Montaż elektrycznych szyb na tył z Omegi B do Astry F
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 04 lut 2008, 23:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Montaż elektrycznych szyb na tył z Omegi B do Astry F
Na dzień dobry kupujemy najlepiej kompletny zestaw oryginalny z Omegi B, czyli:
- dwa podnośniki z silniczkami
- wiązki kabli x2
- przyciski x2
[External Link Removed for Guests]
Ja mam jeszcze przyciski poczwórne na przód którymi będę sterował przednimi jak i tylnymi szybami. Długo się głowiłem od czego zacząć, poszperałem trochę na forum Omegi. Przede wszystkim jeśli trafi się Wam taka wiązka jak mi czyli ful wypas ( el. szyby, centralny, lampki) to pozbywamy sie poprostu najpierw tych zbędnych kabli ,które nie będą nam potrzebne do niczego
Tak wygląda wiązka oryginalna a tak po odchudzeniu. Czyli została tylko kostka która wchodzi do siłownika oraz druga do przełącznika
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
to samo robimy z drugą wiązką
[External Link Removed for Guests]
to zostało nam z segregacji oczywiście kabelki zostawiamy bo na pewno się przydadzą . Reszte wyrzucamy
[External Link Removed for Guests]
No więc wziąłem się wymianę podnośników z manuala na elektryczny.
Potrzebne:
1. wkrętarka lub wiertarka z wiertłem fi 5
2. nitownica najlepiej lub śrubki i nakrętki jak kto woli
3. nity fi 5
4. kombinerki, klucze, śrubokręty itp.
5. siłownik elektryczny z wiązką + kabelki w różnych kolorach
6. lutownica
7. Czas, chęci i cierpliwość
O browarze nie pisze bo nie miałem, raczej nie mogę :622:
Przede wszystkim aby zabrać się za wymianę czegokolwiek trzeba najpierw zdjąć tapicerke. Tutaj nie będę si rozpisywał bo każdy wie co i jak i o co kaman
Gdy już mam wszystko zdjęte zabieramy się za demontaż fabrycznego podnośnika. Zatem bierzemy wiertarkę lub wkrętarke, ja użyłem tego drugiego. Wiertło fi 5 i rozwiercamy nity zaznaczone w kółeczkach. Gdy mamy już rozwiercone, wysuwamy delikatnie podnośnik z szyny która łączy szybę i podnośnik.
[External Link Removed for Guests]
Następnie wkładany zamiennik ,najpierw w szynę a potem dopasowujemy do górnych otworów, gdyż tylko te pasują, wchodzi bez najmniejszego problemu :564: Pozostałe otwory trzeba wywiercić.
[External Link Removed for Guests]
Następnie , gdy już mamy wszystko spasowane bierzemy się za mocowanie podnośnika. Aha, dodam że u mnie szyba po zdjęciu elementu który wymieniam siedziała dobrze i nie zjeżdżała mi na dół w ogóle. W pewnym stopniu było to duże ułatwienie. Do przymocowania używamy najlepiej nitów albo jak kto woli śrubek z nakrętkami. Uwazam że nitowanie to prostsze i łatwiejsze rozwiązanie. Nitownice kupiłem za 5 zł + paczka nitów za 3,3 zł.
[External Link Removed for Guests]
Górne otwory pozostają bez zmian , natomiast jak wspomniałem trzeba wywiercić dolne mocowanie
[External Link Removed for Guests]
Są jeszcze dwa otwory w pobliżu silnika których ja nie wierciłem gdyż po zamontowaniu na 4 nitach trzyma naprawdę bardzo mocno. Zresztą szukać po omacku dziur i wiercić kilka otworów żeby znaleźć odpowiednie miejsce to nie ma sensu, szkoda dziurawić blache. Gdy już mamy zamontowany podnośnik podłączamy instalacje do silnika
[External Link Removed for Guests] przy tej fotce trzeba monitor postawić na prawym boku
[External Link Removed for Guests]
Dobra, teraz trzeba się zabrać za przeciąganie kabelków. W tym celu trzeba zdemontować tylną listwe plastikową na progu oraz na słupku, tą która zasłania pasy. Wykręcamy rolke z pasem która jest osadzona na dole słupka i wyciągamy. Najlepiej tez zdemontować górne mocowanie pasa, nie będą przeszkadzać. Wyciągamy gąbke która jest w miejscu gdzie jest zamontowana rolka z pasem. Pod gąbką będzie szła instalacja. Najlepiej, zresztą to chyba jedyny sposób na kable to wykorzystać miejsce w którym idą kable z centralnego.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Dodam że miejsca w tej czarnej gumie w której idą przewody nie ma za wiele . Z silnika podnośnika odchodza dwa grubsze kabelki i 6 zwykłych co daje 8 sztuk do przeciągnięcia. Nie jest łatwo, wystarczy przesmarować wazeliną tak żeby był poślizg i włala
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Następnie przeciągamy kabelki dalej tak jak idą z centralki do instalacji
[External Link Removed for Guests]
Gdy mamy to zrobione możemy zabrać się za montaż pasów zaczynając od włożenia gąbki którą uprzednio wyjęliśmy a potem wkładamy na miejsce rolkę z pasem i skręcamy śrubą. Używamy do tego klucza nr. 22
[External Link Removed for Guests]
Następnie sklejamy folie na drzwiach lub wymieniamy na nową albo robimy wygłuszenie. Na razie pokleiłem taśmą brązową, nie wygląda to może estetycznie ale na wiosne i tak będę wygłuszał więc na razie może być. Wycinamy otwór na przełacznik, użyłem wiertełka 1,5 i pomalutku wycinałem otwory, potem delikatnie nożykiem do tapet. Trzeba uważać bo trochę za dużo wyciąłem i przycisk nie siedzi sztywno. Trzeba wycinać mniej niż po rowku.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Pozostało jeszcze tylko zaślepić otwór po korbce i podłączyć elektrykę. Wszystko u mnie działa, sprawdzałem na akumulatorze. Instalacji na razie nie podłączam gdyż zrobię to za jednym zamachem jak będę montował elektrykę na przód. Oczywiście relację z dalszych zmian będę na bieżąco opisywał. Obyło się niestety bez piwa, taki już mój los niestety :622: Dodam że o suchym pysku ciężko się myśli więc to "pomocnik" obowiązkowy.
- dwa podnośniki z silniczkami
- wiązki kabli x2
- przyciski x2
[External Link Removed for Guests]
Ja mam jeszcze przyciski poczwórne na przód którymi będę sterował przednimi jak i tylnymi szybami. Długo się głowiłem od czego zacząć, poszperałem trochę na forum Omegi. Przede wszystkim jeśli trafi się Wam taka wiązka jak mi czyli ful wypas ( el. szyby, centralny, lampki) to pozbywamy sie poprostu najpierw tych zbędnych kabli ,które nie będą nam potrzebne do niczego
Tak wygląda wiązka oryginalna a tak po odchudzeniu. Czyli została tylko kostka która wchodzi do siłownika oraz druga do przełącznika
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
to samo robimy z drugą wiązką
[External Link Removed for Guests]
to zostało nam z segregacji oczywiście kabelki zostawiamy bo na pewno się przydadzą . Reszte wyrzucamy
[External Link Removed for Guests]
No więc wziąłem się wymianę podnośników z manuala na elektryczny.
Potrzebne:
1. wkrętarka lub wiertarka z wiertłem fi 5
2. nitownica najlepiej lub śrubki i nakrętki jak kto woli
3. nity fi 5
4. kombinerki, klucze, śrubokręty itp.
5. siłownik elektryczny z wiązką + kabelki w różnych kolorach
6. lutownica
7. Czas, chęci i cierpliwość
O browarze nie pisze bo nie miałem, raczej nie mogę :622:
Przede wszystkim aby zabrać się za wymianę czegokolwiek trzeba najpierw zdjąć tapicerke. Tutaj nie będę si rozpisywał bo każdy wie co i jak i o co kaman
Gdy już mam wszystko zdjęte zabieramy się za demontaż fabrycznego podnośnika. Zatem bierzemy wiertarkę lub wkrętarke, ja użyłem tego drugiego. Wiertło fi 5 i rozwiercamy nity zaznaczone w kółeczkach. Gdy mamy już rozwiercone, wysuwamy delikatnie podnośnik z szyny która łączy szybę i podnośnik.
[External Link Removed for Guests]
Następnie wkładany zamiennik ,najpierw w szynę a potem dopasowujemy do górnych otworów, gdyż tylko te pasują, wchodzi bez najmniejszego problemu :564: Pozostałe otwory trzeba wywiercić.
