Montaż przełącznika z kółkiem z Omegi do Asterki F

sklejek

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

Montaż przełącznika z kółkiem z Omegi do Asterki F

#1

Nieprzeczytany post autor: sklejek »

Zestaw jaki potrzebujemy:
Przełącznik wycieraczek z kółkiem w zależności od nadwozia z tylną wycieraczką (kombi, htb) lub bez (sedan), oraz czy posiadamy MIDa to z przyciskami R i S, dodatkowo musimy zdobyć przekaźnik wycieraczek z Omegi B gdyż ten fabryczny z Astry nie zapewni nam takiego zakresu pracy. Na astrowskim przekaźniku uzyskamy czas krótszy o około 5 sek, a Omegowy da nam zakres od 3-14 sek.
Nr przekaźnika z Omegi to 90 494 187 .

Poniższy zestaw jest przykładowy

Obrazek

Wymiana przełacznika przy zastosowaniu oryginalnych złączek GM zajmuje
max. 15 min.
W celu rozkręcenia oudowy stacyjki musimy zaopatrzyć się we wkrętak krzyżowy.
Pierwsze co wykręcamy to trzy wkręty pod obudową stacyjki następnie 2 za zaślepkami pod kierownicą dostęp do nich otrzymamy poprzez delkiatny obrót kierownicą.
Po zdjeciu obudowy mamy taki oto widok

Obrazek

Wyjmujemy przełącznik poprzez naciśnięcie dwóch zatrzasków które znajdują się u gótu i dołu przełącznika, po ich naciśnieciu przełącznik powinien nam się ładnie wysunąć.

Obrazek

Następnie wyjmujemy wtyczkę z przełacznika i lokalizujemy przewód nr 9 na wtyczce w kolorze żołtym z czarnym paskiem. Numery przewodów są widoczne na wtyczce.

Obrazek

przecinamy wyżej wymieniony przewód.

Obrazek

I teraz technika zamontowania zależy od nas ja zastosowałem złączki GM, można zastosować lutowanie lub dostać oryginalna wtyczkę i ją zamontować. Przewody od kółka wpinamy szeregowo czyli po prostu jeden przewód do ucietego jednego końca drugi przewód do drugiego końca i wykańczamy wcześniej wymienionymi technikami połączenia, po lutowaniu zastosować izolację mogą to być koszulki termokurczliwe lub zwykła tasma izloacyjną.

Obrazek

Następnie składamy wszystko w odwrotnym kierunku, czyli wtyczka w manetkę, manetka w miejsce przy kierownicy i skręcamy obudowę stacyjki.

Obrazek

Pozostaje teraz zamiana przekaźników
poniżej miejsce zamontowania przekaźnika to ten czarny w prawym rogu

Obrazek

i widok po włożeniu w jego miejsce przekaźnika z Omegi

Obrazek

A tu mamy widoczną optyczną róznicę pomiedzy przekaźnikami, jak widać przekaźnik z Omegi jest większy.

Obrazek

Po skręceniu wszystkiego w całość czekamy na pierwsze opady atmosferyczne w celu przetestowania regulacji czasu wycieraczek



Za zdjęcia do montażu posłużył mi Michaello84 któremu montoałem ten zestawik ostatniej niedzieli
Miłej lektury oraz szybkiego montażu.
Pozdrawiam sklejek ;]
Ostatnio zmieniony 01 lis 2008, 9:24 przez sklejek, łącznie zmieniany 1 raz.
c20ne po przeszczepie z Calibry

Tece

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 14 paź 2007, 9:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław / Radomsko
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tece »

Cześć. Sorki może to głupie pytanie ale czemu ma służyc taka wymiana?? Bardzo proszę o wyrozumiałośc :P Pozdro!!
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Jimmy->Alan 18->Alan 28->Alan 87->Jackson->PRO520XL

Bertone84

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warsaw by Night
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Bertone84 »

przy normalnej dźwigience od wycieraczek masz możliwość włączenia jednego z trzech trybów pracy wycieraczek - praca czasowa, praca ciągła oraz praca ciągła szybka. po montażu tego co opisane w temacie, masz możliwość regulacji czasu przerwy między przesuwaniem się wycieraczek w trybie pracy czasowej. Przerwy między ruchem wycieraczek mogą wynosić od ok 3 do ok 14 sekund. Powie tak, dopóki ktoś tego nie ma, uważa że jest to niepotrzebne, dopiero po zamontowaniu stwierdza co innego.

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Michaello84 pisze:Powie tak, dopóki ktoś tego nie ma, uważa że jest to niepotrzebne, dopiero po zamontowaniu stwierdza co innego.


!! Mi właśnie brakuje jednej prędkości wycieraczek - pomiędzy czasówką - a tym pierwszym ciągłym. Myślałem,że TTTM i nic nie można zmieć. Niby błachostka - ale wkurza co chwile włączać wycieraczki - ciągły bieg szoruje po szybie, a przerywany za wolny bo zdąży już napadać :/

Pokombinuje chyba z tym

[ Dodano: 2008-03-24, 13:39 ]
ps. ile dałeś za tą manetkę, i czy to jest z omegi a czy b?
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

mati83

#5

Nieprzeczytany post autor: mati83 »

sklejek, a do Asi G też coś takiego podejdzie?

sklejek

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: sklejek »

do Asi G podejdzie
tylko inny sposób montażu
oczywiście mi znany
w dziale sprzedam Klik tu wystawiłem manetki

pozdr sklejek
c20ne po przeszczepie z Calibry

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Hmmm.... no a jak bym wstawił sam przekaźnik ... i tam gdzie tniesz kabel wstawił zwykły potencjometr to też by chodziło ? Tylko jakie wartości skrajne ma ten potencjometr ?
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Bertone84

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warsaw by Night
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Bertone84 »

no ale jak byś regulował czas gdybyś sam przekaźnik wstawił? musisz wymienić i przekaźnik i manetkę

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wencik »

no a jak bym wstawił sam przekaźnik ... i tam gdzie tniesz kabel wstawił zwykły potencjomet
:)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Bertone84

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warsaw by Night
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Bertone84 »

sorcia, nie doczytałem :P it's my fault...

ODPOWIEDZ