"Astra F" - Tarcze Indiglo: Zegary + Konsola
- Rajdowy
- Posty: 2535
- Rejestracja: 11 cze 2009, 18:16
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F Caravan dB
- Silnik: X16SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
"Astra F" - Tarcze Indiglo: Zegary + Konsola
Witam Wszystkich.Opiszę w skrócie manual dotyczący montażu Tarcz Indiglo w Astrze F.
Tarcze Indiglo - Zegary
Na początku całej imprezy demontujemy oczywiście zegary
Zdejmujemy osłonę kierownicy,zegarów,następnie odkręcamy wszystkie śrubki które mają styczność z zegarami.Wyjmujemy je,odpinamy kostkę zasilającą oraz linkę prędkościomierza,i delikatnie wyjmujemy zegary.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Następnie zabieramy się za demontaż wskazówek.
Przed ich demontażem najpierw należy "przemieścić"je poza ten bolec blokujący,tak aby wskazówka swobodnie "wisiała". Dotyczy to zarówno obrotomierza jak i prędkościomierza. Wtedy zaznaczamy najlepiej kawałkiem taśmy papierowej miejsce spoczynku tych że wskazówek,żeby potem nie było problemów z wyskalowaniem licznika i obrotomierza (mam na myśli błędne wskazania prędkości jak i obrotów) Wskazówki od temperatury wody i paliwa zdejmujemy normalnie.
Ważne Wskazówki najlepiej podhaczyć widelcem,wtedy nacisk na wskazówki jest rozłożony równomiernie.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
No i zabieramy się za tarcze.Najpierw montujemy same tarcze tzn naklejamy je na stare.Ja akurat użyłem kleju "Kropelka" Dałem po 3 kropelki na każdy kąt poszczególnej tarczy.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Potem wycinamy małe rowki w plastiku aby ładnie pochować kabelki i przeciągamy je z tyłu obudowy ( zaznaczone na czerwono).
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Tak wygląda całość po zmontowaniu i założeniu obudowy.
[External Link Removed for Guests]
Na koniec zabieramy się za montaż i podłączenie Inwertera.Trudu w tym nie ma.
Inwerter jest niezbędny do świecenia tarcz - można podłączyć do niego jednocześnie 5 tarcz.
Jest to przetwornica napięcia z 12V stałego na 100V 400Hz.
W kostce zasilającej odnajdujemy "+" i "-" (na kablach),następnie wlutowujemy je i izolujemy taśmą izolacyjną.
Sam Inwerter mocujemy do poprzecznej "belki" widocznej na zdjęciu po niżej i mocujemy go również taśmą izolacyjną.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Po podłączeniu wszystkiego,sprawdzamy czy wszystko świeci,montujemy zegary, składamy wszystko w jedną całość i można się cieszyć nowym widokiem zegarów.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Tarcze Indiglo - Konsola środkowa
Sam montaż tarcz zajmuje o wiele mniej czasu, niż montaż tarcz na zegary.
[External Link Removed for Guests]
Przygodę zaczynamy od wiadomej rzeczy czyli odkręcenia wszystkich śrubek. Nie zapominamy o wyciągnięciu środkowych kratek nawiewu. Jak widać na zdjęciach wyjąłem tylko wyświetlacz, radio pozostało w "kieszonce" ponieważ stwierdziłem że nie ma sensu go wyciągać. Oczywiście jak kto woli Powoli całość delikatnie odsunąłem do siebie i w ten sposób otrzymałem pełny dostęp do tarcz. Wszystkich linek odpowiedzialnych za regulację nawiewu oczywiście nie rozłączałem, było by to bezsensowne.
Następnie delikatnie pozbywamy się starej tarczy i montujemy Indiglo. Ponownie użyłem "kropelki" i dosłownie po dwie krople dałem po jednej i drugiej stronie żeby mieć pewność że tarcza się nie ześlizgnie. Przy okazji usunąłem diody które oświetlały stare tarcze, bo i tak nie będą mi do szczęścia potrzebne.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Kolejną rzeczą jaką trzeba zrobić to podłączenie zasilania. W tym celu musiałem dostać się do wiązki z wtyczkami, a one podłączone są do inwertera który znajduje się za zegarami. Więc musimy ponownie zdemontować zegary. Mnie udało się bez wyjmowania dostać się do tej wiązki,zależy kto w jaki sposób poukłada kabelki.
[External Link Removed for Guests]
Po podłączeniu i sprawdzeniu czy działa montujemy konsolę i cieszymy się nowym podświetleniem. Ściemniacz podświetlenia oczywiście działa tak jak powinien Mała rzecz a cieszy
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Tarcze Indiglo - Zegary
Na początku całej imprezy demontujemy oczywiście zegary
Zdejmujemy osłonę kierownicy,zegarów,następnie odkręcamy wszystkie śrubki które mają styczność z zegarami.Wyjmujemy je,odpinamy kostkę zasilającą oraz linkę prędkościomierza,i delikatnie wyjmujemy zegary.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Następnie zabieramy się za demontaż wskazówek.
Przed ich demontażem najpierw należy "przemieścić"je poza ten bolec blokujący,tak aby wskazówka swobodnie "wisiała". Dotyczy to zarówno obrotomierza jak i prędkościomierza. Wtedy zaznaczamy najlepiej kawałkiem taśmy papierowej miejsce spoczynku tych że wskazówek,żeby potem nie było problemów z wyskalowaniem licznika i obrotomierza (mam na myśli błędne wskazania prędkości jak i obrotów) Wskazówki od temperatury wody i paliwa zdejmujemy normalnie.
Ważne Wskazówki najlepiej podhaczyć widelcem,wtedy nacisk na wskazówki jest rozłożony równomiernie.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
No i zabieramy się za tarcze.Najpierw montujemy same tarcze tzn naklejamy je na stare.Ja akurat użyłem kleju "Kropelka" Dałem po 3 kropelki na każdy kąt poszczególnej tarczy.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Potem wycinamy małe rowki w plastiku aby ładnie pochować kabelki i przeciągamy je z tyłu obudowy ( zaznaczone na czerwono).
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Tak wygląda całość po zmontowaniu i założeniu obudowy.
[External Link Removed for Guests]
Na koniec zabieramy się za montaż i podłączenie Inwertera.Trudu w tym nie ma.
Inwerter jest niezbędny do świecenia tarcz - można podłączyć do niego jednocześnie 5 tarcz.
Jest to przetwornica napięcia z 12V stałego na 100V 400Hz.
W kostce zasilającej odnajdujemy "+" i "-" (na kablach),następnie wlutowujemy je i izolujemy taśmą izolacyjną.
Sam Inwerter mocujemy do poprzecznej "belki" widocznej na zdjęciu po niżej i mocujemy go również taśmą izolacyjną.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Po podłączeniu wszystkiego,sprawdzamy czy wszystko świeci,montujemy zegary, składamy wszystko w jedną całość i można się cieszyć nowym widokiem zegarów.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Tarcze Indiglo - Konsola środkowa
Sam montaż tarcz zajmuje o wiele mniej czasu, niż montaż tarcz na zegary.
[External Link Removed for Guests]
Przygodę zaczynamy od wiadomej rzeczy czyli odkręcenia wszystkich śrubek. Nie zapominamy o wyciągnięciu środkowych kratek nawiewu. Jak widać na zdjęciach wyjąłem tylko wyświetlacz, radio pozostało w "kieszonce" ponieważ stwierdziłem że nie ma sensu go wyciągać. Oczywiście jak kto woli Powoli całość delikatnie odsunąłem do siebie i w ten sposób otrzymałem pełny dostęp do tarcz. Wszystkich linek odpowiedzialnych za regulację nawiewu oczywiście nie rozłączałem, było by to bezsensowne.
Następnie delikatnie pozbywamy się starej tarczy i montujemy Indiglo. Ponownie użyłem "kropelki" i dosłownie po dwie krople dałem po jednej i drugiej stronie żeby mieć pewność że tarcza się nie ześlizgnie. Przy okazji usunąłem diody które oświetlały stare tarcze, bo i tak nie będą mi do szczęścia potrzebne.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Kolejną rzeczą jaką trzeba zrobić to podłączenie zasilania. W tym celu musiałem dostać się do wiązki z wtyczkami, a one podłączone są do inwertera który znajduje się za zegarami. Więc musimy ponownie zdemontować zegary. Mnie udało się bez wyjmowania dostać się do tej wiązki,zależy kto w jaki sposób poukłada kabelki.
[External Link Removed for Guests]
Po podłączeniu i sprawdzeniu czy działa montujemy konsolę i cieszymy się nowym podświetleniem. Ściemniacz podświetlenia oczywiście działa tak jak powinien Mała rzecz a cieszy
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 0:16 przez Rajdowy, łącznie zmieniany 2 razy.
--> CICHE SAMOCHODY ZABIJAJĄ DZIECI...BASS RATUJE ŻYCIE <--
VIBE BLACK AIR INNOVATIVE BASS ENCLOSURES & TARAMPS AMPLIFICADORES
- Adam91ATT
- Posty: 100
- Rejestracja: 14 sty 2011, 0:20
- Imię: Adam
- Auto: Astra G Bertone Coupe
- Silnik: Z18XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Babiak / Bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Konkretny manual, żadnego lania wody. Z pewnością przydatny przy montażu tarcz, teraz widzę że to banał i chyba sam się na nie skuszę a nie próbowałeś demontować ori tarcz?
Sercem z Wielkopolską, duszą z Kujawami
Moja Bertonka Coupe :]
Moja Bertonka Coupe :]
- Rajdowy
- Posty: 2535
- Rejestracja: 11 cze 2009, 18:16
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F Caravan dB
- Silnik: X16SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nie nie chciało mi się w to bawić :> :> :>Adam1991_babiak pisze: a nie próbowałeś demontować ori tarcz?
--> CICHE SAMOCHODY ZABIJAJĄ DZIECI...BASS RATUJE ŻYCIE <--
VIBE BLACK AIR INNOVATIVE BASS ENCLOSURES & TARAMPS AMPLIFICADORES
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Vectra b
- Silnik: Z16XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Ja tam u siebie demontowałem oryginalne i leżą sobie teraz spokojnie w szafce, a nuż kiedyś mi się zachce wrócić do standardu
Mój [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 19:43
- Imię: Piotr
- Auto: Astra F / MAN TGL 12.180
- Silnik: C16NZ / 4580 ccm
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Charbielin "OPOLSKIE"
- Kontakt:
Kolego muszę dodać, że jeśli zasilanie inwertera podłączysz do żarówki (trzeba będzie pobawić się lutownicą), która podświetla stare zegary będzie możliwa regulacja świecenia tarcz Indiglo.
Służy do tego pokrętło pod włącznikiem świateł
Ja w swoim autku mam w ten sposób podłączone
Służy do tego pokrętło pod włącznikiem świateł
Ja w swoim autku mam w ten sposób podłączone
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Rajdowy
- Posty: 2535
- Rejestracja: 11 cze 2009, 18:16
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F Caravan dB
- Silnik: X16SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Wiem kolego ale mi ściemnianie również działa po wlutowaniu kabelków inwertera w kable z kostki od licznika Więc opcje są 2 do wyboru kto jak woli
--> CICHE SAMOCHODY ZABIJAJĄ DZIECI...BASS RATUJE ŻYCIE <--
VIBE BLACK AIR INNOVATIVE BASS ENCLOSURES & TARAMPS AMPLIFICADORES
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
[External Link Removed for Guests] .Sa w stanie wynonac nasz własny projekt zegarów lub poprawic te z aukcji wedle naszego uznania
- Rajdowy
- Posty: 2535
- Rejestracja: 11 cze 2009, 18:16
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F Caravan dB
- Silnik: X16SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
No bardzo ciekawe wykonanie Ale link nie działa :/
--> CICHE SAMOCHODY ZABIJAJĄ DZIECI...BASS RATUJE ŻYCIE <--
VIBE BLACK AIR INNOVATIVE BASS ENCLOSURES & TARAMPS AMPLIFICADORES
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[External Link Removed for Guests] to ja dam poprawiony link. Są to tylko nakładki, czyli dajemy je zamiast starych tarcz. Czyli nie są tak podświetlane jak Indiglo, tylko standardowo, a szkoda.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- Rajdowy
- Posty: 2535
- Rejestracja: 11 cze 2009, 18:16
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F Caravan dB
- Silnik: X16SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Edytowałem pierwszy post. dorzuciłem manual montażu Indiglo na konsolę środkową
--> CICHE SAMOCHODY ZABIJAJĄ DZIECI...BASS RATUJE ŻYCIE <--
VIBE BLACK AIR INNOVATIVE BASS ENCLOSURES & TARAMPS AMPLIFICADORES