Czy jest szansa taką znaleźć? Astra J do 50k PLN

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

Czy jest szansa taką znaleźć? Astra J do 50k PLN

#31

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Najmniejszy wyświetlacz ma CD300. Dwa razy większy CD400.
Moje CD300 w trakcie demontażu.
IMG_20180610_223222_878.jpg
I po montażu jednostki z andkiem 8.
IMG_20180701_102052_221.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

Awatar użytkownika
Camillus

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2018, 15:06
Imię: Kamil
Auto: Jeszcze Citroen C5 ale żądny Astry
Województwo: małopolskie

#32

Nieprzeczytany post autor: Camillus »

Super sprawa! :-) Wszystkie przyciski na kierownicy i na panelu (typu "radio", "source" itp.) działają?

Awatar użytkownika
janpat

Astro-maniak
Posty: 1293
Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
Imię: Janusz
Auto: Astra J GTC OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 27 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: janpat »

Działają. Oczywiście zawsze można się do czegoś przyczepić. ;)
Obrazek
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#34

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Camillus pisze:QR_BBPOST Skrzynia manualna, 6-biegowa,
Paliwo: Benzyna + LPG lub benzyna z możliwością montażu instalacji LPG.

Wyposażenie:
- 4x elektryczne szyby
- Nawigacja GPS
- Podgrzewane siedzenia przednie
- Światła do jazdy dziennej
- Klimatyzacja dwustrefowa (ew. Jednostrefowa)
- Czujniki parkowania przód+tył (jeśli możliwe)
Camillus pisze:QR_BBPOST Czyli teoretycznie do każdej możliwe jest zamontowanie instalacji gazowej?
Jedyny sensowny silnik do zagazowania to A14NET. Słabsze są za słabe do napędzania tego dość ciężkiego samochodu. Chociaż do spokojnego poruszania się wystarczą i słabsze silniki, ale trzeba brać poprawkę na brak kopa przy wyprzedzaniu. Silniki A16LET do zagazowania się nie nadają. Tzn. można, ale prędzej czy później pojawią się kłopoty z zaworami i głowicą. O kłopotach posiadaczy Insigni i tego silnika po zagazowaniu, [External Link Removed for Guests] Płacenie kupy kasy (np. 2,5 tysiaka w ASO - źródło w/w link na forum Insigini) co 20 tys. km za regulację luzów zaworowych, na dodatek szybko może okazać się, że trzeba raczej wymieniać gniazda zaworowe pod lpg, a i tak wytrzymują bez regulacji do 90 tys km... Gra nie warta świeczki, oszczędności doraźne, później rzut skarbonką.

Co do wyposażenia - jak już wspomniano, o ile jest to możliwe to warto odpuścić nawigację fabryczną. Zresztą nie tylko w Oplu, ale często zdarza się, że mapy były już nieaktualne jak samochód wyjeżdżał z fabryki. A od tego czasu nikt ich nie aktualizował, bo aktualizacja była (i jest) droga i... ciągle mało aktualna. Stąd użycie smartfona czy właśnie docelowo stacji multimedialnej będzie o wiele praktyczniejszym rozwiązaniem.

Klimatyzacja - Astra ma ją w standardzie i wersje "tańsze" mają wersję manualną z jedną strefą, automatyczna występuje chyba tylko jako dwustrefowa.
Podgrzewane fotele - fajny gadżet, bardzo przydatny w siedzeniach skórzanych (na zimnej skórze siedzi się nieprzyjemnie), w pokrytych materiałem być nie musi, benzynowa Astra dość szybko się zagrzewa, również w środku. Za to grzana kierownica (skórzana) to bardzo pożądany przeze mnie element wyposażenia, szkoda tylko, że nie włącza się grzanie kierownicy z automatu np. poniżej 10*C (w K chyba takie coś już zrobili).

Za to na tej liście nie ma czegoś za co rzeczywiście warto dopłacić. Czyli świateł. I to nie świateł dziennych, bo te ma każda Astra (choć nie wszystkie mają fabryczne DRL LED), ale świateł ksenonowych AFL. Te były moim priorytetem przy szukaniu samochodu i naprawdę stanowią różnicę w jeździe nocnej. Wystarczy raz się przejechać w nocy z tym oświetleniem, żeby nabrać niechęci do zwykłych świateł halogenowych.

