Wyważanie felg aluminiowych

Transportowiec

Astro-maniak
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:38
Imię: Janek
Auto: Astra J sedan 2015
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie

Wyważanie felg aluminiowych

#1

Nieprzeczytany post autor: Transportowiec »

Witam,
Dzisiaj byłem na wynianie opon na letnie i trochę się zdziwiłem gdy podczas wyważania na felgi aluminiowe były ,,przybijane" ciężarki a nie klejone. Felgi mam oryginalne oplowskie. Zawsze myślałem, że na stalówkach sie przybija cieżarki a na aulsach się je przykleja. Co Wy na to ?

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: melon »

Masz zdjęcie jak to wygląda? Widać ciężarek na zewnętrznym rancie?

Transportowiec

Astro-maniak
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:38
Imię: Janek
Auto: Astra J sedan 2015
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Transportowiec »

Zdjecia nie mam. Ciężarek od wewnętrznej strony strony felgi tj od strony tarczy hamulcowej.

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: qtom »

być może lepiej było nabić niz przyklejać kilo odważników które nie wyglądają ładnie gdy jest ich dużo w feldze zwłaszcza gdy jest wąskie ramie
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Awatar użytkownika
Szprynkiel

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:01
Auto: Astra J HB
Silnik: A16XER
Województwo: lubuskie
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: Szprynkiel »

Też mi kiedyś chcieli na alufelgi nabić ciężarki ale w porę zareagowałem i powiedziałem, że mają naklejać. Na alu powinny być naklejane, ale wiele razy widziałem, że są nabite - często ludzie mają to gdzieś i jeżdżą tak jak im w serwisie zrobili. Swoją rolę spełniają, tylko że po pierwsze źle to wygląda a po drugie w pewnym stopniu każde nabicie zarysowuje lakier na feldze.
A jeżeli odważników wychodzi dużo, to należy obrócić oponę na feldze a nie naklejać/nabijać ciężarków bez opamiętania.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 23:02 przez Szprynkiel, łącznie zmieniany 1 raz.
1996 Astra F kombi X20XEV --> 2007 Vectra C kombi Z19DT --> 2014 Astra J HB A16XER
Obrazek

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: qtom »

Szprynkiel, przeczytaj jeszcze raz dokładnie
Transportowiec pisze:QR_BBPOST Ciężarek od wewnętrznej strony strony felgi tj od strony tarczy hamulcowej.
jesli miałbym ładną felgę z wąska szprychą np 5 ramienną to zdecydował bym się na nabity ciężarek którego nie widać
Szprynkiel pisze:QR_BBPOST A jeżeli odważników wychodzi dużo, to należy obrócić oponę na feldze a nie naklejać/nabijać ciężarków bez opamiętania
a co z oponą kierunkową ? chyba ze masz na myśli obrocie o kilkanaście stopni względem felgi w celu zniwelowania bicia opony i felgi to wtedy jest bardziej zrozumiałe. chociaż przy prostych felgach jest to operacja niewiele wnosząca tak miałem z jedną oponą G.Y która jeszcze miała bicie czołowe.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2017, 1:42 przez qtom, łącznie zmieniany 4 razy.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Transportowiec

Astro-maniak
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:38
Imię: Janek
Auto: Astra J sedan 2015
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Transportowiec »

Właśnie pod względem estetycznym jest lepiej bo ciężarka wogóle nie widać jak jest ,,nabity". Tylko nie wiedziałem, że tak można.

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

qtom pisze: a co z oponą kierunkową ? chyba ze masz na myśli obrocie o kilkanaście stopni względem felgi w celu zniwelowania bicia opony i felgi to wtedy jest bardziej zrozumiałe. chociaż przy prostych felgach jest to operacja niewiele wnosząca tak miałem z jedną oponą G.Y która jeszcze miała bicie czołowe.
Obrót o kilkanaście stopni na feldze ma jak najbardziej sens. Po to jest oznaczenie (kropka na oponie) żeby wulkanizator wiedział jak ją założyć w stosunku do wentyla. Na moim przykładzie przy pierwszym wyważaniu u wulkanizatora na dwóch kołach założył odpowiednio opony i ilość ciężarków zmniejszyła się o połowę. Wcześniej niezgodnie ze sztuką opony zostały założone w fabryce.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: melon »

To tej pory tylko raz trafiło mi się, że wulkanizator przy zakładaniu opon zwrócił uwagę na kropki. Inni to i 80gram założą w jednym miejscu aż maszyna pokaże zero. Inny specjalista nakleił mi ciężarki w 4 miejscach.

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Bo trzeba jeździć do fachowca ;) Ja odwiedzam zakład gdzie przed założeniem koła na wyważarkę najpierw je myją w maszynie. Nie wspomnę o dokręceniu koła kluczem dynamometrycznym.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