Wymiana palników w lampach z AFL.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 paź 2013, 16:34
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4T
- Województwo: łódzkie
Wymiana palników w lampach z AFL.
Czy może ktoś sam wymieniał już palniki w lampach z afl , czy to jest trudne bo w instrukcji jest to odradzane. Jakiej firmy Opel zakłada palniki ? Może ktoś założył jakiejś innej firmy i jest bardziej zadowolony od oryginalnych ?
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 paź 2013, 16:34
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4T
- Województwo: łódzkie
Z tego co wyczytałem to jest kilka typów żarników. Do Astry j jest chyba typ D1S. Czy ktoś wie jakiego producenta i jaki model był zakładany na pierwszy montaż w aśkach. A z wymianą samemu to chyba coś mało osób próbowało bo nikt nie odpisał w tym temacie.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Ja wymieniałem.
Są D1S. Mogą być montowane Osram lub Philips, jak trafi.
Generalnie to tych dwóch producentów dominuje na rynku.
Kupiłem Osram Cool Blue Intense o barwie 5000K.
Standardowo montują zwykłe o barwie 4300K
Sama wymiana to tak samo, jak zwykłą żarówkę.
Zdemontować klapkę, przekręcić palnik o 90 stopni.
wyjąć, odłączyć przewód zasilający.
Teraz trzeba przełożyć na nowy palnik taki plastykowy pierścień.
Następnie podłączamy przewód, wkładamy palnik, przekręcamy w druga stronę i zamykamy dekielek.
Z lewej strony trzeba wyjąć wlewkę płynu do spryskiwaczy, wystarczy lekko pociągnąć do góry.
Robi się wówczas dostęp.
Na forum Astry to może mniej, ale na insigni jest już sporo osób, które same wymieniały.
[External Link Removed for Guests]
zarejestruj się na ich forum, to zobaczysz.
A i na tym forum podobny temat już istnieje.
Są D1S. Mogą być montowane Osram lub Philips, jak trafi.
Generalnie to tych dwóch producentów dominuje na rynku.
Kupiłem Osram Cool Blue Intense o barwie 5000K.
Standardowo montują zwykłe o barwie 4300K
Sama wymiana to tak samo, jak zwykłą żarówkę.
Zdemontować klapkę, przekręcić palnik o 90 stopni.
wyjąć, odłączyć przewód zasilający.
Teraz trzeba przełożyć na nowy palnik taki plastykowy pierścień.
Następnie podłączamy przewód, wkładamy palnik, przekręcamy w druga stronę i zamykamy dekielek.
Z lewej strony trzeba wyjąć wlewkę płynu do spryskiwaczy, wystarczy lekko pociągnąć do góry.
Robi się wówczas dostęp.
Na forum Astry to może mniej, ale na insigni jest już sporo osób, które same wymieniały.
[External Link Removed for Guests]
zarejestruj się na ich forum, to zobaczysz.
A i na tym forum podobny temat już istnieje.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2015, 8:06 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 paź 2013, 16:34
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4T
- Województwo: łódzkie
Kmy i jest jakaś różnica między standardową czy raczej nie ma większej różnicy?? Jestem zainteresowany philips white vision [External Link Removed for Guests] są dosyć drogie i chcę po prostu wiedzieć czy warto inwestować ,czy będą świecić lepiej od seryjnych. Czyli jeśli chodzi o wymianę żarnika w lampie to nie ma strachu Mi bardziej chodzi czy nie uszkodzi się tam żadnej elektroniki ,silniczki ,przesłony...kmy pisze:Kupiłem Osram Cool Blue Intense o barwie 5000K.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Z tą różnicą to nie wiem. Nie robiłem porównania.
U mnie w komisie jak stała, to jakiś s.....el podmienił palnik na stary, ale tylko jeden.
Widać było różnicę, że ten stary robi się żółty. Dlatego zmieniłem.
Nowe dałem te 5000K. Dlaczego, sam nie wiem, takie miałem kaprynio.
Nowa żarówka tez od razu nie daje docelowej barwy.
Ksenony rozświecają się przez około 100 godzin.
Także dopiero teraz, a wymieniałem wiosną, mam zapewne docelową barwę.
Myślę, że oko nie jest w stanie wychwycić różnicy pomiędzy 4300 a 5000K.
Co do uszkodzeń, to najlepiej odłączyć " - " akumulatora.
