montaż mutifunkcyjnej kierownicy z Viki B - w/g sklejka
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Grójec
- Kontakt:
montaż mutifunkcyjnej kierownicy z Viki B - w/g sklejka
Tak dla swej wygody postanowiłem dokonać przeszczepu Kierownicy z Vectry B ze sterowaniem radiem.
Pomysł i projekt w 100% mój.
A oto efekt mojej pracy krok po kroku.
Miłej lektury oraz instrukcji pryz dokonywaniu zmian
do podłączenia nowej kierownicy będziemy potrzebowali:
-nowej kierownicy, poduszki powietrznej, taśmy kierownicy;
-około 0,5 m przewodu dwużyłowego (użyłem przewodu głośnikowego o przekroju 0,35);
-trochę rurek termokurczliwych;
-taśmy izolacyjnej;
-konektorów żeńskich wąskich;
-kompletnych wtyczek samochodowych na 2 lub 4 piny (jeśli na 2 piny to 2 sztuki);
-narzędzia (klucze Torx, wkrętak krzyżakowy, klucz 19, lutownica z cyną, nożyka do ściągania izolacji, cążek do cięcia kabli);
-no i dużo zapału i chęci
Pierwsze co robimy to odłączamy akumulator, gdyż jak będziemy przy podłączonym akumulatorze odłącza poduchę to wywali nam błąd Airbagu i to podniesie nam koszty o cenę jego skasowania,
Po odłączeniu akumulatora bierzemy się za wyjęcie radia, mi było wygodniej to zrobić wraz z wyjęciem MIDa, TIDa, DIDa, po wyjęciu radia przystępujemy do demontażu kieszeni.
Po wyjęciu kieszeni przystępujemy do demontażu kostki ISO i wtyczki antenowej
dla lepszej wygody przeciągnąłem przewody przez otwór po MIDzie
Następnie rozbieramy kostkę ISO w celu sprawdzenia, które to są przewody
(u mnie były takie jak są opisane na fotce poniżej)
tabela wraz z rysunkiem poniżej przedstawia opis przewodów na kostce ISO w interesującej nas części złącza
Po ustaleniu kolorów kabli przystępujemy do delilkatnego zdjęcia izolacji z tych przewodów i przylutowania do nich kabli które będą sterowały nam pracą radia z kierownicy
Po przylutowaniu i zaizolowaniu przewodów przeciagamy je pod kokpitem do kierownicy.
W celu zaprowadzenia porzadku w kablach całą wiązkę owinąłem taśma izolacyjną
Składamy wszystko w całość, czyli w kieszeń montujemy kostkę ISO wraz z kablem antenowym i umieszczamy kieszeń na swoim miejscu wraz z radiem.
Następnie bierzemy sie do demontażu kierownicy, o ile wcześniejsze czynności mogliśmy robić przy podłączonym Akumulatorze to teraz powinniśmy go bezwzględnie odłączyć
Lokalizujemy wszystkie pięć wkrętów trzymających obudowę stacyjki i ją demontujemy
Następnie odkręcamy poduszkę od kierownicy kluczykiem TORX
ta fotka pokazuje dokładnie umieszczenie otworów z wkrętami na kierownicy
Widok odkręconego AIRBAGu
dla swojej pewności dokonałem jeszcze pomiarów AIRBAGu
Oporność poduszki powietrznej wynosi 0,09 MΩ
przy sprawdzeniu miernikiem na zwarcie miernik powinien piszczeć
Odginamy blaszkę zabezpieczającą śrubę kierownicy i odkręcamy śrubę
Po zamontowaniu ściągacza zdejmujemy kierownicę
A tu już bez kierownicy
I tu napotkałem pierwsze schody gdyż uchwyt w którym zamontowane są przełączniki jest nie przystosowany do montażu nowej taśmy, taśma w Astrze F jest przykręcona do kierownicy
A w Viki B jest wciśnięta na zatrzaski w tej obudowie
Demontaż tego uchwytu to odkręcenie dwóch śrób na Tork i w miejsce starego wstwic nowy i przykręcic tymi samymi śrubami
Po przykręceniu uchwytu instalujemy w nim przełaczniki wycieraczek i kierunków oraz nową taśmę.
Tu trochę nawaliłem bo nie zrobiłem fotek kabli i podłacznia do kostki na kolumnie kierowniczej do kabli klaksonu i poduchy powietrznej, ale użyłem do tego typowych wtyczek samochodowych.
Starą wtyczkę od poduchy na kolumnie uciąłem i w jej miejsce zamontowałem nową wtyczkę, dodatkowo konektorki we wtyczce zostały przed zaciśnięciem przylutowane do przewodów i następnie zaciśnięte, następnie włożone do wtyczki i od strony wejścia przewodu do wtyczki wcisnąłem klej termiczny z pistoletu w celu usztywnienia przewodu i z obawy o poduchę powietrzną.
