Montaż sterownika zamka centr. na pilota

Tece

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 14 paź 2007, 9:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław / Radomsko
Kontakt:

Montaż sterownika zamka centr. na pilota

#1

Nieprzeczytany post autor: Tece »

Witam. Od pewnego czasu zamierzam zamieścić na naszym forum porade jak założyć zdalne sterowanie fabrycznego zamka centralnego. W sumie założyłem go jakoś w listopadzie a że dostęp do neta mam ograniczony przepis podaje dopiero teraz.

Sterownik kupiłem na Allegro. Przyznam że nie wiedziałem zbytnio czym się kierować ale wiedziałem żeby nie kupić najtańszego. Swój kupiłem za ok. 80,- . Jest to sterownik CARPRO CP-1000 w zestawie ma kluczyki "scyzoryki" i co ważne dostałem gratis groty do opla :D

[External Link Removed for Guests]

W sumie mając małe pojęcie o elektryce korzystałem z porad z innych serwisów internetowych i pomyślałem sobie dlaczego takiej porady ma nie być i na naszym forum a nie tylko linki :P

Na początek proponuje odłączyć akumulator by przez przypadek nie zrobić jakiegoś zwarcia... W wiązce kabli na lewym progu ( wiązka która wchodzi pod wykładzine ) odnajdujemy kilka przewodów:
czerwony +12v do czerwonego ze sterownika
gruby brązowy masa do czarnego, białego i czarno-białego ze sterownika
brązowo-biały otwieranie do czarno-żółtego ze sterownika
brązowo-czerwony zamykanie do żółtego ze sterownika

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Na nadkolu ( lewym ) wypinamy kostke tę z lewej strony i w niej odnajdujemy kabelek czarno-biały i czarno-czerwony ( przewody od kierunkowskazów ).

[External Link Removed for Guests]

Te dwa kable podłączamy do kabla niebieskiego wychodzącego ze sterownika ale uwaga przez 2 diody prostownicze 6A.

Jak widać na fotkach nie podłączałem kabli na skrętke ale na tzw. wpinki czy jakoś tak.

[External Link Removed for Guests]

Chciałem abym w razie awarii mógł szybko wymontować sterownik a przecięte kable szybko ze sobą połączyć. Pozatym znalazłem fajne miejsce dla samego sterownika. Ułożyłem go w takim miejscu żeby w razie czego dało się go szybko wyjąć i to bez użycia kluczy , śrubokrętów itp. Nad pedałami jest taka nakładka którą można szybko zdjąć np. za pomocą zwykłego klucza . Poza tym jest tam ciepło i mało tam wilgoci.

[External Link Removed for Guests]

Miejsce jak znalazł ;)

Resztę zrobiłem wg instrukcji otrzymanej razem ze sterownikiem ( zworki - impulsy 0,5s lub 3,5s, czy sterowanie + czy - , kodowanie pilotów ).
W sumie zamontowanie sterownika zajęło mi ok 2 godzin. Używam go jakieś 3 miesiące i jak dotąd wszystko jest OK.

Pozdrawiam !!!
Ostatnio zmieniony 01 lis 2008, 9:36 przez Tece, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Jimmy->Alan 18->Alan 28->Alan 87->Jackson->PRO520XL

PawełTM

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 16 lis 2007, 12:33
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: PawełTM »

Tece pisze:Na początek proponuje odłączyć akumulator by przez przypadek nie zrobić jakiegoś zwarcia... W wiązce kabli na lewym progu ( wiązka która wchodzi pod wykładzine ) odnajdujemy kilka przewodów:
czerwony +12v do czerwonego ze sterownika
gruby brązowy masa do czarnego, białego i czarno-białego ze sterownika
brązowo-biały otwieranie do czarno-żółtego ze sterownika
brązowo-czerwony zamykanie do żółtego ze sterownika

wszystko ok tylko zmien to co wyzej zacytowalem po to sie podłacza wedlug schematu sterownika bo nie kazdy otwieranie w sterowniku ma na czarno-żółtym
w sumie opisaleś jak podlaczyles swoj sterownik ale trzeba dodać ze każdy sie podłacza według swojego schematu ;) bo to moze wprowadzic ludzi w blad

pozdro.........

[ Dodano: 2008-01-29, 18:25 ]
aha i na stronce autokacik [External Link Removed for Guests] myśle ze jest to wyczerpująco opisane

Tece

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 14 paź 2007, 9:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław / Radomsko
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Tece »

PawełTM, oj Boziu autokącik i autokącik :x a mój opis jest konkretnie do sterownika o którym pisałem tzn. CARPRO. Jeśli tak jak Ty do sprawy będą podchodzić wszyscy to być może niebawem na naszym forum będą same linki.
Mam problem ze sprzęgłem --> link
nie działa obrotomierz ---> link itd.

a chyba nie o to chodzi. Pozdrawiam
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Jimmy->Alan 18->Alan 28->Alan 87->Jackson->PRO520XL

PawełTM

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 16 lis 2007, 12:33
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: PawełTM »

no właśnie o to chodzi bo forum ma być przejżyste a nie po 10 razy pisać jedno i to samo po co mamy 10 razy do goscia pisać o tym samym jak mozna im tylko linka dać i wsio jasne ja myśle ze ten temat o centralu należało by podpiać i tam wszytko pisać

a na autokaciku jest prawie wszytko o astrze wiec ja nie widze powodu po co wszytsko ma byc opisywane po 10 razy na forum jak jest to zebrane w jednym miejscu

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

nie no fajnie :D ale PawełTM ma trochę racji ;) Astry mają kilka rodzajów instalacji i czasem kolory są inne i zdarza się że kabelki mają inne numery na złączu X6 ;)

Tematu nie podepnę teraz bo mamy już do tego typu instrukcji stosowny dział ;) KLIK >> Porady techniczne (relacje z napraw i modyfikacji) Temat przenoszę

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam
Mam pytanko w jakim celu zakład się te diody na przewody od kierunkowskazów ja założyłem bez i działą bez problemu. Czy coś może się stać bez ich zamontowania???

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

kk98 tu chodzi że w niektórych sterownikach jest tylko jeden przewód na kierunkowskazy i jak podłączysz go bez diody pod kierunki to jak będziesz włączał kierunkowskaz to kierunkowskazy będą migać po jednej i 2 stronie jak awaryjne ;)

niektóre sterowniki mają 2 przewody na kierunki i wtedy nie trzeba kombinować ;)

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

OK dzięki ja miałem 2 przewody i wszystko działa super :D

Macabri

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2008, 16:26
Auto: Astra H kombi, 2,0 LPG, 200KM
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Macabri »

pozwolę podpiąć się pod temat, gdyż mam taki dylemat, w mojej astrze mam seryjny centralny zamek lecz bez pilota i chciałem sobie zamontować coś takiego:
[External Link Removed for Guests]

Jednakże ten sam sprzedawca posiada w swojej ofercie auto alarm:
[External Link Removed for Guests]
i o dziwo jest on o 4zł tańszy od samego sterownika do centralnego a posiada w sobie o wiele więcej funkcji, i stąd moje pytanie czy opłaca się kupować taki alarm, czy lepiej bezpiecznie założyć sam sterownik do centralnego i mieć pewność że wszystko będzie okey bez zbędnego eksperymentowania?

kondzia2

#10

Nieprzeczytany post autor: kondzia2 »

A mianowicie wygląda to tak,najprawdopodobniej alarm jest dlatego tańszy bo jest to zwykły system kodowania z jednym kodem stałym i syrenką,a sterownik ma system z kodami zmiennymi,czyli w praktyce na 99% nie do złamania(otwarcia),wiec daruj sobie alarm z którym każdy złodziej poradzi sobie w 3 sekundy,a kup sam sterownik.

ODPOWIEDZ