montaż mutifunkcyjnej kierownicy z Viki B - w/g sklejka

sklejek

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

montaż mutifunkcyjnej kierownicy z Viki B - w/g sklejka

#1

Nieprzeczytany post autor: sklejek »

Tak dla swej wygody postanowiłem dokonać przeszczepu Kierownicy z Vectry B ze sterowaniem radiem.
Pomysł i projekt w 100% mój.


A oto efekt mojej pracy krok po kroku.
Miłej lektury oraz instrukcji pryz dokonywaniu zmian

do podłączenia nowej kierownicy będziemy potrzebowali:

-nowej kierownicy, poduszki powietrznej, taśmy kierownicy;
-około 0,5 m przewodu dwużyłowego (użyłem przewodu głośnikowego o przekroju 0,35);
-trochę rurek termokurczliwych;
-taśmy izolacyjnej;
-konektorów żeńskich wąskich;
-kompletnych wtyczek samochodowych na 2 lub 4 piny (jeśli na 2 piny to 2 sztuki);
-narzędzia (klucze Torx, wkrętak krzyżakowy, klucz 19, lutownica z cyną, nożyka do ściągania izolacji, cążek do cięcia kabli);
-no i dużo zapału i chęci

Pierwsze co robimy to odłączamy akumulator, gdyż jak będziemy przy podłączonym akumulatorze odłącza poduchę to wywali nam błąd Airbagu i to podniesie nam koszty o cenę jego skasowania,


Po odłączeniu akumulatora bierzemy się za wyjęcie radia, mi było wygodniej to zrobić wraz z wyjęciem MIDa, TIDa, DIDa, po wyjęciu radia przystępujemy do demontażu kieszeni.

Obrazek

Po wyjęciu kieszeni przystępujemy do demontażu kostki ISO i wtyczki antenowej

Obrazek

Obrazek

dla lepszej wygody przeciągnąłem przewody przez otwór po MIDzie

Obrazek

Następnie rozbieramy kostkę ISO w celu sprawdzenia, które to są przewody

Obrazek

(u mnie były takie jak są opisane na fotce poniżej)

Obrazek

tabela wraz z rysunkiem poniżej przedstawia opis przewodów na kostce ISO w interesującej nas części złącza

Obrazek

Po ustaleniu kolorów kabli przystępujemy do delilkatnego zdjęcia izolacji z tych przewodów i przylutowania do nich kabli które będą sterowały nam pracą radia z kierownicy

Obrazek

Po przylutowaniu i zaizolowaniu przewodów przeciagamy je pod kokpitem do kierownicy.
W celu zaprowadzenia porzadku w kablach całą wiązkę owinąłem taśma izolacyjną

Obrazek

Składamy wszystko w całość, czyli w kieszeń montujemy kostkę ISO wraz z kablem antenowym i umieszczamy kieszeń na swoim miejscu wraz z radiem.

Następnie bierzemy sie do demontażu kierownicy, o ile wcześniejsze czynności mogliśmy robić przy podłączonym Akumulatorze to teraz powinniśmy go bezwzględnie odłączyć
Lokalizujemy wszystkie pięć wkrętów trzymających obudowę stacyjki i ją demontujemy

Obrazek

Następnie odkręcamy poduszkę od kierownicy kluczykiem TORX

Obrazek

ta fotka pokazuje dokładnie umieszczenie otworów z wkrętami na kierownicy

Obrazek

Widok odkręconego AIRBAGu

Obrazek

dla swojej pewności dokonałem jeszcze pomiarów AIRBAGu
Oporność poduszki powietrznej wynosi 0,09 MΩ
przy sprawdzeniu miernikiem na zwarcie miernik powinien piszczeć

Odginamy blaszkę zabezpieczającą śrubę kierownicy i odkręcamy śrubę

Obrazek

Po zamontowaniu ściągacza zdejmujemy kierownicę

Obrazek

A tu już bez kierownicy

Obrazek

I tu napotkałem pierwsze schody gdyż uchwyt w którym zamontowane są przełączniki jest nie przystosowany do montażu nowej taśmy, taśma w Astrze F jest przykręcona do kierownicy

Obrazek

A w Viki B jest wciśnięta na zatrzaski w tej obudowie


Obrazek

Demontaż tego uchwytu to odkręcenie dwóch śrób na Tork i w miejsce starego wstwic nowy i przykręcic tymi samymi śrubami

Po przykręceniu uchwytu instalujemy w nim przełaczniki wycieraczek i kierunków oraz nową taśmę.