Jak dopadne fotki lub jak bede grzebał to zrobie fotki podłączenia i je wrzuce
Do podłaczenia klaksonu i sterowania radiem z taśmą kierownicy użyłem wtyczek z komputera które są uzywane do podłączenia płyty głównej z przyciskami na obudowie (Reset, Power i głosnik)
do podłączenia poduszki zostały użyte wąskie konektorki żeńskie przypłaszczone szczypcami oraz zabezpieczone rurką termokurczliwą, następnie po wciśnięciu ich w odpowiednie miejsce zostały zabezpieczone klejem termicznym wyciśniętym z pistoletu.
Fotka poniżej pokazuje przewody przed zarobieniem
Podłączenie pokazuje rysunek i tabela poniżej
Taśma siedząca już w swoim miejscu
Po tych czynnościach założyłem kierownicę, przykręciłem, zabezpieczyłem blaszką oraz podłączyłem do taśmy
Po podłączeniu taśmy z kierownicą podłączyłem poduszkę powietrzną z taśmą i przykręciłem TORXem do kierownicy.
Pozostało jedynie podłączyć zasilanie z akumulatora oraz sprawdzenie swojej pracy.
Po stwierdzeniu że wszystko działa pozostaje tylko zasłużony browarek oraz cieszyć sie z jazdy z nową kierownicą oraz sterowaniem radyjkiem bez odrywania rąk, a wzrokiem skupionym na drodze.
ostatnio dokonałem małej korekty w podłączeniu do taśmy
a więc zastosowałem fabryczną wtyczkę którą kupiłem na szrocie za 15 PLN
Oraz przy wtyczce ISO
przewód brązowy z fioletowym paskiem który odpowiada z podświetlenie podłączyłem do przewodu we wtyczce od TIDa odpowiadającej za podniesienie anteny jest to PIN 8 z przewodem o kolorze czerwono szary
pozdrawiam i życzę miłej jazdy z nową kierownicą
sklejek :m
Pomysł i projekt w 100% mój.
A oto efekt mojej pracy krok po kroku.
Miłej lektury oraz instrukcji pryz dokonywaniu zmian
do podłączenia nowej kierownicy będziemy potrzebowali:
-nowej kierownicy, poduszki powietrznej, taśmy kierownicy;
-około 0,5 m przewodu dwużyłowego (użyłem przewodu głośnikowego o przekroju 0,35);
-trochę rurek termokurczliwych;
-taśmy izolacyjnej;
-konektorów żeńskich wąskich;
-kompletnych wtyczek samochodowych na 2 lub 4 piny (jeśli na 2 piny to 2 sztuki);
-narzędzia (klucze Torx, wkrętak krzyżakowy, klucz 19, lutownica z cyną, nożyka do ściągania izolacji, cążek do cięcia kabli);
-no i dużo zapału i chęci
Pierwsze co robimy to odłączamy akumulator, gdyż jak będziemy przy podłączonym akumulatorze odłącza poduchę to wywali nam błąd Airbagu i to podniesie nam koszty o cenę jego skasowania,
Po odłączeniu akumulatora bierzemy się za wyjęcie radia, mi było wygodniej to zrobić wraz z wyjęciem MIDa, TIDa, DIDa, po wyjęciu radia przystępujemy do demontażu kieszeni.
Po wyjęciu kieszeni przystępujemy do demontażu kostki ISO i wtyczki antenowej
dla lepszej wygody przeciągnąłem przewody przez otwór po MIDzie
Następnie rozbieramy kostkę ISO w celu sprawdzenia, które to są przewody
(u mnie były takie jak są opisane na fotce poniżej)
tabela wraz z rysunkiem poniżej przedstawia opis przewodów na kostce ISO w interesującej nas części złącza
Po ustaleniu kolorów kabli przystępujemy do delilkatnego zdjęcia izolacji z tych przewodów i przylutowania do nich kabli które będą sterowały nam pracą radia z kierownicy
Po przylutowaniu i zaizolowaniu przewodów przeciagamy je pod kokpitem do kierownicy.
W celu zaprowadzenia porzadku w kablach całą wiązkę owinąłem taśma izolacyjną
Składamy wszystko w całość, czyli w kieszeń montujemy kostkę ISO wraz z kablem antenowym i umieszczamy kieszeń na swoim miejscu wraz z radiem.
