Aplikacja Torque + OBD

Awatar użytkownika
Vexator

Astro-maniak
Posty: 431
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
Imię: Marcin
Auto: Insignia B
Silnik: B20DHT
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

Re: Aplikacja Torque + OBD

#11

Nieprzeczytany post autor: Vexator »

Jacekn74 pisze:Kolego Vexator dziękuję za odpowiedź. Powiedz posiadasz wersję aplikacji darmową czy pro?
Pro

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

nie znam się, więc się wypowiem

Jacekn74

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:45
Imię: Jacek
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 4 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: Jacekn74 »

Mam jeszcze jedno pytanie. Icar kupowałeś z jakiejś sprawdzonej firmy czy ze znanego portalu. Czytałem, że dużo interfejsów to podróbki z Chin.

Awatar użytkownika
Vexator

Astro-maniak
Posty: 431
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
Imię: Marcin
Auto: Insignia B
Silnik: B20DHT
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Vexator »

Wiele firm ma swoje oficjalne sklepy na Alli.
Ja swój z chin brałem.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

nie znam się, więc się wypowiem

Awatar użytkownika
Rabbit

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 21 maja 2017, 0:57
Imię: Paweł
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 6 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: Rabbit »

Rzeczywiście. Zakupiłem Torque Pro, skonfigurowałem tak jak napisałeś i wreszcie mam, elegancką temperaturę oleju 8-) Mogę też potwierdzić, że wskazania są różne od cieczy chłodzącej, niemniej są bardzo zbliżone. Po dłuższej jeździe olej trzyma temperaturę ok 107 stopni, a ciecz sobie skacze w okolicy 100-105 stopni. Odczekałem później chwilę, żeby sprawdzić jak stygnie i temperatura oleju dużo wolniej spadała niż ciecz chłodząca, co tylko potwierdza, że wskazania są poprawne :)

Pytanie: jak mam rozumieć wskaźnik Turbo, mianowicie "Vaccum", które zmienia się (tu chce zauważyć, że nie zmienia się tak jak producent podaje, że doładowanie jest od 1850 obrotów wzwyż) na "Boost"? Nie do końca rozumiem co robi gdy napis jest "Vacuum", "Boost" jest oczywisty i ładnie podaje ile pompuje (ustawiłem sobie żeby pokazywał w barach).
Z ciekawości, ile najwięcej wam wypluło w silniku A14NET, 140 km?

Teraz dalej: co warto monitorować przy ostrzejszej jeździe? Aktualnie mam turbo, temp oleju i cieczy, obciążenie silnika, otwarcie przepustnicy i temp dolotu (tak na szybko ustawione) :D

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: melon »

Ja monitoruję w sumie tylko temperaturę cieczy, bo to jest jedna z większych bolączek tego silnika, a podgląd mam na zegarach.
Vacuum to podciśnienie, które powstaje jak odpuścisz gaz.

Awatar użytkownika
Vexator

Astro-maniak
Posty: 431
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
Imię: Marcin
Auto: Insignia B
Silnik: B20DHT
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Vexator »

W silnikach bez turbo, kolektor ciągnie bezustannie i zawsze masz podciśnienie.

Gdy jest turbo, to jest ustawione tak, by na niskich obrotach wyrównać do 0, a przy wyższych zaczyna podnosić.
Jak puszczasz gaz, to spaliny nie pchają, silnik ciągnie i masz podciśnienie.

Same wartości nie wiem na co mogą się przydać, ale warto mieć ustawione ostrzeżenie gdy ciśnienie jest za wysokie. Są przypadki gdzie samo turbo może zostać uszkodzone, albo rura od turbo do silnika.
nie znam się, więc się wypowiem

Awatar użytkownika
Rabbit

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 21 maja 2017, 0:57
Imię: Paweł
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 6 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: Rabbit »

Coś już wiem :)
Wiesz może jakie wartości najlepiej ustawić do ostrzeżenia? Albo gdzie znaleźć takie info?

Awatar użytkownika
Vexator

Astro-maniak
Posty: 431
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
Imię: Marcin
Auto: Insignia B
Silnik: B20DHT
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Vexator »

Teoretycznie, to jak się robi mapę, to z mapy maksymalną wartość przepisujesz. Z tego co znalazłem w necie, to 2.1 na ogół jest ustawiane przy nie modyfikowanych silnikach

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

nie znam się, więc się wypowiem

Awatar użytkownika
Rabbit

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 21 maja 2017, 0:57
Imię: Paweł
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 6 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: Rabbit »

Ok, ustawiłem sobie ostrzeżenie, mam nadzieje, że poprawnie. Aktualnie nic jeszcze nie modowałem, ale plan na przyszłość jest żeby trochę tą moc podnieść.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: melon »

Ale mowa jest o ciśnieniu doładowania czy oleju?

ODPOWIEDZ