Montaż zegarów z obrotomierzem
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Re: Montaż zegarów z obrotomierzem
to może zalezec od producenta tablicy zegarow . zielone to widziałem w licznikach bez obrotka .
liczniki z obrotkiem- miałem z 5 i wsie były niebieskie aczkolwiek niekoniecznie w jednym odcieniu
liczniki z obrotkiem- miałem z 5 i wsie były niebieskie aczkolwiek niekoniecznie w jednym odcieniu
marpas 1954
- toms2409
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 sie 2012, 10:32
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra-Corsa
- Silnik: 1,8 16v-1,2 16v
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dołuje
Witam
Koledzy mam pytanie odnośnie zmiany licznika w Astrolocie 1,7d . A mianowicie podłączyłem licznik z obrotomierzem wszystko działa prawidłowo oprócz obrotomierza który nie działa . Oczywiście budziki są z takiej samej Asi z tym samym silnikiem i nawet w tym samym kolorze .Co może być przyczyną . Oczywiście zielony przewód w kostce licznika jest .
Koledzy mam pytanie odnośnie zmiany licznika w Astrolocie 1,7d . A mianowicie podłączyłem licznik z obrotomierzem wszystko działa prawidłowo oprócz obrotomierza który nie działa . Oczywiście budziki są z takiej samej Asi z tym samym silnikiem i nawet w tym samym kolorze .Co może być przyczyną . Oczywiście zielony przewód w kostce licznika jest .
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
1 sprawdz czy od ziel. kabelka jest prrzejscie na wejście obrotka i czy tam w ogole jest jakies napiecie .
2sprawdz wsi sciezki na foli licznika czy maja prrzejscie .możliwe ze sam obrotek jest nie sprawny .
2sprawdz wsi sciezki na foli licznika czy maja prrzejscie .możliwe ze sam obrotek jest nie sprawny .
marpas 1954
Zielony kabelek może być w kostce licznika, a z alternatora on nie wychodzi, o takich sytuacjach też słyszałem.
- toms2409
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 sie 2012, 10:32
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra-Corsa
- Silnik: 1,8 16v-1,2 16v
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dołuje
Rozumie ale koledzy może wiecie z którego miejsca ma wychodzić . Albo posiadacie jakiś schemat elektryczny .
EDIT:
Więc koledzy sprawdziłem na zielonym przewodzie niema zasilania ani żadnego innego napięcia prześledziłem przewód dochodzi do skrzynki przekaźników z lewej strony za akumulatorem na boku i brakuje tam jakiegoś przekaźnika. Może macie wiedzę jaki powinien być tam przekaźnik.
EDIT:
Więc koledzy sprawdziłem na zielonym przewodzie niema zasilania ani żadnego innego napięcia prześledziłem przewód dochodzi do skrzynki przekaźników z lewej strony za akumulatorem na boku i brakuje tam jakiegoś przekaźnika. Może macie wiedzę jaki powinien być tam przekaźnik.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
cos mi się widzi ze poszedles nie tym kabelkiem . zielony od obrotka zaiwania akurat w przeciwnym kierunku do zlacza x9
w słupku w nogach pasażera . dalsza droga prowadzi już do roznych wejść ecu w zaleznosci od typu silnika .
sprawdziłem to na schem . w zielonym kabelku nie ma zadnego przekaźnika . wybrales się na wycieczke nie tym przewodem albo masz niezla kaszane w instalacji .
UWAGA---zlacze x9 jest ukryte pomiędzy ECU a sciana grodzi silnika .może być po zdjęciu obudowy kompletnie niewidoczne . trzeba trochu podlubac .
u mnie było tak ze do zlacza x9 kabelek z ECU dochodzil ale już w str tablicy do obrotka ni hu-hu . musialem pociagnac . obrotek wystartowal od razu . druga sprawa to w zlaczu zegarow w m-scu zielonego kabelka nie było w ogole pina . musialem zorganizować wtyk z rozbitka i przerzucić pin . twierdzenie ze idzie w str tablicy bezp to blad lub jakies mody w inst . inst el jest standardowa i należy się tylko wpinac w odpowiednie wiazki w zaleznosci od typu sterownika i silnika . .
w słupku w nogach pasażera . dalsza droga prowadzi już do roznych wejść ecu w zaleznosci od typu silnika .
sprawdziłem to na schem . w zielonym kabelku nie ma zadnego przekaźnika . wybrales się na wycieczke nie tym przewodem albo masz niezla kaszane w instalacji .
UWAGA---zlacze x9 jest ukryte pomiędzy ECU a sciana grodzi silnika .może być po zdjęciu obudowy kompletnie niewidoczne . trzeba trochu podlubac .
u mnie było tak ze do zlacza x9 kabelek z ECU dochodzil ale już w str tablicy do obrotka ni hu-hu . musialem pociagnac . obrotek wystartowal od razu . druga sprawa to w zlaczu zegarow w m-scu zielonego kabelka nie było w ogole pina . musialem zorganizować wtyk z rozbitka i przerzucić pin . twierdzenie ze idzie w str tablicy bezp to blad lub jakies mody w inst . inst el jest standardowa i należy się tylko wpinac w odpowiednie wiazki w zaleznosci od typu sterownika i silnika . .
marpas 1954
- toms2409
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 sie 2012, 10:32
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra-Corsa
- Silnik: 1,8 16v-1,2 16v
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dołuje
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
kol to ja już tak dokładnie nie sprawdzałem bo musial bym przejrzec ok 20-25 ads sciezek aby to wyczaic , jedno jest pewne ziel przewod od obrotka w każdym przypadku laduje w zlaczu x9 a dalsza jego droga jest uzalezniona od typu silnika . w twoim przypadku najkrotrza droga ze zlacza x9 do altka to ok 40cm po przejściu przez grodz komory silnika . gdzie jest zlacze już pisałem . na schem nie jest zaznaczone ze w dieslu idzie inaczej wiec ktorys z tych 20 odnosnikow doprowadzi do zacisku W alternatora skad każdy diesel czerpie impulsy do obrotka . ja podaje jak jest na schemacie . za jakies mody w twoim poj nie odpowiadam .masz ochote to mogę ci wrzucić schemat ideowy tablicy i szukaj se sam kolejnych schematow az dojdziesz do swojego .
marpas 1954
- toms2409
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 sie 2012, 10:32
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra-Corsa
- Silnik: 1,8 16v-1,2 16v
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dołuje
ok kolego jakbyś mógł prosił bym bardzo o przesłanie schematu . Nie twierdzę że się mylisz po prostu sprawdziłem miernikiem zielony przewód i pokazało przejście do przekaźnika za auk.Szukałem jakiegoś schematu i nie znalazłem .Opel astra f 93r 1,7d 3d.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
[External Link Removed for Guests] tu sa schematy do astry . po minucie wujek gogle wypluł
marpas 1954