Wymiana termostatu Astra 1.6 bez zdejmowania paska rozrządu
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wymiana termostatu Astra 1.6 bez zdejmowania paska rozrz
Raczej czujnik temperatury
Tapnięte via ts7
Tapnięte via ts7
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- mk5
- Posty: 6255
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Sprawdz czy wąż sie robi od razu ciepły czy po pewnym czasie.Wskazówka temp rusza od 70st czyli moze jakas nieszczelnosc i dlatego mniejsza temp.Moze tez byc uszkodzony czujnik jak wyzej napisał venturek .Masz jeden do kompa i na zegary
Pasowało by sprawdzic jaka temp ma płyn czy mniej niz 70st czy wiecej bo to istotne do wskazan na zegarze
Pasowało by sprawdzic jaka temp ma płyn czy mniej niz 70st czy wiecej bo to istotne do wskazan na zegarze
- padmak
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 mar 2014, 8:26
- Auto: Astra G 1.6
- Województwo: Zagranica - UE
Zauważyłem kapanie z prawego dolnego rogu chłodnicy. Czy taka nieszczelność może dawać opisane wyżej objawy.?
Uruchomiłem rano auto. Przez 5 min pracy na postoju na wolnych obrotach blok silnika stal się ciepły. Świński ogon nie nabrał żądanej temperatury. Nadal zimny po nocy. 6 st C.
Kapanie zaczęło się z prawego dolnego rogu chłodnicy dopiero po uruchomieniu silnika. Jedna kropla co 3-4 sekundy.
Przez noc nie ubyło płynu ze zbiornika wyrównawczego. Wskazówka temp. nie podniosła się. Przejadę kawałek.
W trakcie jazdy wskazówka temp. Podniosła się na około 88-89 st C. Takie wskazanie otrzymywało się przez 10 min zarówno podczas jazdy max 60 km/godz, jak i postoju na wolnych obrotach.
Po 10 min w ciągu 1-2 sekund temperatura wskoczyła na 102-103 st C na 10-15 sek i opadła poniżej wskazania na ponad min. Ponownie wskoczyło na 110 st C - na czerwone kreski na ponad 5 sek i spadło poniżej wskazania - poniżej 70 st C i już przez kolejne 10 min jazdy nie wskazało żadnej temp. Zatrzymałem auto i sprawdziłem sw.ogon macajewem - gorący ale bez przesady.
Czy to zatem czujnik temp.? Gdzie go znajdę i czy macie Panowie jakiegoś manuala jego wymiany?
Uruchomiłem rano auto. Przez 5 min pracy na postoju na wolnych obrotach blok silnika stal się ciepły. Świński ogon nie nabrał żądanej temperatury. Nadal zimny po nocy. 6 st C.
Kapanie zaczęło się z prawego dolnego rogu chłodnicy dopiero po uruchomieniu silnika. Jedna kropla co 3-4 sekundy.
Przez noc nie ubyło płynu ze zbiornika wyrównawczego. Wskazówka temp. nie podniosła się. Przejadę kawałek.
W trakcie jazdy wskazówka temp. Podniosła się na około 88-89 st C. Takie wskazanie otrzymywało się przez 10 min zarówno podczas jazdy max 60 km/godz, jak i postoju na wolnych obrotach.
Po 10 min w ciągu 1-2 sekund temperatura wskoczyła na 102-103 st C na 10-15 sek i opadła poniżej wskazania na ponad min. Ponownie wskoczyło na 110 st C - na czerwone kreski na ponad 5 sek i spadło poniżej wskazania - poniżej 70 st C i już przez kolejne 10 min jazdy nie wskazało żadnej temp. Zatrzymałem auto i sprawdziłem sw.ogon macajewem - gorący ale bez przesady.
Czy to zatem czujnik temp.? Gdzie go znajdę i czy macie Panowie jakiegoś manuala jego wymiany?
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 10:11 przez padmak, łącznie zmieniany 1 raz.
- padmak
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 mar 2014, 8:26
- Auto: Astra G 1.6
- Województwo: Zagranica - UE
Uruchomiłem rano auto. Przez 5 min pracy na postoju na wolnych obrotach blok silnika stal sie cieply. Swinski ogon nie nabral zadnej temperatury. Nadal zimny po nocy. 6stC.
Kapanie zaczelo sie z prawego dolnego rogu chlodnicy dopiero po uruchomieniu silnika. Jedna kropla co 3-4 sekundy.
Przez noc nie ubylo plynu ze zbiornika wyrownawczego. Wsazowka temp. nie podniosla sie. Przejade kawalek.
Kapanie zaczelo sie z prawego dolnego rogu chlodnicy dopiero po uruchomieniu silnika. Jedna kropla co 3-4 sekundy.