Tu trochę nawaliłem bo nie zrobiłem fotek kabli i podłacznia do kostki na kolumnie kierowniczej do kabli klaksonu i poduchy powietrznej, ale użyłem do tego typowych wtyczek samochodowych.
Starą wtyczkę od poduchy na kolumnie uciąłem i w jej miejsce zamontowałem nową wtyczkę, dodatkowo konektorki we wtyczce zostały przed zaciśnięciem przylutowane do przewodów i następnie zaciśnięte, następnie włożone do wtyczki i od strony wejścia przewodu do wtyczki wcisnąłem klej termiczny z pistoletu w celu usztywnienia przewodu i z obawy o poduchę powietrzną.
Jak dopadne fotki lub jak bede grzebał to zrobie fotki podłączenia i je wrzuce

Do podłaczenia klaksonu i sterowania radiem z taśmą kierownicy użyłem wtyczek z komputera które są uzywane do podłączenia płyty głównej z przyciskami na obudowie (Reset, Power i głosnik)

Obrazek

do podłączenia poduszki zostały użyte wąskie konektorki żeńskie przypłaszczone szczypcami oraz zabezpieczone rurką termokurczliwą, następnie po wciśnięciu ich w odpowiednie miejsce zostały zabezpieczone klejem termicznym wyciśniętym z pistoletu.
Fotka poniżej pokazuje przewody przed zarobieniem

Obrazek

Podłączenie pokazuje rysunek i tabela poniżej

Obrazek

Taśma siedząca już w swoim miejscu

Obrazek

Po tych czynnościach założyłem kierownicę, przykręciłem, zabezpieczyłem blaszką oraz podłączyłem do taśmy

Obrazek

Po podłączeniu taśmy z kierownicą podłączyłem poduszkę powietrzną z taśmą i przykręciłem TORXem do kierownicy.

Obrazek

Pozostało jedynie podłączyć zasilanie z akumulatora oraz sprawdzenie swojej pracy.
Po stwierdzeniu że wszystko działa pozostaje tylko zasłużony browarek oraz cieszyć sie z jazdy z nową kierownicą oraz sterowaniem radyjkiem bez odrywania rąk, a wzrokiem skupionym na drodze.

Obrazek
Obrazek

ostatnio dokonałem małej korekty w podłączeniu do taśmy
a więc zastosowałem fabryczną wtyczkę którą kupiłem na szrocie za 15 PLN
Obrazek

Oraz przy wtyczce ISO
przewód brązowy z fioletowym paskiem który odpowiada z podświetlenie podłączyłem do przewodu we wtyczce od TIDa odpowiadającej za podniesienie anteny jest to PIN 8 z przewodem o kolorze czerwono szary

Obrazek


pozdrawiam i życzę miłej jazdy z nową kierownicą
sklejek :m
Ostatnio zmieniony 01 lis 2008, 10:02 przez sklejek, łącznie zmieniany 1 raz.

Ada$

Astro-maniak
Posty: 542
Rejestracja: 09 lip 2007, 19:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: ok.Płocka
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Ada$ »

Hehee jeszcze troche i mercedesa zrobisz z Astry :D :D :D
Opel Astra F by Irmscher

KeySee

Astro-maniak
Posty: 1873
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:52
Imię: Tomek
Auto: Honda Accord
Silnik: ictdi 2.2
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn/Nottingham

#3

Nieprzeczytany post autor: KeySee »

dobra robota.

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

no i mamy kolejnego magika :) - popieram Ada$ia ;), uważaj bo z asi merola zrobisz ;)

sklejek

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: sklejek »

JunioR, magik nie magik ale jaka wygoda łapy na kierownicy i skupiony na drodze i można manipulowac radyjkiem :m
c20ne po przeszczepie z Calibry

nemo161

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 23 sty 2007, 16:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: nemo161 »

super opis,moje gratulacje za samozaparcie i efekt końcowy :)

Szegi

Astro-maniak
Posty: 2153
Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
Imię: Kacperek
Auto: Astra F
Silnik: Ce20eNE
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz

#7

Nieprzeczytany post autor: Szegi »

Eeee no bez kitu... pieknota... graty!! :mrgreen:
[External Link Removed for Guests]
--------------------------------------------------------------

mates

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2006, 18:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: mates »

kolego sklejek mam pytanko. Czy jak w vectrze B nie mam sterownia radiem, to nie wiesz czy tam już są przewody wszystkie podciągnięte i wystarczy założyc inna taśmę, poduszkę i kierę, czy może tak jak w astrze trzeba robić wszystko od zera?? z góry dzięki za odp ;)
Opel jest bogiem, Astra nałogiem, tuning zabawą 2.0 podstawą :mrgreen:

sklejek

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: sklejek »

nie znam odpowiedzi należało by rozkręcić obudowę stacyjki i sprawdzić jaka jest wtyczka do taśmy i ile ma przewodów wchodzących

pozdr sklejek
c20ne po przeszczepie z Calibry

mates

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2006, 18:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: mates »

aha no dzięki :) Swoją drogą jak nie będę miał tych kabli to sie nie bawię w takie modyfikacje, bo przerastają moje zdolności elektryczne :roll: Respect za tak dobrą robotę :)
Opel jest bogiem, Astra nałogiem, tuning zabawą 2.0 podstawą :mrgreen:

ODPOWIEDZ