Waflo

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 18 lut 2017, 19:07
Auto: Astra J 1.6 BezTurbo
Silnik: A16XER
Województwo: małopolskie

#35

Nieprzeczytany post autor: Waflo »

Hmm.. dobrze pomyślane z tymi reflektorami AFL.
Mój tata zawsze narzeka na słabe H7. Ciekawe czy da się przejść z H7 na soczewki.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2018, 15:16 przez Waflo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Camillus

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2018, 15:06
Imię: Kamil
Auto: Jeszcze Citroen C5 ale żądny Astry
Województwo: małopolskie

#36

Nieprzeczytany post autor: Camillus »

Właśnie juz hierarchia mi się trochę zmieniła po przeczytaniu paru wątków.
Na pewno 1.4Turbo 140KM.
Benzyna bez LPG (gaz założę w stacji LPG)
Skrzynia 6 biegów (ale to chyba standard w tej wersji silnika, tak?)
Bez fabrycznej Navi (założę stację multimedialną)
Xenony (jest jeden rodzaj, czy różne?)
Czujniki parkowania przód i tył
Klima dwustrefowa
Podgrzewane siedzenia i ew. kierownica
ASR
I chyba najpierw sedan (jak nie będzie to HB) ze względu na późniejszą butlę LPG, która w HB zmniejsza znacznie bagażnik, który jest i tak mniejszy jak w sedanie (jestem świadomy mniejszego otworu załadunkowego w sedanie)
Ostatnio zmieniony 14 gru 2018, 15:16 przez Camillus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 130 razy
Kontakt:

#37

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

W 1.4T jest jeden typ skrzyni M32 6 biegowa.
Xenon jeden rodzaj, czyli bixenon z AFL

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Waflo pisze:
14 gru 2018, 15:14
Mój tata zawsze narzeka na słabe H7. Ciekawe czy da się przejść z H7 na soczewki.
Jeśli myślisz o wstawieniu oryginalnych lamp projektorowych z AFL to nie da się bez ponoszenia stanowczo zbyt dużych kosztów modernizacji. Parę wątków na ten temat na forum już jest, łącznie z opisem przez kogoś, komu się ta sztuka udała. Poszukaj.
Instalacja "alternatywnych" (na ogół bez homologacji) lamp projektorowych z żarówkami halogenowymi aż tak dużej poprawy nie da, wkładanie do tego HID jest nielegalne, podobnie zresztą LED.
Amerykańce robią tzw. "retrofit" czyli do normalnych lamp reflektorowych wkłada się projektor soczewkowy (jedne z lepszych kitów to morimoto) oświetlany palnikiem ksenonowym lub dobrym ledem.
Zresztą w Polsce też można takie coś zrobić, aczkolwiek chyba nie muszę pisać, że taka przeróbka reflektora powoduje utratę jego homologacji i niedopuszczenie samochodu do ruchu na drogach publicznych. Na dodatek może się okazać, że efekt świecenia jest daleki od oczekiwań:
mini-h1-X35-4300K-3.jpg
mini-h1-X35-4300K.jpg
Pierwsze w trybie drogowym, drugie w trybie mijania z nasuniętą przesłoną odcinającą górę. Ale warto zwrócić uwagę na to jak taka soczewka świeci na dole, czyli w bliskiej odległości od samochodu, zwłaszcza na bokach jest tragicznie. Nawet dokładając drugi projektor. Do komfortu fabrycznych świateł Astry nawet się nie zbliża.
Przykład jak świecą lampy ksenonowe AFL Astry:
[External Link Removed for Guests]
działanie lamp skrętnych:
[External Link Removed for Guests]

Co ciekawe producenci żarówek samochodowych typu Philips czy Osram produkują "żarówki" LED, mające tak trzonki typowej żarówki np. H7, jak i bardzo dobre parametry światła, ale... i tak nie posiadają homologacji ECE do użycia na drogach publicznych. Wyraźnie jest to napisane w kartach produktowych np. Philips X-tremeUltinon LED: [External Link Removed for Guests] co ciekawe, ilość lumenów to 1760, a więc o niemalże połowę mniej niż palnik ksenonowy. A tak na marginesie: Chińczycy lubią wrzucać kosmiczne wartości lumenów dla swoich LED'ów, ale nie radzę wierzyć w np. 4800 lumenów dla LED'a. LED jako zastępnik żarówki (obojętnie czy dla reflektora czy dla projektora, ale każda wersja musi mieć inne wykonanie pozycjonowania punktu świetlnego, tak samo jak żarówki dla reflektorów są produkowane w wersjach dla reflektorów i lamp projektorowych.