Przez noc nie ubylo plynu ze zbiornika wyrownawczego. Wsazowka temp. nie podniosla sie. Przejade kawalek.
- padmak
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 mar 2014, 8:26
- Auto: Astra G 1.6
- Województwo: Zagranica - UE
W trakcie jazdy wskazowka temp. Podniosla sie na okolo 88-89 stC. Takie wskazanie utrzymywalo sie przez 10 min zarowno podczas hazdy max 60km/g jak i postoju na wolnych obrotach.
Po 10 min w ciagu 1-2 sekund temperatura wskoczyla na 102-103 stC na 10-15 sek i opadla ponizej wskazania na ponad min. Ponownie wskoczylo na 110 stC - na czerwone kreski na ponad 5sek i spadlo ponizej wskazania - ponizej 70stC i juz przez kolejne 10 min jazdy nie wsjazalo zadnej temp. Zatrzymalem auto i sprawdzilem sw.ogon macajewem goracy ale bez przesady.
Czy to zatem czujnik temp.? Gdzie go znajde i czy macie Panowie jakiegos manuala jego wymiany?
Po 10 min w ciagu 1-2 sekund temperatura wskoczyla na 102-103 stC na 10-15 sek i opadla ponizej wskazania na ponad min. Ponownie wskoczylo na 110 stC - na czerwone kreski na ponad 5sek i spadlo ponizej wskazania - ponizej 70stC i juz przez kolejne 10 min jazdy nie wsjazalo zadnej temp. Zatrzymalem auto i sprawdzilem sw.ogon macajewem goracy ale bez przesady.
Czy to zatem czujnik temp.? Gdzie go znajde i czy macie Panowie jakiegos manuala jego wymiany?
- padmak
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 mar 2014, 8:26
- Auto: Astra G 1.6
- Województwo: Zagranica - UE
Z dokumentów, jakie posiadam wynika:
VAUXHALL ASTRA ENVOY 8V
pierwsza rejestracja: 06.03.2000
benzyna 1598 CC
5 drzwi - hatchback
wygooglowałem zdjęcie podobne do tego jak u mnie pod maską wygląda:
Czyli z opisu do tego zdjęcia wynika że mam słabszą wersję x16szr
VAUXHALL ASTRA ENVOY 8V
pierwsza rejestracja: 06.03.2000
benzyna 1598 CC
5 drzwi - hatchback
wygooglowałem zdjęcie podobne do tego jak u mnie pod maską wygląda:
Czyli z opisu do tego zdjęcia wynika że mam słabszą wersję x16szr
- mk5
- Posty: 6255
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
To x16szr 75km i z tyłu silnika od strony altka z dwupinowy
wyglada tak [External Link Removed for Guests]
W temacie [External Link Removed for Guests] widoczny na zdjeciach pod łapą do altka.
wyglada tak [External Link Removed for Guests]
W temacie [External Link Removed for Guests] widoczny na zdjeciach pod łapą do altka.
- padmak
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 mar 2014, 8:26
- Auto: Astra G 1.6
- Województwo: Zagranica - UE
mk5 dziękuję za porady i zdjęcia. Czujnik odnalazłem i zgodnie z poradą przed jego wymianą sprawdziłem przewód:
1. wskazówka przy włączonej stacyjce i dotykaniu masy w ogóle nie reaguje
ale
2. Przy dotykaniu masy załącza się wiatrak na chłodnicy z wyraźnym "pyknięciem" jakiegoś stycznika.
Czy zatem może być gdzieś indziej problem związany ze wskazówką temperatury na tablicy rozdzielczej?
i teraz nie mam jednoznacznej informacji, bo:poczekaj dotknij przewodem do masy i zobacz czy wskazówka sie podniesie.Jeśli nie to szukaj przyczyny w przewodach a nie w czujniku.
1. wskazówka przy włączonej stacyjce i dotykaniu masy w ogóle nie reaguje
ale
2. Przy dotykaniu masy załącza się wiatrak na chłodnicy z wyraźnym "pyknięciem" jakiegoś stycznika.
Czy zatem może być gdzieś indziej problem związany ze wskazówką temperatury na tablicy rozdzielczej?
- mk5
- Posty: 6255
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
To co doczytałes dotyczy astry f tam sa dwa czujnik jeden do ecu a drugi na zegary.Ten na zegary tak sie sprawdza.Ale Ty masz astre g i masz jeden czujnik!!Nie dotykaj do masy bo mozesz cos uszkodzic!!!!!!!!!!!!!!!Jak masz miernik mozesz zmierzyc opornosc ale wymaga to to troche sportu.
Astra f x16szr ma dwa czujniki .
Astra g ma jeden czujnik
Astra f x16szr ma dwa czujniki .
Astra g ma jeden czujnik