Montaż przełącznika z kółkiem z Omegi do Asterki F
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Grójec
- Kontakt:
Montaż przełącznika z kółkiem z Omegi do Asterki F
Zestaw jaki potrzebujemy:
Przełącznik wycieraczek z kółkiem w zależności od nadwozia z tylną wycieraczką (kombi, htb) lub bez (sedan), oraz czy posiadamy MIDa to z przyciskami R i S, dodatkowo musimy zdobyć przekaźnik wycieraczek z Omegi B gdyż ten fabryczny z Astry nie zapewni nam takiego zakresu pracy. Na astrowskim przekaźniku uzyskamy czas krótszy o około 5 sek, a Omegowy da nam zakres od 3-14 sek.
Nr przekaźnika z Omegi to 90 494 187 .
Poniższy zestaw jest przykładowy
Wymiana przełacznika przy zastosowaniu oryginalnych złączek GM zajmuje
max. 15 min.
W celu rozkręcenia oudowy stacyjki musimy zaopatrzyć się we wkrętak krzyżowy.
Pierwsze co wykręcamy to trzy wkręty pod obudową stacyjki następnie 2 za zaślepkami pod kierownicą dostęp do nich otrzymamy poprzez delkiatny obrót kierownicą.
Po zdjeciu obudowy mamy taki oto widok
Wyjmujemy przełącznik poprzez naciśnięcie dwóch zatrzasków które znajdują się u gótu i dołu przełącznika, po ich naciśnieciu przełącznik powinien nam się ładnie wysunąć.
Następnie wyjmujemy wtyczkę z przełacznika i lokalizujemy przewód nr 9 na wtyczce w kolorze żołtym z czarnym paskiem. Numery przewodów są widoczne na wtyczce.
przecinamy wyżej wymieniony przewód.
I teraz technika zamontowania zależy od nas ja zastosowałem złączki GM, można zastosować lutowanie lub dostać oryginalna wtyczkę i ją zamontować. Przewody od kółka wpinamy szeregowo czyli po prostu jeden przewód do ucietego jednego końca drugi przewód do drugiego końca i wykańczamy wcześniej wymienionymi technikami połączenia, po lutowaniu zastosować izolację mogą to być koszulki termokurczliwe lub zwykła tasma izloacyjną.
Następnie składamy wszystko w odwrotnym kierunku, czyli wtyczka w manetkę, manetka w miejsce przy kierownicy i skręcamy obudowę stacyjki.
Pozostaje teraz zamiana przekaźników
poniżej miejsce zamontowania przekaźnika to ten czarny w prawym rogu
i widok po włożeniu w jego miejsce przekaźnika z Omegi
A tu mamy widoczną optyczną róznicę pomiedzy przekaźnikami, jak widać przekaźnik z Omegi jest większy.
Po skręceniu wszystkiego w całość czekamy na pierwsze opady atmosferyczne w celu przetestowania regulacji czasu wycieraczek
Za zdjęcia do montażu posłużył mi Michaello84 któremu montoałem ten zestawik ostatniej niedzieli
Miłej lektury oraz szybkiego montażu.
Pozdrawiam sklejek ;]
Przełącznik wycieraczek z kółkiem w zależności od nadwozia z tylną wycieraczką (kombi, htb) lub bez (sedan), oraz czy posiadamy MIDa to z przyciskami R i S, dodatkowo musimy zdobyć przekaźnik wycieraczek z Omegi B gdyż ten fabryczny z Astry nie zapewni nam takiego zakresu pracy. Na astrowskim przekaźniku uzyskamy czas krótszy o około 5 sek, a Omegowy da nam zakres od 3-14 sek.
Nr przekaźnika z Omegi to 90 494 187 .
Poniższy zestaw jest przykładowy
Wymiana przełacznika przy zastosowaniu oryginalnych złączek GM zajmuje
max. 15 min.
