Narzędzia diagnostyczne i oprogramowanie

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

Narzędzia diagnostyczne i oprogramowanie

#121

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

JOrge pisze:QR_BBPOST widziałem tam ten wątek i było, że interfejs umożliwia Zmiana obwodu kół
czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Watek, ktory wspominasz pewnie dotyczy orginalnego.
Trzeba po prostu czytać, co jest napisane przy każdej opcji opisanej w poradniku.

Poradnik z założenia miał dotyczyć klona, i w 80% się to zgadza. Nie mniej wychodziły różne rzeczy zgłaszane przez użytkowników i kolejno były dopisywane kolejne opcje. Nie sposób sprawdzić i opisać wszystkie opcje programowania udostępnione przez op-coma czy jego chińskiego klona. Jest tego za dużo a jeszcze jak się pomnoży przez ilość opcji wyposażenia astry J to wychodzi pokaźna ilość opcji. Dlatego nie ma odpowiedzi, co potrafi klon, bo nikt tego nigdy nie sprawdził, za to czasem ktoś coś sprawdza i nie działa, to opisuje to na forum. Stąd wiedza czego klon nie zrobi. jak jest problem, to ja to sprawdzam oryginałem i dopisuję do poradnika. Dla wiedzy, że jednak można, ale oryginałem. Także poradnik opisuje czynności za równo z klona jak i z oryginału, ale jest informacja, czym to jest robione.

Klonem nie można zrobić testu błędów automatycznie we wszystkich modułach, oryginałem bez problemu na przykład.

Klonem nie odczytasz parametrów silnika 1,7 tylko już nie pamiętam czy na sterowniku Boscha czy Denso.

JOrge, chcesz wiedzieć co potrafi klon, to go kup i testuj a wiedzą się podziel. ja nie znam odpowiedzi na pytanie:"Co może klon" i przypuszczam, że nikt nie testował wszystkich jego możliwości. Na pewno można zmienić opcje wyświetlania informacji na wyświetlaczu między zegarami, ale jest to opisane w poradniku. jakie silniki obsługuje a jakich nie, nie wiem.
Tak w ogóle, to ja klona nigdy w ręku nie miałem i nie polecę też żadnego sprzedającego klony, bo to loteria, jedne działają inne nie. Wiedza na ten temat jest na tym forum tak obszerna, że nic nowego już się w tym temacie nie napisze.

EDIT:
JOrge pisze:QR_BBPOST aa ok musiała mi gdzieś umknąć informacja, że to artykuł o oryginale,
umknęła faktycznie, bo jasno napisałem na wstępie:

KaMYk pisze:QR_BBPOST Ja korzystam z nowszego softu, który współpracuje tylko z interfejsem zakupionym w firmie adako, dlatego starsze egzemplarze i starszy soft może nie mieć aktywnych niektórych możliwości programowania.
Tak jak napisałem, artykuł w większości dotyczy klona, ale czasem niektóre testy są opisane na oryginale.

Awatar użytkownika
masher

Astro-maniak
Posty: 105
Rejestracja: 19 lut 2017, 12:51
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 2 razy

#122

Nieprzeczytany post autor: masher »

Chciałem zakupić interfejs ELM327 do mojej Astry J, taki aby w trasie w razie czego można było skasować check silnika jak by wyskoczył itp.

Zastanawiam się czy jest duża (o ile jest, oprócz wykonania ) różnica między np. interfejsem firmy VGATE iCar, a zwykłym chińczykiem

1. VGATE iCAR - [External Link Removed for Guests]

2. Chińczyk - [External Link Removed for Guests]
Obrazek

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#123

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

Kup tego vgate. Wejdź na stronę firmy Legato.pl i kupisz z polskiej dystrybucji. Nie na problemu z łącznością że starymi jak i w miarę nowymi autami. Skasowalem błędy bez problemu w Astrze j , Sprinterze 906, Mercedesie clk, oraz w nowym Transicie.
161nt167

Awatar użytkownika
masher

Astro-maniak
Posty: 105
Rejestracja: 19 lut 2017, 12:51
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 2 razy

#124

Nieprzeczytany post autor: masher »

Powiedzcie mi proszę jak powinny kształtować się korekty paliwowe LTFT i STFT ? Najbardziej pożądane są wartości bliskie zera ? Jak powinny się kształtować podczas postoju i jazdy ?
Obrazek

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#125

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

masher pisze:QR_BBPOST Powiedzcie mi proszę jak powinny kształtować się korekty paliwowe LTFT i STFT ? Najbardziej pożądane są wartości bliskie zera ? Jak powinny się kształtować podczas postoju i jazdy ?
LTFT jak najblizej 0%, STFT moze oscylowac ale tez blisko zera.

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 831
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 91 razy

#126

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Mam pytanie:
czy jest możliwe zaprogramowanie "fabrycznej" instalacji LPG w taki sposób, żeby dźwiękowo informowała o przełączeniu na benzynę?
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#127

Nieprzeczytany post autor: Automat »

masher pisze:QR_BBPOST Zastanawiam się czy jest duża (o ile jest, oprócz wykonania ) różnica między np. interfejsem firmy VGATE iCar, a zwykłym chińczykiem
W mojej AH na oprogramowaniu PISTON(tel.XIAOMI Mi5S Plus) ten niebieski interfejs działa,a ten iCar nie działa :roll:
Ogólny OFF TOPIC [vol. 9]

EDIT:
czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST LTFT jak najblizej 0%, STFT moze oscylowac ale tez blisko zera.
Piotrek nie bądź "taki"(skąpy w zeznaniach) i podaj margines dopuszczalnych odchyleń od owej reguły,bo osiąganie ideału bywa kosztowne.Podobno długoterminowa korekta może sięgać i 20 %...ale podobno.Piotrek pewnie teraz się wypowie ;) .
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2017, 22:33 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#128

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Automat pisze:QR_BBPOST Podobno długoterminowa korekta może sięgać i 20 %
Moze siegac i 25% a we francuskich nawet i 100%.
Po przekroczeniu pewnego dopuszczalnego zakresu przez producenta samochodu zwykle 25% zapalana sie lampka check oraz mozemy odczytac blad typu P0170/P0171 - mieszanka zbyt uboga/bogata.
Jesli samochod sprawny i benyzna o dobrych parametrach to LTFT powinna byc blisko zera w calym zakresie obrotow i obciazen.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#129

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Piotrek piszesz jak przysłowiowy Szkot.Statystycznie jakie bywają korekty(%),na które możemy przyzwolić ?
Myślisz , że niemal każda instalacja LPG lata pracuje na zerowych korektach ?
Znowu pisałeś o przypadku idealnym i pożądanym,a ja wspomniałem o przypadku mniej idealnym...więc jak ?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#130

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Automat pisze:QR_BBPOST Statystycznie jakie bywają korekty(%),na które możemy przyzwolić ?
Nie mam pojecia. Na przykladzie swojego silnika 1.4 16V VW - prawie 200tyskm - Korekta dluga +2.8-3%, korekta w idle -3%--2%.
Mysle ze przy +/=10% powinien sie nam wlaczyc alarm :).
Automat pisze:QR_BBPOST Myślisz , że niemal każda instalacja LPG lata pracuje na zerowych korektach ?
Nie. To zalezy tez od jakosci plaiwa/gazu/ temepratury zasysanego powietrza etc.

ODPOWIEDZ