Dlaczego Astra J?
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 maja 2014, 15:19
- Imię: Maksik
- Auto: AJ ST Cosmo+ DeepSky
- Silnik: A14NET_6T40
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: W-wo (GWE)
- Pomocny: 3 razy
Re: Dlaczego Astra J?
Z tymi fotelami to na razie nie do końca mogę się przekonać. Mój Mondeo chyba ma wygodniejsze plecy.
Może niedługo A V ST (o ile znajdzie się chętny na moją czwórkę)
- SzybkiLopez
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 lis 2014, 18:39
- Imię: Wojtek
- Auto: Brak :)
- Województwo: małopolskie
Kolego a masz Titanium czy którąś prostszą wersję Mondka? Ogólnie interesowało by mnie jak wypada w Twoim mniemaniu porównanie tych samochodów. Wiem ze to zupełnie różne klasy i wielkości ale właśnie zastanawiam sie nad wyborem i te dwa autka mnie interesują. Szczególnie ceny części i awaryjność.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 5:15
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J (IV)
- Silnik: 2,0 CDTI A20DTH
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Oleśnica
Ja tak samo jak niektórzy koledzy wypowiadający się wyżej miałem Aśkę H.
Jeździłem nią 2 lata i byłem bardzo zadowolony. Przez 2 lata użytkowania kompletnie nic z tym autem się nie działo.
Tylko regularna wymiana filtrów i oleju i wszystko było OK.
Dlatego też zdecydowałem się na J-kę. Tak jak koledzy pisali ma wiele zalet ale też i wad.
Niewątpliwą zaletą tego auta jest nowoczesny design, bogate wyposażenie, dobry komfort jazdy, niska cena (w porównaniu do konkurencji).
Podstawową i niezaprzeczalną wadą tego auta jest niestety jego duża MASA. Około 1,5t na auto kompaktowe to jest przesada. Nawet z mocnym dieslem (160KM) auto nie jeździ tak rewelacyjnie jak powinno przy takiej mocy i przy takim momencie obrotowym.
Jeździłem nią 2 lata i byłem bardzo zadowolony. Przez 2 lata użytkowania kompletnie nic z tym autem się nie działo.
Tylko regularna wymiana filtrów i oleju i wszystko było OK.
Dlatego też zdecydowałem się na J-kę. Tak jak koledzy pisali ma wiele zalet ale też i wad.
Niewątpliwą zaletą tego auta jest nowoczesny design, bogate wyposażenie, dobry komfort jazdy, niska cena (w porównaniu do konkurencji).
Podstawową i niezaprzeczalną wadą tego auta jest niestety jego duża MASA. Około 1,5t na auto kompaktowe to jest przesada. Nawet z mocnym dieslem (160KM) auto nie jeździ tak rewelacyjnie jak powinno przy takiej mocy i przy takim momencie obrotowym.
- SzybkiLopez
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 lis 2014, 18:39
- Imię: Wojtek
- Auto: Brak :)
- Województwo: małopolskie
Z tym marnym jeżdżeniem to nie jest tylko wina masy. Dodatkowo dają po kościach "ekologiczne" przełożenia skrzyni biegów. Bardzo dobrze to czuć w przypadku kii cee'd gdzie w bodajże 2010 roku zmienili ustawienia skrzyni biegów by auto paliło o jakieś 0,2l mniej na papierze, a przyśpieszenie 0-100 spadło o prawie sekundę. Sam miałem Stilo które waży 1380kg w hatchbacku! i ludzie nie wierzyli że to ma "tylko" 140KM.
Astra H była znana z tego ze sie nie psuła, o ile ktoś nie zaniedbywał podstaw.
Astra H była znana z tego ze sie nie psuła, o ile ktoś nie zaniedbywał podstaw.
-
- Posty: 383
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 14:05
- Imię: Arek
- Auto: Astra K
- Silnik: B 14 XFT
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Rybnik
Gdybym mógł wybierać w chwili obecnej to wybrałbym ponownie AJ aczkolwiek z silnikiem 1.6t. Fakt, spalanie większe ale osiągi również. 1.4.t to silnik typowo do jeżdżenia po autostradach a ja na codzień ich nie użytkuje. Aż dziw bierze,że jechałem pod górkę, niezbyt dużą i samochód dusił się na trzecim biegu, musialem zredukowac do dwójki co jest dla mnie niezrozumiałe przy teoretycznie niewielkim wzniesieniu.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 22 lis 2014, 20:44
- Auto: Meriva B
- Silnik: 1.4 T NEL
- Województwo: mazowieckie
Arass55
Silnik ma turbo, 16 wentyli nie dziw sie ze muli, ciesz sie ze nie gasnie na 2 biegu bez dodawania gazu-takimi tez jezdzilem. Tym motorkom trzeba dac w palnik aby jechal,najgorsze jest to ze w fotel nie wgniata tylko sie toczy:) W 1.6T tez jechalem jako pasazer i jakies rewelki nie bylo, bardziej z sentymentem wspominam tsi od skody tam tylko myskaniem o pedal autka lepiej sie zbieraly,
Silnik ma turbo, 16 wentyli nie dziw sie ze muli, ciesz sie ze nie gasnie na 2 biegu bez dodawania gazu-takimi tez jezdzilem. Tym motorkom trzeba dac w palnik aby jechal,najgorsze jest to ze w fotel nie wgniata tylko sie toczy:) W 1.6T tez jechalem jako pasazer i jakies rewelki nie bylo, bardziej z sentymentem wspominam tsi od skody tam tylko myskaniem o pedal autka lepiej sie zbieraly,
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 03 paź 2014, 15:54
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J Sport Tourer
- Silnik: A20DTH
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Na początku poszukiwań nowego pojazdu nie myślałem o marce Opel, uważałem ją za gorszą. Głównie moje poszukiwania skierowałem w kierunku aut niemieckich i japońskich.
Obecny pojazd Astra J kupiłem z kilku względów. Po pierwsze przez trzy lata miałem dużą styczność z tym modelem od momentu jego wyjazdu z salonu. Auto spodobało mi się pod kontem wizualnym, kultury pracy silnika i prowadzenia. Dużym zaskoczeniem na plus była ergonomia wnętrza Astry, wszystko jest po ręką, nie trzeba robić zbędnych ruchów czego nie mogę powiedzieć o pojazdach innych marek, które poszukiwałem. Po drugie uważam, że trafiła mi się dobra okazja, warta zainteresowania
Obecny pojazd Astra J kupiłem z kilku względów. Po pierwsze przez trzy lata miałem dużą styczność z tym modelem od momentu jego wyjazdu z salonu. Auto spodobało mi się pod kontem wizualnym, kultury pracy silnika i prowadzenia. Dużym zaskoczeniem na plus była ergonomia wnętrza Astry, wszystko jest po ręką, nie trzeba robić zbędnych ruchów czego nie mogę powiedzieć o pojazdach innych marek, które poszukiwałem. Po drugie uważam, że trafiła mi się dobra okazja, warta zainteresowania
Poszukiwania nowego auta w moim przypadku trwały ponad 9 miesięcy. W tym okresie miałem okazje jeździć wieloma autami niemieckimi i japońskimi. Analizowałem również dość dogłębnie fora opisujące wady, zalety danego pojazdu. Ze zdobytego doświadczenia mogę napisać, iż w dzisiejszych czasach nie ma auta idealnego, które nie będzie się psuło, jak pojazdy budowane np. 10 lat temu. Każdy pojazd posiada wady fabryczne, które zostały wyeliminowane lub też nieSorcerer pisze:... Wysoka masa, wysokie spalanie, stukające zawieszenie, sypiąca się skrzynia m32, stary typ zawieszenia z tyłu (belka), kiepskie audio... wymieniać można by długo. Co takiego ma to auto, że pomimo wszystko kupiliście Astrę, a nie auto konkurencyjnej marki?
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 01 maja 2014, 16:49
- Auto: Astra J
- Silnik: A14XER
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
Średnio mniej, niż 6,5 litra to dużo?Sorcerer pisze:wysokie spalanie
Nie zarejestrowałemstukające zawieszenie
Mam na szczęście inną.sypiąca się skrzynia m32
Prostsza i tańsza konstrukcja. W codziennym użytkowaniu przeciętny kierowca nie zauważy różnicy.stary typ zawieszenia z tyłu (belka)
Audio nie dla audiofili, ale w granicach akceptowalności. Bardzo miły efekt przestrzenny (7 głośników) i głębia. Słabe wysokie tony. Tak naprawdę brakuje mi tylko wyjścia USB.kiepskie audio...
Tak naprawdę zostaje zatem tylko to:
Gdyby odchudzić to auto o 100 kg, byłoby idealnie. Spalanie jeszcze by spało, dynamika zwiększyła. Ale cóż, nic nie jest doskonałe...Wysoka masa
Using Tapatalk
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 lis 2014, 20:44
- Auto: Astra J
- Województwo: Zagranica - UE