Montaż zegarów z obrotomierzem
- ClauveR
- Posty: 4097
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:21
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira B
- Silnik: Z18XER
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Montaż zegarów z obrotomierzem
Czy da się zamontować licznik z obrotomierzem do Astry, w której jest zwykły licznik?
Oczywiście, że się da i to bez najmniejszego problemu. Wszystko jest łatwe do zrobienia i nie trzeba ciągnąć żadnych dodatkowych kabli – tylko wyciągamy stare wtyczki i wsadzamy nowe. Kupując zegar z obrotomierzem pamiętaj, aby miał taki sam wskaźnik W
Poniżej zamieszczam krótki opis oraz zdjęcia z poszczególnych etapów.
Najpierw musimy zdemontować plastiki. Odkręcamy 5 śrub w plastiku za kierownicą i 4 śruby z plastiku przysłaniającego zegary.
po ściągnięciu plastików odkręcamy kolejne 3 śruby trzymające zegary
i ściągamy osłonę zegarów
ściągając osłonę zegarów trzeba po prostu odczepić ją w 4 miejscach
następnie musimy odpiąć linkę od prędkościomierza (mocno nacisnąć zaczep i wycisnąć linkę z zegarów)
odpinamy 2 wtyczki z kablami
i mamy taki oto widok
bierzemy nowe zegary
i podłączamy tylko te 2 wtyczki, aby sprawdzić, czy świecą nam się wszystkie potrzebne kontrolki
jak już stwierdzimy, że wszystkie potrzebne nam kontroli palą się, to wsadzamy licznik na swoje miejsce, wpinamy linkę od prędkościomierza (trzeba ją mocno docisnąć, bo jak będzie za słabo, to wskaźnik prędkościomierza będzie dziwnie się zachowywał) i przykręcamy wszystkie śruby
no i efekt końcowy, po zamontowaniu wszystkich plastików
Prawda, że nic trudnego?
A co najważniejsze – nie trzeba ciągnąć żadnych kabli, żeby zadział nam obrotomierz.
Oczywiście, że się da i to bez najmniejszego problemu. Wszystko jest łatwe do zrobienia i nie trzeba ciągnąć żadnych dodatkowych kabli – tylko wyciągamy stare wtyczki i wsadzamy nowe. Kupując zegar z obrotomierzem pamiętaj, aby miał taki sam wskaźnik W
Poniżej zamieszczam krótki opis oraz zdjęcia z poszczególnych etapów.
Najpierw musimy zdemontować plastiki. Odkręcamy 5 śrub w plastiku za kierownicą i 4 śruby z plastiku przysłaniającego zegary.
po ściągnięciu plastików odkręcamy kolejne 3 śruby trzymające zegary
i ściągamy osłonę zegarów
ściągając osłonę zegarów trzeba po prostu odczepić ją w 4 miejscach
następnie musimy odpiąć linkę od prędkościomierza (mocno nacisnąć zaczep i wycisnąć linkę z zegarów)
odpinamy 2 wtyczki z kablami
i mamy taki oto widok
bierzemy nowe zegary
i podłączamy tylko te 2 wtyczki, aby sprawdzić, czy świecą nam się wszystkie potrzebne kontrolki
jak już stwierdzimy, że wszystkie potrzebne nam kontroli palą się, to wsadzamy licznik na swoje miejsce, wpinamy linkę od prędkościomierza (trzeba ją mocno docisnąć, bo jak będzie za słabo, to wskaźnik prędkościomierza będzie dziwnie się zachowywał) i przykręcamy wszystkie śruby
no i efekt końcowy, po zamontowaniu wszystkich plastików
Prawda, że nic trudnego?
A co najważniejsze – nie trzeba ciągnąć żadnych kabli, żeby zadział nam obrotomierz.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez ClauveR, łącznie zmieniany 2 razy.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
witam
Fajny manual ...zawsze co ... niezla robota
Ale chyba nie we wszystkich asterkach tak hop instaluje sie obrotek... w niektórych chyba trzeba poprowadzic instalacje.... cos sobie przypominam taki temat na AKciku
czolem
Oberon
Fajny manual ...zawsze co ... niezla robota
Ale chyba nie we wszystkich asterkach tak hop instaluje sie obrotek... w niektórych chyba trzeba poprowadzic instalacje.... cos sobie przypominam taki temat na AKciku
czolem
Oberon
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
- ClauveR
- Posty: 4097
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:21
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira B
- Silnik: Z18XER
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
tak poszukałem na AK i znalazlem ze byla gdzies o tym wlasnie dyskusja [External Link Removed for Guests] Glwonie moje objekcje dotyczyly silnikow Diesla bo tam obroty nie sa brane z ECU (chyba stamtąd sa brane o ile sie nie myle w benzynie) ale z Alternatora ... szczegolnie zastanawia mnie silnik 1.7D ... no ale to takie troche OT rozwazania heheClauveR pisze:na 100% działa w każdej Astrze obrotek i nie trzeba ciągnąć żadnych dodatkowych kabelków - tylko metoda PLUG & PLAY
ale i tak manual przydatny
[External Link Removed for Guests]
czolem
Oberon
poprawiłem orta/blowal
Ostatnio zmieniony 14 sty 2007, 17:11 przez Oberon, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
No tak tak są z alternatora ... ale nie o to mi chodzilo ... w sumie to niby drobiazg ale zawsze stwierdzenie "we wszystkich astrach " jest zbytnim uogolnieniem bo jak przypuszczałem (i z tego co znalazlem słusznie) nie we wszystkich sie znajduje instalacja i trzeba poprowadzic ... chodzi po prostu aby na tym PINie co trzeba szła informacja SKADKOLWIEK ... niestety nie wszystkie astry tak maja (1.7D moze nie miec choc juz nowsze diesle (DTL i Isuzu) spokojnie maja takowe i raczej montowane byly obrotki w nich fabrycznie).... choc 99% ma normalnie zapodawany sygnał i faktycznie nie ma problemow z instalacja ww. zegarów
PS. moja uwaga to takie uscislenie tego manuala
czolem
Oberon
PS. moja uwaga to takie uscislenie tego manuala
czolem
Oberon
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
- ClauveR
- Posty: 4097
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:21
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira B
- Silnik: Z18XER
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
- ClauveR
- Posty: 4097
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:21
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira B
- Silnik: Z18XER
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt: