Za szybko migające kierunkowskazy
- Kris3000
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 maja 2017, 18:32
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: zachodniopomorskie
Za szybko migające kierunkowskazy
Witam Pojawił się w mojej Astruni J problemik, po jednokrotnym uniesieniu manetki kierunkowskazów na prawo, pierwsze 3 odgłosy stycznika oraz praca kierunkowskazów jest normalna,i tak powinno być I tu nie ma problema
Natomiast jak manetkę uniosę wyżej na pracę stałą kierunkowskazów, to po trzecim "cyknięciu" czyli od czwartego zaczynają działać dwa razy szybciej kierunki po całej prawej stronie auta i lampka na desce rozdzielczej, i pojawia się komunikat "awaria prawego tylnego kierunkowskazu". Komunikat wystąpił na działającej żarówce bo jak ją wymieniłem na nową jest tak samo, więc to nie wina żarówki Wszystkie żarówki świecą z tą samą intensywnością. Na awaryjnych wszystko gra.
Czyli prąd dochodzi i różnica potencjałów jest bo wszystkie żarówki świecą. Nie ma żarówki przepalonej. Bezpieczników nie sprawdzałem ale jakby jakiś walnął , to nie działałoby więcej rzeczy.
Teoretycznie zakładam że manetka przy kierownicy jest do wymiany... ale nie wiem...
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
Natomiast jak manetkę uniosę wyżej na pracę stałą kierunkowskazów, to po trzecim "cyknięciu" czyli od czwartego zaczynają działać dwa razy szybciej kierunki po całej prawej stronie auta i lampka na desce rozdzielczej, i pojawia się komunikat "awaria prawego tylnego kierunkowskazu". Komunikat wystąpił na działającej żarówce bo jak ją wymieniłem na nową jest tak samo, więc to nie wina żarówki Wszystkie żarówki świecą z tą samą intensywnością. Na awaryjnych wszystko gra.
Czyli prąd dochodzi i różnica potencjałów jest bo wszystkie żarówki świecą. Nie ma żarówki przepalonej. Bezpieczników nie sprawdzałem ale jakby jakiś walnął , to nie działałoby więcej rzeczy.
Teoretycznie zakładam że manetka przy kierownicy jest do wymiany... ale nie wiem...
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- Kris3000
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 maja 2017, 18:32
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: zachodniopomorskie
Rozumiem , ale jakby nie było masy to żarówka by nie odpaliła. KIerunek działa ale tylko do trzeciego mignięcia, od czwartego zaczyna doginać dwa razy szybciej, ale też działa.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 20 lut 2015, 8:18
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 13 razy
Różnica potencjałów jest na tyle duża żeby żarówka zaświeciła - prąd płynie tylko nie wiesz o jakim natężeniu. Skoro wyskakuje komunikat, to przypuszczam, że natężenie prądu jest inne niż zadane w komputerze.Kris3000 pisze:QR_BBPOST Witam
Czyli prąd dochodzi i różnica potencjałów jest bo wszystkie żarówki świecą.
"czarnypiotrek" dobrze Ci radzi - zacznij od poprawienia styków a przede wszystkim masy. Słaby styk się nagrzewa, a to powoduje większy opór, ten zaś powoduje spadek napięcia i inny prąd niż zadany w komputerze i wyskoczy komunikat, a żarówka może jeszcze świecić chociaż na pewno z mniejszym natężeniem.
- Kris3000
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 maja 2017, 18:32
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Kris3000
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 maja 2017, 18:32
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: zachodniopomorskie
Witam, jakiś czas temu "naprawiłem" za szybko migające kierunki po jednej stronie i chcę się podzielić rozwiązaniem
Powodem za szybko działających kierunkowskazów była... nowa żarówka Która była fabrycznie nowa, prosto ze sklepu, ale nie była to jakaś firmowa żarówka (16W16) , tylko made in China robiona pewnie gdzieś w stodole przy Mekongu Dolnym Generalnie kupiłem nową żarówkę, ale tym razem firmową i zaczęły migać normalnie , i komunikat przestał się wyświetlać.
Pewnie materiały (żarnik) był zrobiony z czegoś taniego i prąd płynący przez niego był na tyle inny niż ten zadany w komputerze, że ten widział tą żarówkę jako spaloną. Teraz będę wiedział aby nie kupować za tanich żarówek
Jak pożyczę miernik to porównam opór obu żarówek, ciekawe co wyjdzie hi hi hi
Dzięki wszystkim za sugestie rozwiązania problemu
Powodem za szybko działających kierunkowskazów była... nowa żarówka Która była fabrycznie nowa, prosto ze sklepu, ale nie była to jakaś firmowa żarówka (16W16) , tylko made in China robiona pewnie gdzieś w stodole przy Mekongu Dolnym Generalnie kupiłem nową żarówkę, ale tym razem firmową i zaczęły migać normalnie , i komunikat przestał się wyświetlać.
Pewnie materiały (żarnik) był zrobiony z czegoś taniego i prąd płynący przez niego był na tyle inny niż ten zadany w komputerze, że ten widział tą żarówkę jako spaloną. Teraz będę wiedział aby nie kupować za tanich żarówek
Jak pożyczę miernik to porównam opór obu żarówek, ciekawe co wyjdzie hi hi hi
Dzięki wszystkim za sugestie rozwiązania problemu
- grzechooo
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lip 2017, 9:21
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
Witam,
Mam podobny problem co kolega Kris.
Po właczeniu kierunkowskazów pojawia się informacja na komputerze "awaria prawego tylnego kierunkowskazu" oraz "awaria lewego tylnego kierunkowskazu". Po trzech normalnych mrugnięciach zaczyna migać szybciej. Na awaryjnych wszytko działa prawidlowo.
Czyszczenie styków przy lampach nic nie dało bo wygladają jak nowe.
Wymiana żarówki nie pomogla, nawet dobrej firmy. Mam z tylu żarówki P21W a nie 16W16 jak kolega wyżej.
Odłączenie aku nie pomoglo. Dziwne bo po odłączeniu nie skasowalo mi przebiegów ani średniego spalania. Tylko date, godzinie i szyby musiałem ustawic na nowo.
Czytałem ze byla jakas akcja serwisowa na Polske w zwiazku z kierunkami ale Autko jest z niemiec i data produkcji ~3 miesiące po akcji serwisowej, to chyba Astra nie powinna już mieć z tym problemu.
Macie może jakieś pomysly na rozwiazanie problemu? Będę wdzieczny za każdą pomoc
Pozdrawiam
Mam podobny problem co kolega Kris.
Po właczeniu kierunkowskazów pojawia się informacja na komputerze "awaria prawego tylnego kierunkowskazu" oraz "awaria lewego tylnego kierunkowskazu". Po trzech normalnych mrugnięciach zaczyna migać szybciej. Na awaryjnych wszytko działa prawidlowo.
Czyszczenie styków przy lampach nic nie dało bo wygladają jak nowe.
Wymiana żarówki nie pomogla, nawet dobrej firmy. Mam z tylu żarówki P21W a nie 16W16 jak kolega wyżej.
Odłączenie aku nie pomoglo. Dziwne bo po odłączeniu nie skasowalo mi przebiegów ani średniego spalania. Tylko date, godzinie i szyby musiałem ustawic na nowo.
Czytałem ze byla jakas akcja serwisowa na Polske w zwiazku z kierunkami ale Autko jest z niemiec i data produkcji ~3 miesiące po akcji serwisowej, to chyba Astra nie powinna już mieć z tym problemu.
Macie może jakieś pomysly na rozwiazanie problemu? Będę wdzieczny za każdą pomoc
Pozdrawiam
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
A zarowki napewno sa prawidlowe ? Jakies wiszace masy w lampach ?grzechooo pisze:QR_BBPOST Mam z tylu żarówki P21W a nie 16W16 jak kolega wyżej
- grzechooo
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lip 2017, 9:21
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
Też sie nad tym zastanawiałem bo znalazłem w wielu miejscach infomacje że powinna być:czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST A zarowki napewno sa prawidlowe ? Jakies wiszace masy w lampach ?
Autko mam od dwóch tygodni wiec nie wiem czy czasem ktoś tam nie grzebał ale wszystko wygląda oryginalnie. Jest to Astra kombi, produkcja 10.2011 z Niemiec. Na niemieckiej stronie z wykazem żarówek jest info że w astrze kombi powinny być P21:astrofizyk pisze:QR_BBPOST kierunkowskaz tylny W16W 12 V, 16 W bezcokołowa
[External Link Removed for Guests]
Ma ktoś w kombi w tylnych kierunkowskazach również zarowki P21?
Najdziwniejsze jest to ze ten sam blad wystepouje zarowno w prawym jak i lewym tylnym kierunkowskazie
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 11:26 przez grzechooo, łącznie zmieniany 1 raz.
- grzechooo
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lip 2017, 9:21
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
Bylem w sobotę w ASO i według nich jest problem z wiązką haka holowniczego. Przez nią trafia informacja o uszkodzeniu kierunków. Chcieli wymienić cala wiązkę kabli do haka. Nie korzystam z haka czy jest możliwość odpięcia kabli od haka aby nie powodował błędów? Czy wyjecie bezpiecznika od wiązki naprawi kierunki ale nie spowoduje kolejnych błędów odnośnie haka holowniczego?
W historii auta w Niemczech bardzo duzo "robili" przy haku także problem istnieje już bardzo długo.
W historii auta w Niemczech bardzo duzo "robili" przy haku także problem istnieje już bardzo długo.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 8:51 przez grzechooo, łącznie zmieniany 2 razy.