[External Link Removed for Guests]
Następnie , gdy już mamy wszystko spasowane bierzemy się za mocowanie podnośnika. Aha, dodam że u mnie szyba po zdjęciu elementu który wymieniam siedziała dobrze i nie zjeżdżała mi na dół w ogóle. W pewnym stopniu było to duże ułatwienie. Do przymocowania używamy najlepiej nitów albo jak kto woli śrubek z nakrętkami. Uwazam że nitowanie to prostsze i łatwiejsze rozwiązanie. Nitownice kupiłem za 5 zł + paczka nitów za 3,3 zł.
[External Link Removed for Guests]
Górne otwory pozostają bez zmian , natomiast jak wspomniałem trzeba wywiercić dolne mocowanie
[External Link Removed for Guests]
Są jeszcze dwa otwory w pobliżu silnika których ja nie wierciłem gdyż po zamontowaniu na 4 nitach trzyma naprawdę bardzo mocno. Zresztą szukać po omacku dziur i wiercić kilka otworów żeby znaleźć odpowiednie miejsce to nie ma sensu, szkoda dziurawić blache. Gdy już mamy zamontowany podnośnik podłączamy instalacje do silnika
[External Link Removed for Guests] przy tej fotce trzeba monitor postawić na prawym boku
[External Link Removed for Guests]
Dobra, teraz trzeba się zabrać za przeciąganie kabelków. W tym celu trzeba zdemontować tylną listwe plastikową na progu oraz na słupku, tą która zasłania pasy. Wykręcamy rolke z pasem która jest osadzona na dole słupka i wyciągamy. Najlepiej tez zdemontować górne mocowanie pasa, nie będą przeszkadzać. Wyciągamy gąbke która jest w miejscu gdzie jest zamontowana rolka z pasem. Pod gąbką będzie szła instalacja. Najlepiej, zresztą to chyba jedyny sposób na kable to wykorzystać miejsce w którym idą kable z centralnego.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Dodam że miejsca w tej czarnej gumie w której idą przewody nie ma za wiele . Z silnika podnośnika odchodza dwa grubsze kabelki i 6 zwykłych co daje 8 sztuk do przeciągnięcia. Nie jest łatwo, wystarczy przesmarować wazeliną tak żeby był poślizg i włala
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Następnie przeciągamy kabelki dalej tak jak idą z centralki do instalacji
[External Link Removed for Guests]
Gdy mamy to zrobione możemy zabrać się za montaż pasów zaczynając od włożenia gąbki którą uprzednio wyjęliśmy a potem wkładamy na miejsce rolkę z pasem i skręcamy śrubą. Używamy do tego klucza nr. 22
[External Link Removed for Guests]
Następnie sklejamy folie na drzwiach lub wymieniamy na nową albo robimy wygłuszenie. Na razie pokleiłem taśmą brązową, nie wygląda to może estetycznie ale na wiosne i tak będę wygłuszał więc na razie może być. Wycinamy otwór na przełacznik, użyłem wiertełka 1,5 i pomalutku wycinałem otwory, potem delikatnie nożykiem do tapet. Trzeba uważać bo trochę za dużo wyciąłem i przycisk nie siedzi sztywno. Trzeba wycinać mniej niż po rowku.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Pozostało jeszcze tylko zaślepić otwór po korbce i podłączyć elektrykę. Wszystko u mnie działa, sprawdzałem na akumulatorze. Instalacji na razie nie podłączam gdyż zrobię to za jednym zamachem jak będę montował elektrykę na przód. Oczywiście relację z dalszych zmian będę na bieżąco opisywał. Obyło się niestety bez piwa, taki już mój los niestety :622: Dodam że o suchym pysku ciężko się myśli więc to "pomocnik" obowiązkowy.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 15 lis 2008, 23:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bełchów
- Kontakt:
- Frost
- Posty: 3214
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:30
- Imię: Przemek
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: ...1.6
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 15 lis 2008, 23:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bełchów
- Kontakt:
- Frost
- Posty: 3214
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:30
- Imię: Przemek
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: ...1.6
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 04 lut 2008, 23:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
-
- Posty: 275
- Rejestracja: 02 mar 2008, 17:42
- Imię: Piotrek
- Auto: Passat B5 FL
- Silnik: Klekot
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Frost
- Posty: 3214
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:30
- Imię: Przemek
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: ...1.6
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 04 lut 2008, 23:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
- Frost
- Posty: 3214
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:30
- Imię: Przemek
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: ...1.6
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: