koła 18" do 100KM ?

kdw60

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 sty 2017, 23:59
Imię: Szymon
Auto: Astra J
Województwo: wielkopolskie

koła 18" do 100KM ?

#1

Nieprzeczytany post autor: kdw60 »

Witam.
Obecnie mam koła 16" w Astrze J. Aż żal jeździć na takich kołach i chciałbym nieco poprawić wygląd pięknej białej Astry, ale zastanawiam się czy 100KM (które mówiąc szczerze mi wystarcza w chwili obecnej) będzie jechało na 18calowych kołach.
Tak jak wspomniałem na ten moment jest ok z dynamiką, da się tym jeździć i mi to wystarcza na moje potrzeby, tylko pytanie na ile będzie czuć spadek mocy przy 18" kołach ? Ma ktoś doświadczenie?

I drugie pytanie - czy da się gdzieś sprawdzić jak Astra wygląda na 17" felgach w porównaniu do 18 calowych ? Chcę znaleźć kompromis pomiędzy wyglądem, a funkcjonalnością.
Może kilku użytkowników wrzuciłoby swoje zdjęcia Astry, żebym zobaczył jak to wygląda.
Nie umiem sobie wyobrazić jak jakiś model felg będzie komponował się z Astrą, więc może podpatrzyłbym od innych posiadaczy...

Awatar użytkownika
Laz

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2016, 16:57
Imię: Piotr
Auto: Astra J Sport
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Laz »

najbardziej spadek mocy zapewne odczujesz przy ruszaniu, w głowie ;) i trochę pewnie na stacji, ale nie sądzę by była to rewolucja w stylu 2-3 litry więcej... kwestia jeszcze jakie dasz opony z jakimi oporami toczenia
średnica koła - jesli dasz wg homologacji - będzie paktycznie ta sama, po prostu będziesz miał ciut szersze lacze - o 3cm,
samochód na pewno bardziej Ci sie przylepi do drogim, i z racji niskiego profilu utwardzi jesli idzie o wrazenia ze stanu asfaltu..

inna sprawa - że tarcze jak mniemam 27cm przy 18" felgach będą wyglądały conajmniej słabo. mikro, no ale kto co lubi
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 12:45 przez Laz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: nismo »

ale dlaczego miała by się zmienić dynamika? Jeśli zakładasz większa felgę to regulujesz profilem opony, przykładowo masz 205/55R16 zamienne z 215/40R18 lub 205/50R17. Jesli chcesz miec w miare komfort to nie zalecam schodzic profilem ponizej 50
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 13:21 przez nismo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Dynamika może się zmienić, bo szerszy laczek, to większe opory toczenia i opory aerodynamiczne.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

Dynamika może się zmienić
W astrze f 75km przechodziłem z 165/60R14 na 195/55R15 i dynamika była identyczna jak i spalanie, jedynie komfort się pogorszył bo układ kierowniczy nie był przystosowany i na koleinach kierownica sama wykręcała.

robertsz

Astro-maniak
Posty: 411
Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
Imię: Robert
Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 24 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: robertsz »

W/g mnie jedyny plus to wygląd, reszta to już same minusy mniejsze lub większe :)

Zwiększając o 2 cale felgę i zachowując tą samą średnicę całego koła będziesz miał o cal mniej opony.
Wyczuwalny będzie spadek komfortu, czuć każdy kamyk na drodze, w dupę dostanie także zawieszenie.
Jednak duży "balon" robi swoje i znacznie tłumi dziury.

Jeśli pozostaniesz przy tej samej szerokości opony, to raczej nie odczujesz jakoś bardzo "spadku mocy" i wzrostu spalania, ale jeśli pójdziesz w szersze opony to na pewno jedno i drugie będzie zauważalne. Przy niższym profilu opony i szerszej oponie zrobi się też głośniej. No i na koniec - niższe i szersze opony to masakra przy koleinach, kleją się do drogi jak głupie, że potrafi kierownicę wyrywać z rąk.

Powyższe napisałem na podstawie własnych doświadczeń - na zimę mam 205/60R16, na lato 235/45R18, tyle, że ja mam 180KM a co do spalania mogę zaryzykować, że u mnie różnica 2-3 litry jest osiągalna tylko przez zmianę opon z R16 na R18.

Awatar użytkownika
Szprynkiel

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:01
Auto: Astra J HB
Silnik: A16XER
Województwo: lubuskie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: Szprynkiel »

Sam kiedyś byłem wrogo nastawiony do dużych felg ale jak zobaczyłem w katalogu Astry te 19" co mam teraz to stwierdziłem, że te felgi kiedyś muszę mieć, bo tak pięknych jeszcze nie widziałem. Zmieniłem z 16" na 19" i w dalszym ciągu mam na zimę 16" na stalowych felgach z kołpaczkiem więc mogę napisać o różnicach. Dynamika nieco pogarsza się po znaczącym zwiększeniu rozmiaru felgi (u mnie o 3 cale). Trzeba też wziąć pod uwagę, że takie koło po prostu więcej waży i zwiększasz masę nieresorowaną pojazdu. Spalanie wzrosło o jakieś... 0,2 do 0,4 litra na 100km, ogólnie raczej niewiele. Prawdą jest, że spada komfort, ale nie jakoś drastycznie. Po prostu czuć trochę więcej nierówności drogi, które opona na 16" feldze kompensuje. Postronne osoby, które jeździły ze mną, na pytanie czy czują różnicę w komforcie, nie były w stanie określić. Oczywiście trzeba bardziej uważać na dziury i krawężniki. Dla mnie nie jest to duże wyrzeczenie gdyż zawsze jeździłem dość ostrożnie i nie podjeżdżałem po krawężnikach np na chodniki. Po prostu zawsze tego unikałem. Na koleinach nie wyrywa kierownicy z rąk i tu jestem zadziwiony, bo myślałem, że będzie dużo gorzej. Duże felgi mają dwa plusy, wygląd i lepszą przyczepność. Na równej drodze auto lepiej się prowadzi niż na 16" i wysokiej oponie i to wyraźnie czuć. Jeżeli jesteś gotowy poświęcić nieco więcej uwagi na to po czym jedziesz, żeby nie uszkodzić felg, oraz ponieść większe koszty serwisu kół to kupuj. Ja polecam oryginalne bo mają ciekawe wzory i idealnie pasują, ale to już jak Ci się podoba.
1996 Astra F kombi X20XEV --> 2007 Vectra C kombi Z19DT --> 2014 Astra J HB A16XER
Obrazek

kdw60

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 sty 2017, 23:59
Imię: Szymon
Auto: Astra J
Województwo: wielkopolskie

#8

Nieprzeczytany post autor: kdw60 »

z tym niewielkim wzrostem spalania to aż tak się nie martwię, bo za chwile będzie LPG... Boję się, żeby się nie okazało, że auto które nie jest demonem prędkości po założeniu LPG i 18 calowych felg całkiem przestanie przyspieszać, ale z tego co piszecie to tragiedii nie powinno być.
Dzięki, bo właśnie o osobiste doświadczenia mi chodziło.
Biorę pod uwagę głównie oryginalne felgi - bo są ładne - te Twoje piękne Szrynkiel, tylko chyba nie ma odpowiednika 18 calowego.
Skłaniałbym się bardziej na 17 calowe (cena, no i troche węższe) ale nie mogę zbyt wielu zdjęć znaleźć żebym mógł ocenić czy dużo lepiej wygląda na 18.

Jakby ktoś jeszcze chciał się podzielić opinią to będę wdzięczny :)
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 18:39 przez kdw60, łącznie zmieniany 1 raz.

kotlet

Astro-maniak
Posty: 55
Rejestracja: 26 cze 2016, 0:22
Auto: Astra J ST
Województwo: małopolskie

#9

Nieprzeczytany post autor: kotlet »

Podpinam się pod temat.
Obecnie mam w swojej ST 1,6 115 koni oryginalne alusy 16'' z oponami 205/60 R 16. Ze względu na to, że fabryczne opony Continental Premium Contact 2 uważam za wyjątkowo słabe, myślę o przeznaczeniu tych felg na zimę (założyłem Conti TS 850P, z których z kolei jestem bardzo zadowolony), a na lato kupić coś szerszego. Auto jest nowe i w leasingu, więc nie założę niczego innego niż dozwolone w homologacji (215/50 R17 albo 225/45 R18). Sam z chęcią był się przymierzył do tych drugich, przede wszystkim dlatego, że są szersze - wydaje mi się, że auto powinno się lepiej prowadzić. Niestety, nowe oryginalne alusy 18'' są w kosmicznej cenie, a z zamienników nie bardzo coś mogę znaleźć w homologowanym rozmiarze 7,5'' 5x105 ET42. Nawet wśród używanych nie bardzo jest w czym wybierać... Z drugiej strony, jeśli cała operacja zafundowania sobie nowych felg ma kosztować 4-5 tys. (w przypadku 17''), to może dołożenie jeszcze kilkuset do tysiąca złotych do felg 18 byłoby warte świeczki.

Awatar użytkownika
Szprynkiel

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:01
Auto: Astra J HB
Silnik: A16XER
Województwo: lubuskie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: Szprynkiel »

Dla przykładu:
Od 1500 zł działa voucher na 500 zł rabatu. Więc kupujecie felgi (1124 zł sztuka) po dwie sztuki (2248 zł). Po pierwsze dwie idziecie 30 dnia miesiąca a po następne dwie 1 dnia następnego miesiąca. Od każdego zakupu odejmujecie 500 zł, to wychodzi 1748 zł x2 czyli 3496 zł za komplet 4 oryginalnych felg 18" (zamiast 4496 zł bez vouchera).
Mój sąsiad ma na Astrze ST ten wzór więc jak jesteście ciekawi mogę podrzucić fotkę jak to wygląda [External Link Removed for Guests]
1996 Astra F kombi X20XEV --> 2007 Vectra C kombi Z19DT --> 2014 Astra J HB A16XER
Obrazek

ODPOWIEDZ