzji
- janpat
- Posty: 1293
- Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J GTC OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 27 razy
Zgadzam się z Twoim zdaniem. Firma która mi zakładała opony na felgi zrobiła to wręcz rewelacyjnie. Zero zarysowań rantu, felgi i opony czyste (nie wymazane mazidłem) Opony na felgach ustawione wg wskaźników położenia względem wentylów. Na nakrętkach czujników ciśnienia brak śladów od klucza. Ogólnie nie ma się do czego przyczepić. Dodatkowo uznali jakie powinno być położenie kół na samochodzie co na każdej oponie zaznaczyli. Jeszcze jedna ciekawostka. W Piotrkowie kilka firm odmówiło założenia ze względu na rozmiar i profil. Opel Trax zgodził się telefoniczne ale jak zawiozłem komplet i zobaczyli z czym się mają zmierzyć to odmówili - "Nie podejmujemy się tego". tłumaczył się kierownik że felgi są lakierowane i może uszkodzić powłokę. Trochę to śmieszne biorąc pod uwagę że sprzedają samochody z kołami w tym rozmiarze.
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
Z tym komfortem, też potwierdzam. Mam 20, a na zimę 17, to powinienem "płynąć", a wcale takiej radykalnej zmiany się nie odczuwa. Za to w winklach zmiana jest radykalna. Na małych jest wyraźna boczna "gumowatość".
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
- Imię: Sławomir
- Auto: Astra J Cosmo
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
W wersji GTC jest używany rozmiar kół 235/50/R18, natomiast w wersji "normalnej" zalecają dla rozmiaru 18 cali koła 235/45.
Czy założenie do normalnej wersji kół 235/50/R18 będzie powodowało jakieś problemy np: z obcieraniem kół, czy bez problemu można zakładać, oczywiście różnicę wskazań prędkości pomijam bo i tak licznik sporo zaniża.
Różnica wysokości wychodzi ok 1,2cm, więc nie wiele.
Czy założenie do normalnej wersji kół 235/50/R18 będzie powodowało jakieś problemy np: z obcieraniem kół, czy bez problemu można zakładać, oczywiście różnicę wskazań prędkości pomijam bo i tak licznik sporo zaniża.
Różnica wysokości wychodzi ok 1,2cm, więc nie wiele.
- janpat
- Posty: 1293
- Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J GTC OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 27 razy
Różnica na średnicy to 23,5 mm czyli 3,39%. Rozumiem że z jakiś względów (np cenowych) nie chcesz iść w zalecaną wielkość. Do 550 zł za szt można kupić całkiem fajne opony takie jak:
PIRELLI P ZERO NERO GT, BRIDGESTONE POTENZA RE 050 A, DUNLOP SPORT MAXX RT, BRIDGESTONE POTENZA S001, HANKOOK VENTUS V12 EVO 2 K120 itp.
PIRELLI P ZERO NERO GT, BRIDGESTONE POTENZA RE 050 A, DUNLOP SPORT MAXX RT, BRIDGESTONE POTENZA S001, HANKOOK VENTUS V12 EVO 2 K120 itp.
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........