Dystanse
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Mam, 22 mm spokojnie wejdą, ja mam 19, kupione do 18", ale zimą jeżdżę na 17.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
[External Link Removed for Guests]
500 zł na wszystkie koła
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=828 ... 0#p1154000
Przejrzyj kilka postów w dół, jest więcej info nt dystansów
500 zł na wszystkie koła
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=828 ... 0#p1154000
Przejrzyj kilka postów w dół, jest więcej info nt dystansów
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Eibach i HR tego nie robią, tylko pod zamówienie np. w ww firmie Dystom lub innej, która zajmuje się dorabianiem dystansów. Widziałem też info o firmie z Malborka, ale nazwy nie pamiętam.
Sama zmiana rozstawu to tylko połowa sukcesu. Musisz brać pod uwagę szerokość felgi i jej ET, żeby nie wyszło tak, że po założeniu będzie koło wystawać poza błotnik.
Także gotowca nie dostaniesz, musisz zamawiać pod konkretny przypadek.
Sama zmiana rozstawu to tylko połowa sukcesu. Musisz brać pod uwagę szerokość felgi i jej ET, żeby nie wyszło tak, że po założeniu będzie koło wystawać poza błotnik.
Także gotowca nie dostaniesz, musisz zamawiać pod konkretny przypadek.
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 40 razy
Ok, dzięki za info.
Wpadł mi taki pomysł, bo na rynku wtórnym jest większy wybór i lepsze ceny felg z rozstawem 5 x 115 i tak się zastanawiałem.
Wpadł mi taki pomysł, bo na rynku wtórnym jest większy wybór i lepsze ceny felg z rozstawem 5 x 115 i tak się zastanawiałem.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Oj chyba nie do końca ten lepszy wybór i lepsze ceny
Sam poszukuje felg w rozmiarze 19 lub 20 i niestety, o ile z 19 można coś jeszcze wybrać w sensownej cenie o tyle zabijają ceny gum. W przypadku 20 jest odwrotnie - opona tania a felga droga
No i weż tu chłopie kombinuj
Widziałem za to sporo ofert na 5 x 114.3, 5 x 120 w sporo lepszych cenach jeśli chodzi o same felgi
Także wszystko zależy
Sam poszukuje felg w rozmiarze 19 lub 20 i niestety, o ile z 19 można coś jeszcze wybrać w sensownej cenie o tyle zabijają ceny gum. W przypadku 20 jest odwrotnie - opona tania a felga droga
No i weż tu chłopie kombinuj
Widziałem za to sporo ofert na 5 x 114.3, 5 x 120 w sporo lepszych cenach jeśli chodzi o same felgi
Także wszystko zależy
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Pamiętajcie, że rozstaw śrub to tylko jeden z parametrów felgi. Istotne są jeszcze szerokość, ET oraz średnica otworu centrującego.
W przypadku Astry J z rozstawem śrub 5x115 otwór centrujący to 70,1mm, szerokość dla 18 i 19" to 8" a ET 46.
Taka kombinacja sprawia, że dobranie felg o rozstawie 5x114,3 jest nie realne, ponieważ zazwyczaj mają mniejszą średnicę otworu centrującego oraz mniejsze ET. Trzeba wówczas albo dorabiać dystans zmieniający, albo roztaczać felgę.
Po długich poszukiwaniach doszedłem do wniosku, że albo oryginał z OPC, czego nie chciałem, bo żadem nie podchodzi pod mój gust, albo zakup nowej, dedykowanej przez producenta felgi do Astry J.
Mój wybór padł na Brock, model RC-17. Felga dopasowana idealnie, dystanse są zbędne. Szerokość, ET tak dopasowane, że felga idealnie zgrywa się z płaszczyzną błotnika.
Niestety, ale Opel zadbał o to, aby felgi dobierać z jego oferty
W przypadku Astry J z rozstawem śrub 5x115 otwór centrujący to 70,1mm, szerokość dla 18 i 19" to 8" a ET 46.
Taka kombinacja sprawia, że dobranie felg o rozstawie 5x114,3 jest nie realne, ponieważ zazwyczaj mają mniejszą średnicę otworu centrującego oraz mniejsze ET. Trzeba wówczas albo dorabiać dystans zmieniający, albo roztaczać felgę.
Po długich poszukiwaniach doszedłem do wniosku, że albo oryginał z OPC, czego nie chciałem, bo żadem nie podchodzi pod mój gust, albo zakup nowej, dedykowanej przez producenta felgi do Astry J.
Mój wybór padł na Brock, model RC-17. Felga dopasowana idealnie, dystanse są zbędne. Szerokość, ET tak dopasowane, że felga idealnie zgrywa się z płaszczyzną błotnika.
Niestety, ale Opel zadbał o to, aby felgi dobierać z jego oferty
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 40 razy
Chodziło mi o to, że większy jest wybór felg 5 x 115 w porównaniu do 5 x 105 (taki jest u mnie). Nie, że największy wybór jest felg z rozstawem 5 x 115.Looqash pisze:QR_BBPOST Oj chyba nie do końca ten lepszy wybór i lepsze ceny
A co do ET, wiem, że trzeba mieć go na uwadze. Ja myślałem o najbardziej cienkich dystansach, które pozwoliłyby na zmianę rozstawu śrub i średnicy otworu centrującego. I wtedy fabryczna felga powinna podejść.