Narzędzia diagnostyczne i oprogramowanie

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Narzędzia diagnostyczne i oprogramowanie

#131

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dzięki za garść informacji :) .Spróbuję podglądać moje LPG.Wstępnie widzę,że te wartości w trakcie jazdy zmieniają się.(paliwo,styl jazdy ...co jeszcze wpływa ?).
czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Mysle ze przy +/=10% powinien sie nam wlaczyc alarm
Taka sytuacja wpływa realnie na...CO ???
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017, 13:27 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#132

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Automat pisze:QR_BBPOST Dzięki za garść informacji .Spróbuję podglądać moje LPG.Wstępnie widzę,że te wartości w trakcie jazdy zmieniają się.(paliwo,styl jazdy ...co jeszcze wpływa ?).
Kondycja osprzetu silnika: sonda, przeplywomierz, cewka - wypadajace zaplony lub niedopalona mieszanka. Kondycja samego silnika - kompresja itd. Niektorzy twierdza ze dziurawy wydech itd..
Automat pisze:QR_BBPOST Taka sytuacja wpływa realnie na...CO ???
Spadek mocy, niedopwiednie w pewnych zakresach dawkowanie paliwa, zuzycie swiec lub gniazd zaworowych - w przypadku dlugotrwalej jazdy na ubogiej mieszance.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#133

Nieprzeczytany post autor: Automat »

W sumie "każdy" jeździ autem,które ma pewne niedostatki,a właściciel je toleruje....więc moje pierwotne zapytanie ma swój sens użytkowy.Silnik z każdym tysiącem ujechanych kilometrów traci kompresję itp. Sprawdzę teraz jak zachowują się korekty przy subiektywnym odczuciu,że nie mam problemów.Patrząc na Twoje uwagi mogę ostrożnie wyciągnąć wniosek, że dla auta z przebiegiem do 100 tys km korekty nie powinny przekraczać 5 %(=alarm), a takiego w okolicach 200 tys km to 10 %.Dobrze kombinuję kolego Piotrku ?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#134

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Za duze uproszczenie. Nikt nie wie jak sie starzeje czujnik temperatury, przeplywomierz itd.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#135

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Czyli co ma być ALARMEM ? - tradycyjne ...czekać na "kliniczne" objawy ?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#136

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Wedlug producenta 25% - zapali sie lampka na desce.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#137

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dobrha wskazówka :lol: .

EDIT:
Znalazłem wskazanie,że korekty długoterminowe powinny mieścić się w przedziale -3 % do 3 %.
Może kto wie? -po ilu przejechanych km lub czasie pracy silnika naliczane są nowe korekty długoterminowe ?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2017, 13:36 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#138

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Automat pisze:QR_BBPOST po ilu przejechanych km lub czasie pracy silnika naliczane są nowe korekty długoterminowe ?
Nie ma pojecia nowe. Sa aktualizowane w trybie adaptacyjnym. Mowiac krotko calkowane w (jakims -znanym producentowi sterownika) czasie. Jest to calka po korekcie krotkiej.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#139

Nieprzeczytany post autor: Automat »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Jest to calka po korekcie krotkiej.
Czyżby ...?, a jaki okres całkowania ? -jeśli korekty krótkoterminowej to chyba tą wartość trudno byłoby nazwać długoterminową .Jeśli natomiast w jakimś konkretnym przedziale czasowym z korekty krótkoterminowej,to wówczas byłoby to sensowne.... i właśnie o ów przedział czasowy pytam .
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2017, 15:19 przez Automat, łącznie zmieniany 2 razy.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#140

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Tajemnica producenta. Odrazu wspomne ze sa zakresy pracy silnika kiedy korekty nie sa liczone. Odrazu po odpaleniu tez nie sa liczone.

ODPOWIEDZ