Choć przypuszczam, że nie jest to konieczne, ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi.
W oplu możesz aku odłączać bez konsekwencji.
Zaprogramujesz sobie tylko szyby elektryczne jak masz wszystkie 4 elektryczne.
Pojawiają się stosowne instrukcje na wyświetlaczu
Trzeba uważać przy wkładaniu nowego palnika, aby samego palnika nie uszkodzić.
Jak masz odrobinę zdolności manualnych to sobie poradzisz.
EDIT:
Co do tych Philipsów, to to samo co Osram CBI
Osramy są tańsze, a czy warto, nie wiem.
ja kupiłem te 5000K i jestem zadowolony.
Nie zastanawiam się czy było warto
U mnie w komisie jak stała, to jakiś s.....el podmienił palnik na stary, ale tylko jeden.
Widać było różnicę, że ten stary robi się żółty. Dlatego zmieniłem.
Nowe dałem te 5000K. Dlaczego, sam nie wiem, takie miałem kaprynio.
Nowa żarówka tez od razu nie daje docelowej barwy.
Ksenony rozświecają się przez około 100 godzin.
Także dopiero teraz, a wymieniałem wiosną, mam zapewne docelową barwę.
Myślę, że oko nie jest w stanie wychwycić różnicy pomiędzy 4300 a 5000K.
Co do uszkodzeń, to najlepiej odłączyć " - " akumulatora.
Choć przypuszczam, że nie jest to konieczne, ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi.
W oplu możesz aku odłączać bez konsekwencji.
Zaprogramujesz sobie tylko szyby elektryczne jak masz wszystkie 4 elektryczne.
Pojawiają się stosowne instrukcje na wyświetlaczu
Trzeba uważać przy wkładaniu nowego palnika, aby samego palnika nie uszkodzić.
Jak masz odrobinę zdolności manualnych to sobie poradzisz.
EDIT:
Co do tych Philipsów, to to samo co Osram CBI
Osramy są tańsze, a czy warto, nie wiem.
ja kupiłem te 5000K i jestem zadowolony.
Nie zastanawiam się czy było warto
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 paź 2013, 16:34
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4T
- Województwo: łódzkie
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
4 stówki to przesada. Ja kupiłem oryginalnego philipsa, żadne tam najt wiżyn, ale za niecałe 150 plus przesyłka i świeci wyraźnie mocniej, niż stary po drugiej stronie. Uwaga na podróby! Niszczą przetwornice.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 gru 2015, 20:53
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: dolnośląskie
Mi wczoraj lewy xenon zaczął świecić na różowo-fioletowy kolor, więc szukam już nowego kompletu.
Jeśli ktoś od czasu ostatniego postu tutaj wymieniał u siebie żarnik, zachęcam do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi samej wymiany oraz na jakie żarniki się zdecydował
Jeśli żarówki są w pudełku wyglądającym jak oryginalne, to można założyć że faktycznie są? :>
Tutaj pewien allegrowicz sprzedaje [External Link Removed for Guests], a na innej aukcji [External Link Removed for Guests] w dobrych cenach, ~130 zł za sztukę - jak myślicie, wałek?
Jeśli ktoś od czasu ostatniego postu tutaj wymieniał u siebie żarnik, zachęcam do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi samej wymiany oraz na jakie żarniki się zdecydował
A w jaki sposób rozpoznać podróby?miśor pisze:QR_BBPOST Uwaga na podróby! Niszczą przetwornice.
Jeśli żarówki są w pudełku wyglądającym jak oryginalne, to można założyć że faktycznie są? :>
Tutaj pewien allegrowicz sprzedaje [External Link Removed for Guests], a na innej aukcji [External Link Removed for Guests] w dobrych cenach, ~130 zł za sztukę - jak myślicie, wałek?
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 26 lis 2015, 16:00
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET+LPG
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 6 razy
ja sam wymieniałem i trzeba uważać żeby dobrze włożyć żarnik w takie wycięcie a kupiłem osramy od osoby z linku i jestem zadowolony bo oryginały 2 lata gwarancji można rozpoznać po sprawdzeniu hologramu pod aluminiową obudową którą łatwo ściągnąć i też można sprawdzić magnesem czy przyciąga do czarnej nasady [External Link Removed for Guests] a tu masz filmik jak odróżnić oryginał od podróbki [External Link Removed for Guests]