Następnie bierzemy sie do demontażu kierownicy, o ile wcześniejsze czynności mogliśmy robić przy podłączonym Akumulatorze to teraz powinniśmy go bezwzględnie odłączyć
Lokalizujemy wszystkie pięć wkrętów trzymających obudowę stacyjki i ją demontujemy
Następnie odkręcamy poduszkę od kierownicy kluczykiem TORX
ta fotka pokazuje dokładnie umieszczenie otworów z wkrętami na kierownicy
Widok odkręconego AIRBAGu
dla swojej pewności dokonałem jeszcze pomiarów AIRBAGu
Oporność poduszki powietrznej wynosi 0,09 MΩ
przy sprawdzeniu miernikiem na zwarcie miernik powinien piszczeć
Odginamy blaszkę zabezpieczającą śrubę kierownicy i odkręcamy śrubę
Po zamontowaniu ściągacza zdejmujemy kierownicę
A tu już bez kierownicy
I tu napotkałem pierwsze schody gdyż uchwyt w którym zamontowane są przełączniki jest nie przystosowany do montażu nowej taśmy, taśma w Astrze F jest przykręcona do kierownicy
A w Viki B jest wciśnięta na zatrzaski w tej obudowie
Demontaż tego uchwytu to odkręcenie dwóch śrób na Tork i w miejsce starego wstwic nowy i przykręcic tymi samymi śrubami
Po przykręceniu uchwytu instalujemy w nim przełaczniki wycieraczek i kierunków oraz nową taśmę.
Tu trochę nawaliłem bo nie zrobiłem fotek kabli i podłacznia do kostki na kolumnie kierowniczej do kabli klaksonu i poduchy powietrznej, ale użyłem do tego typowych wtyczek samochodowych.
Starą wtyczkę od poduchy na kolumnie uciąłem i w jej miejsce zamontowałem nową wtyczkę, dodatkowo konektorki we wtyczce zostały przed zaciśnięciem przylutowane do przewodów i następnie zaciśnięte, następnie włożone do wtyczki i od strony wejścia przewodu do wtyczki wcisnąłem klej termiczny z pistoletu w celu usztywnienia przewodu i z obawy o poduchę powietrzną.
Jak dopadne fotki lub jak bede grzebał to zrobie fotki podłączenia i je wrzuce
Do podłaczenia klaksonu i sterowania radiem z taśmą kierownicy użyłem wtyczek z komputera które są uzywane do podłączenia płyty głównej z przyciskami na obudowie (Reset, Power i głosnik)
do podłączenia poduszki zostały użyte wąskie konektorki żeńskie przypłaszczone szczypcami oraz zabezpieczone rurką termokurczliwą, następnie po wciśnięciu ich w odpowiednie miejsce zostały zabezpieczone klejem termicznym wyciśniętym z pistoletu.
Fotka poniżej pokazuje przewody przed zarobieniem
Podłączenie pokazuje rysunek i tabela poniżej
Taśma siedząca już w swoim miejscu
Po tych czynnościach założyłem kierownicę, przykręciłem, zabezpieczyłem blaszką oraz podłączyłem do taśmy
Po podłączeniu taśmy z kierownicą podłączyłem poduszkę powietrzną z taśmą i przykręciłem TORXem do kierownicy.
Pozostało jedynie podłączyć zasilanie z akumulatora oraz sprawdzenie swojej pracy.
Po stwierdzeniu że wszystko działa pozostaje tylko zasłużony browarek oraz cieszyć sie z jazdy z nową kierownicą oraz sterowaniem radyjkiem bez odrywania rąk, a wzrokiem skupionym na drodze.
ostatnio dokonałem małej korekty w podłączeniu do taśmy
a więc zastosowałem fabryczną wtyczkę którą kupiłem na szrocie za 15 PLN
Oraz przy wtyczce ISO
przewód brązowy z fioletowym paskiem który odpowiada z podświetlenie podłączyłem do przewodu we wtyczce od TIDa odpowiadającej za podniesienie anteny jest to PIN 8 z przewodem o kolorze czerwono szary
pozdrawiam i życzę miłej jazdy z nową kierownicą
sklejek :m
Ostatnio zmieniony 01 lis 2008, 10:02 przez sklejek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 09 lip 2007, 19:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: ok.Płocka
- Kontakt:
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Grójec
- Kontakt:
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 sty 2007, 16:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 2153
- Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
- Imię: Kacperek
- Auto: Astra F
- Silnik: Ce20eNE
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 24 gru 2006, 18:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Działdowo
- Kontakt:
kolego sklejek mam pytanko. Czy jak w vectrze B nie mam sterownia radiem, to nie wiesz czy tam już są przewody wszystkie podciągnięte i wystarczy założyc inna taśmę, poduszkę i kierę, czy może tak jak w astrze trzeba robić wszystko od zera?? z góry dzięki za odp
Opel jest bogiem, Astra nałogiem, tuning zabawą 2.0 podstawą
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Grójec
- Kontakt:
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 24 gru 2006, 18:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Działdowo
- Kontakt: