Strona 3 z 34

Opony - dylemat

: 02 mar 2017, 15:40
autor: kecram
Jeszcze jedne wpadły mi w oko a mianowicie Fulda SportControl tylko cena jest wyższa niż produktów Premium Goodyear Uniroyal Pirelli Continental itp. Trochę dziwne i ciekawe dlaczego. Może są trwalsze?
Czy ktoś używał tych opon?

Opony - dylemat

: 02 mar 2017, 16:54
autor: Laz
patryk_wey pisze:QR_BBPOST Co do głośności opony to nie przypominam sobie żeby mi dokuczał jakiś szum, więc z tym było ok. Są twarde i ładnie się kleją, ale to też zasługa zawieszenia jakie miałem w samochodzie.
Opony dobrze się trzymały na zakrętach, nawet jak było mokro to mogłem sobie pozwolić żeby szybciej je pokonywać. Mam taki jeden zakręt jadać do pracy na którym sprawdzam opony i jak go pokonam bez pomocy ESP to znaczy że dają rade. Jak dobrze pamiętam te dunlopy wytrzymały dwa sezony czyli jakieś 25-30 tyś. Miałem je założone w AR 156 2,4 jtd po chipie na 187KM i chyba 430 Nm, nawet jeden raz poleciałem na nich KJS na zlocie alfy gdzie byłem drugi. Przegrałem z AR 156 GTA. Slalom na nich to była bajeczka :D
25-30tyś - jak byś określił styl jazdy?... :) bo odkąd mam bebe na pokladzie, to regularnie testuje ale szybka jazde jedynie na wprost, po zakretach raz w roku na zagranicznych autostradach... i zastanawiam się w tym momencie czy mogę sobie zalozyc wiekszą zywotnosc, czy max rzedu 40-50tys

Opony - dylemat

: 02 mar 2017, 21:16
autor: patryk_wey
Gum nie paliłem, ale z racji tego, że to było moje pierwsze mocniejsze auto to cieszyłem się z dynamiki i wykorzystywałem przyczepność tych opon. Przy normalnej spokojnej jeździe powinny wytrzymać więcej. Ten model to tanich nie należy więc sprawdziłbym zbieżność na Twoim miejscu, bo załatwiłem sobie też kiedyś Goodyeary Eagle F1, które po sezonie były do wyrzucenia, bo od wewnątrz się zjechały. Dunlopy założyłem właśnie po ustawieniu zbieżności.

Opony - dylemat

: 03 mar 2017, 10:56
autor: Laz
zbieżności i wogóle stan ukladu jezdno hamulcowego to pilnuje, zwyczajnie musi byc u mnie tiptop. nie szczedze na to srodkow, nie szukam oszczednosci/polsrodkow, bo ma zwyczajnie moja rodzine z punktu a do b przewiezc w jednym kawalku, bez uszczerbkow.

przyczepnosci nigdy za wiele, stad tez zapatruje sie na ten sektor opon, a nie efficient gripy czy bluresponse'y. niemniej tez nie chce opon ktore scieraja sie szybciej od gumki do olowka :)

Opony - dylemat

: 03 mar 2017, 11:21
autor: kecram
No właśnie a raczej opony Premium mają właściwością bardzo dobre lecz kosztem trwałości. Zauważyłem że opony z klasy średniej mają gorsze parametry. Wnioskuję że są twardsze choć mogę się mylić.

Opony - dylemat

: 03 mar 2017, 21:55
autor: Krystek
Automat pisze:QR_BBPOST A próbował ktoś kombinacji opon : 2 zimowe na przód a na tył 2 wielosezonowe ?....= nieco lepiej i taniej na zimę.
Ja mam aktualnie i sobie chwale tyle ze z tylu zimowki a przod wielosezony. Kupilem auto na takim zestawie i zima nie bylo zadnych problemow

Opony - dylemat

: 03 mar 2017, 22:10
autor: Automat
Mnie "wpajano",że lepsze opony(lepsza przyczepność) powinny być na osi napędowej.

Opony - dylemat

: 03 mar 2017, 23:14
autor: Misza
To źle wpajano. Poszukaj dlaczego, też tak myślałem ale są bardzo konkretne argumenty dlaczego to jest błędne myślenie

Opony - dylemat

: 03 mar 2017, 23:32
autor: kotlet
Dlatego:
[External Link Removed for Guests]

Opony - dylemat

: 03 mar 2017, 23:40
autor: Szprynkiel
Jeżeli jesteś wirtuozem prowadzenia to lepsze opony możesz sobie założyć jak chcesz, nawet na krzyż - jedna z przodu druga z tyłu i jeżdżąc ze świadomością, że masz tak założone opony będziesz sobie wyprowadzał auto z każdej sytuacji. Jednak dla przeciętnego kierowcy poruszającego się po drogach zaleca się założenie lepszych opon na tył dlatego, że kiedy tył traci przyczepność i auto zaczyna tańczyć to większość kierowców nie wie lub wie ale nie zdąża odpowiednio zareagować i kończy się to różnymi kolizjami bocznymi lub, przy większych prędkościach, nawet dachowaniem . Kiedy straci przyczepność przód to w najgorszym wypadku wali się w przeszkodę przodem gdzie jest najwięcej stref zgniotu itp.