Opony - dylemat
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
Opony - dylemat
Jeszcze jedne wpadły mi w oko a mianowicie Fulda SportControl tylko cena jest wyższa niż produktów Premium Goodyear Uniroyal Pirelli Continental itp. Trochę dziwne i ciekawe dlaczego. Może są trwalsze?
Czy ktoś używał tych opon?
Czy ktoś używał tych opon?
- Laz
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 gru 2016, 16:57
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
25-30tyś - jak byś określił styl jazdy?... bo odkąd mam bebe na pokladzie, to regularnie testuje ale szybka jazde jedynie na wprost, po zakretach raz w roku na zagranicznych autostradach... i zastanawiam się w tym momencie czy mogę sobie zalozyc wiekszą zywotnosc, czy max rzedu 40-50tyspatryk_wey pisze:QR_BBPOST Co do głośności opony to nie przypominam sobie żeby mi dokuczał jakiś szum, więc z tym było ok. Są twarde i ładnie się kleją, ale to też zasługa zawieszenia jakie miałem w samochodzie.
Opony dobrze się trzymały na zakrętach, nawet jak było mokro to mogłem sobie pozwolić żeby szybciej je pokonywać. Mam taki jeden zakręt jadać do pracy na którym sprawdzam opony i jak go pokonam bez pomocy ESP to znaczy że dają rade. Jak dobrze pamiętam te dunlopy wytrzymały dwa sezony czyli jakieś 25-30 tyś. Miałem je założone w AR 156 2,4 jtd po chipie na 187KM i chyba 430 Nm, nawet jeden raz poleciałem na nich KJS na zlocie alfy gdzie byłem drugi. Przegrałem z AR 156 GTA. Slalom na nich to była bajeczka
- patryk_wey
- Posty: 461
- Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
- Imię: Patryk
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z18XE + LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Gum nie paliłem, ale z racji tego, że to było moje pierwsze mocniejsze auto to cieszyłem się z dynamiki i wykorzystywałem przyczepność tych opon. Przy normalnej spokojnej jeździe powinny wytrzymać więcej. Ten model to tanich nie należy więc sprawdziłbym zbieżność na Twoim miejscu, bo załatwiłem sobie też kiedyś Goodyeary Eagle F1, które po sezonie były do wyrzucenia, bo od wewnątrz się zjechały. Dunlopy założyłem właśnie po ustawieniu zbieżności.
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- Laz
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 gru 2016, 16:57
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zbieżności i wogóle stan ukladu jezdno hamulcowego to pilnuje, zwyczajnie musi byc u mnie tiptop. nie szczedze na to srodkow, nie szukam oszczednosci/polsrodkow, bo ma zwyczajnie moja rodzine z punktu a do b przewiezc w jednym kawalku, bez uszczerbkow.
przyczepnosci nigdy za wiele, stad tez zapatruje sie na ten sektor opon, a nie efficient gripy czy bluresponse'y. niemniej tez nie chce opon ktore scieraja sie szybciej od gumki do olowka
przyczepnosci nigdy za wiele, stad tez zapatruje sie na ten sektor opon, a nie efficient gripy czy bluresponse'y. niemniej tez nie chce opon ktore scieraja sie szybciej od gumki do olowka
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 10:56 przez Laz, łącznie zmieniany 1 raz.
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
No właśnie a raczej opony Premium mają właściwością bardzo dobre lecz kosztem trwałości. Zauważyłem że opony z klasy średniej mają gorsze parametry. Wnioskuję że są twardsze choć mogę się mylić.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 24 sty 2017, 10:22
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: pomorskie
Ja mam aktualnie i sobie chwale tyle ze z tylu zimowki a przod wielosezony. Kupilem auto na takim zestawie i zima nie bylo zadnych problemowAutomat pisze:QR_BBPOST A próbował ktoś kombinacji opon : 2 zimowe na przód a na tył 2 wielosezonowe ?....= nieco lepiej i taniej na zimę.
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
To źle wpajano. Poszukaj dlaczego, też tak myślałem ale są bardzo konkretne argumenty dlaczego to jest błędne myślenie
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Szprynkiel
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:01
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A16XER
- Województwo: lubuskie
- Pomocny: 1 raz
Jeżeli jesteś wirtuozem prowadzenia to lepsze opony możesz sobie założyć jak chcesz, nawet na krzyż - jedna z przodu druga z tyłu i jeżdżąc ze świadomością, że masz tak założone opony będziesz sobie wyprowadzał auto z każdej sytuacji. Jednak dla przeciętnego kierowcy poruszającego się po drogach zaleca się założenie lepszych opon na tył dlatego, że kiedy tył traci przyczepność i auto zaczyna tańczyć to większość kierowców nie wie lub wie ale nie zdąża odpowiednio zareagować i kończy się to różnymi kolizjami bocznymi lub, przy większych prędkościach, nawet dachowaniem . Kiedy straci przyczepność przód to w najgorszym wypadku wali się w przeszkodę przodem gdzie jest najwięcej stref zgniotu itp.
1996 Astra F kombi X20XEV --> 2007 Vectra C kombi Z19DT --> 2014 Astra J HB A16XER