To chyba tyle na tel lekki offtop, ale wstawiony po to, żeby mieć jasność (dosłownie) przy wyborze i nie kombinować "ksenony albo ledy dołożę sobie i będę miał jasno". Tak się nie da.
Camillus pisze:
14 gru 2018, 15:16
Właśnie juz hierarchia mi się trochę zmieniła po przeczytaniu paru wątków.
Na pewno 1.4Turbo 140KM.
Benzyna bez LPG (gaz założę w stacji LPG)
Skrzynia 6 biegów (ale to chyba standard w tej wersji silnika, tak?)
Bez fabrycznej Navi (założę stację multimedialną)
Xenony (jest jeden rodzaj, czy różne?)
Czujniki parkowania przód i tył
Klima dwustrefowa
Podgrzewane siedzenia i ew. kierownica
ASR
I chyba najpierw sedan (jak nie będzie to HB) ze względu na późniejszą butlę LPG, która w HB zmniejsza znacznie bagażnik, który jest i tak mniejszy jak w sedanie (jestem świadomy mniejszego otworu załadunkowego w sedanie)
ASR, a właściwie TC i ESP czyli systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ma Astra IV w standardzie. Szczegóły działania systemów na forum w wątku: viewtopic.php?t=817939
Zbiornik na LPG to tylko toroidalny we wnęce koła raczej, miałem 2 astry z lpg i zawsze butla we wnęce koła zapasowego. Może pojemność nie będzie ogromna jak jest to możliwe w przypadku dużego zbiornika zajmującego pół bagażnika, ale o ile w sedanie tego typu zbiornik ma jeszcze jakiś sens (choć niewielki), to w HB traci się jedną z zalet bagażnika HB: możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej poprzez rozłożenie siedzeń tylnych. Stosowanie zbiorników cylindrycznych/walcowych jest nie tylko mało estetyczne, ale i mało praktyczne. Jedyna zaleta to duży zasięg przy odpowiednio dużym zbiorniku, ale przecież dosłownie co parę kilometrów jest możliwość zatankowania LPG to po co takie coś wrzucać do pojazdu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Waflo

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 18 lut 2017, 19:07
Auto: Astra J 1.6 BezTurbo
Silnik: A16XER
Województwo: małopolskie

#39

Nieprzeczytany post autor: Waflo »


Jeśli myślisz o wstawieniu oryginalnych lamp projektorowych z AFL to nie da się bez ponoszenia stanowczo zbyt dużych kosztów modernizacji.Na dodatek może się okazać, że efekt świecenia jest daleki od oczekiwań:

To chyba tyle na tel lekki offtop, ale wstawiony po to, żeby mieć jasność (dosłownie) przy wyborze i nie kombinować "ksenony albo ledy dołożę sobie i będę miał jasno". Tak się nie da.
Tak myślałem. Ehh...te auta na CANie.
Tez czytałem, ze efekt lepszej widoczności na soczewce bywa dyskusyjny.

3000

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 19 sie 2017, 20:22
Imię: Robert
Auto: Astra G
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#40

Nieprzeczytany post autor: 3000 »

Camillus pisze:
14 gru 2018, 15:16
Właśnie juz hierarchia mi się trochę zmieniła po przeczytaniu paru wątków.
Na pewno 1.4Turbo 140KM.
Benzyna bez LPG (gaz założę w stacji LPG)
Skrzynia 6 biegów (ale to chyba standard w tej wersji silnika, tak?)
Bez fabrycznej Navi (założę stację multimedialną)
Xenony (jest jeden rodzaj, czy różne?)
Czujniki parkowania przód i tył
Klima dwustrefowa
Podgrzewane siedzenia i ew. kierownica
ASR
I chyba najpierw sedan (jak nie będzie to HB) ze względu na późniejszą butlę LPG, która w HB zmniejsza znacznie bagażnik, który jest i tak mniejszy jak w sedanie (jestem świadomy mniejszego otworu załadunkowego w sedanie)
Jak dowiedziałem się od właściciela Astry J Navi do tego modelu nie będzie już aktualizowana nawet za największą dopłatą.
Jeździłem taką Astrą z klimą dwustrefową czujnikami parkowania przód-tył, 140 KM 6-biegów. Te rozwiązania się sprawdzają. Słabszego silnika bym nie polecał. Skrzynia dobrze zestopniowana, 6 bieg pozwala na jazdę z większymi prędkościami przy niedużych obrotach, z tego co pamiętam przy 100km/h jest chyba 2000-2100 obr/min. Polecam też tempomat, w końcu dróg szybkiego ruchu już trochę w kraju jest:)

ODPOWIEDZ