W celu rozkręcenia oudowy stacyjki musimy zaopatrzyć się we wkrętak krzyżowy.
Pierwsze co wykręcamy to trzy wkręty pod obudową stacyjki następnie 2 za zaślepkami pod kierownicą dostęp do nich otrzymamy poprzez delkiatny obrót kierownicą.
Po zdjeciu obudowy mamy taki oto widok
Wyjmujemy przełącznik poprzez naciśnięcie dwóch zatrzasków które znajdują się u gótu i dołu przełącznika, po ich naciśnieciu przełącznik powinien nam się ładnie wysunąć.
Następnie wyjmujemy wtyczkę z przełacznika i lokalizujemy przewód nr 9 na wtyczce w kolorze żołtym z czarnym paskiem. Numery przewodów są widoczne na wtyczce.
przecinamy wyżej wymieniony przewód.
I teraz technika zamontowania zależy od nas ja zastosowałem złączki GM, można zastosować lutowanie lub dostać oryginalna wtyczkę i ją zamontować. Przewody od kółka wpinamy szeregowo czyli po prostu jeden przewód do ucietego jednego końca drugi przewód do drugiego końca i wykańczamy wcześniej wymienionymi technikami połączenia, po lutowaniu zastosować izolację mogą to być koszulki termokurczliwe lub zwykła tasma izloacyjną.
Następnie składamy wszystko w odwrotnym kierunku, czyli wtyczka w manetkę, manetka w miejsce przy kierownicy i skręcamy obudowę stacyjki.
Pozostaje teraz zamiana przekaźników
poniżej miejsce zamontowania przekaźnika to ten czarny w prawym rogu
i widok po włożeniu w jego miejsce przekaźnika z Omegi
A tu mamy widoczną optyczną róznicę pomiedzy przekaźnikami, jak widać przekaźnik z Omegi jest większy.
Po skręceniu wszystkiego w całość czekamy na pierwsze opady atmosferyczne w celu przetestowania regulacji czasu wycieraczek
Za zdjęcia do montażu posłużył mi Michaello84 któremu montoałem ten zestawik ostatniej niedzieli
Miłej lektury oraz szybkiego montażu.
Pozdrawiam sklejek ;]
Ostatnio zmieniony 01 lis 2008, 9:24 przez sklejek, łącznie zmieniany 1 raz.
c20ne po przeszczepie z Calibry
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 14 paź 2007, 9:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław / Radomsko
- Kontakt:
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warsaw by Night
- Kontakt:
przy normalnej dźwigience od wycieraczek masz możliwość włączenia jednego z trzech trybów pracy wycieraczek - praca czasowa, praca ciągła oraz praca ciągła szybka. po montażu tego co opisane w temacie, masz możliwość regulacji czasu przerwy między przesuwaniem się wycieraczek w trybie pracy czasowej. Przerwy między ruchem wycieraczek mogą wynosić od ok 3 do ok 14 sekund. Powie tak, dopóki ktoś tego nie ma, uważa że jest to niepotrzebne, dopiero po zamontowaniu stwierdza co innego.
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Michaello84 pisze:Powie tak, dopóki ktoś tego nie ma, uważa że jest to niepotrzebne, dopiero po zamontowaniu stwierdza co innego.
!! Mi właśnie brakuje jednej prędkości wycieraczek - pomiędzy czasówką - a tym pierwszym ciągłym. Myślałem,że TTTM i nic nie można zmieć. Niby błachostka - ale wkurza co chwile włączać wycieraczki - ciągły bieg szoruje po szybie, a przerywany za wolny bo zdąży już napadać :/
Pokombinuje chyba z tym
[ Dodano: 2008-03-24, 13:39 ]
ps. ile dałeś za tą manetkę, i czy to jest z omegi a czy b?
Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram
Przynajmniej się staram
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warsaw by Night
- Kontakt:
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warsaw by Night
- Kontakt: