Wymiana termostatu Astra 1.6 bez zdejmowania paska rozrządu

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wymiana termostatu Astra 1.6 bez zdejmowania paska rozrz

#11

Nieprzeczytany post autor: venturek »

alien0497 pisze:na rosyjskim forum lanosa znalazłem to...termostat Cruza z obudową....[External Link Removed for Guests]
Po co obudowa?
Wystarczy termostat od renault 12 i jedna dodatkowa obejma, dosłownie 5 minut roboty i termostat założony.
Robiłem to przed wczoraj, termostat wsuwa się w wąż wodny za fabrycznym termostatem (główny wąż od chłodnicy)
Warunkiem jest jednak, to, że uszkodzenie właściwego termostatu jest jego zacięcie się w pozycji otwarcia.

Zakładasz i z głowy a gdy przyjdzie wymienić rozrząd wywalisz oplowski termostat.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

master88

Astro-maniak
Posty: 522
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:07
Imię: Łukasz
Auto: Astra J ST COSMO
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 13 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: master88 »

kolego a jak tak szukam to widze ze ten termostat ma Temperatura otwarcia [°c]: 89

czy w astrach nie jest to wyższa wartość?
[External Link Removed for Guests]

dawtow

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 24 wrz 2012, 19:11
Imię: dawid
Auto: omega bfl
Silnik: Y22XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: zbąszyń wlkp.

#13

Nieprzeczytany post autor: dawtow »

Mam stary termostat wahlera i jest 92-105
Obecne auta
Ascona b coupe 1,3 N 80r
Omega bfl 2,2 16v 99r lpg kombi automat
Astra F HB 1,8 92r lpg

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: venturek »

Jest 89stopni ale i tak mi się otwiera dopiero, gdy temperatura na wskaźniku (nowy czujnik) sięga równo 100 stopni.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

panowie w zaleznosci od prod termostaty lubia się otwierac w ok np95*ale podczas jazdy utrzymują temp na jaka sa oznaczone . z biegiem czasu temp otwarcia opada .sprawdzone na przykładzie ludzi którzy term na 89*wsadzila . otwarcie nastepowalo w ok 95 ale potem jak już 1x opadnie i podciągnie to trzyma 90 . mam colorstat na 89* otwiera przy 95 ale w czasie jazdy trzyma 90 . a co do pyt kol to te 3 * w temp otwarcia termostatu można olac . lepiej 3 w dol jak 3 w gore dzisiaj dla potrzeb innego tem zmierzyłem multimetrem temp na wylocie kratki pasażera . zegar jeszcze nie wyszedł z nieb pola a temp na wylocie (4bieg, max cieplo)wynisla 27*C .przy dochodzeniu do otwarcia termostatu powietrze na wylocie 62* potem spadek do 57 i po ustabilizowaniu zegarana 90 w czasie jazdy wylot powietrza 58*C . jak kto nie wie jak zmierzyć to piasac . każdy kto ma tida lub mida to ma na pokładzie termometr . co prawda nie nada się do pomiaru temp plynu bo powyżej 70* tid pokaze kreski .
marpas 1954

master88

Astro-maniak
Posty: 522
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:07
Imię: Łukasz
Auto: Astra J ST COSMO
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 13 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: master88 »

jakby produkowali astra F to @Marian Paszek mógłby na głównego technologa iść w temacie ogrzewania ;)
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
padmak

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 09 mar 2014, 8:26
Auto: Astra G 1.6
Województwo: Zagranica - UE

#17

Nieprzeczytany post autor: padmak »

Panowie mam takie prozaiczne pytanie, ale wydaje się ważne. Którą stroną wsuwamy termostat do węża?

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: venturek »

Jeśli termostat od renault to kikutem w stronę silnika.

Tapnięte via ts7
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

Awatar użytkownika
padmak

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 09 mar 2014, 8:26
Auto: Astra G 1.6
Województwo: Zagranica - UE

#19

Nieprzeczytany post autor: padmak »

Dziękuję za ekspresową odpowiedź.
Zatem założyłem miedzianym króćcem do wnętrza otworu od silnika. Na to nałożyłem miękki wąż gumowy.
Cała operacja trwała kilka minut. Założyłem opaskę metalową.

Jednak mam nadal problem ze wskazaniem temperatury na desce rozdzielczej. Wskazówka nie podniosła się w ogóle z pozycji spoczynkowej (poniżej 75 stC) a przejechałem około 5 km. Na pewno poprawie uległa temperatura na "świńskim ogonie" który wg metody Macajewa jest wyraźnie bardzo gorący. Wcześniej tak się nie dogrzewał.

Przed wsadzeniem termostatu z Daci podczas jazdy silnik był nie dogrzany. Wskazanie na termometrze na desce rozdz. było poniżej 75 stC, rzadko wskazywało 80 - 100 stC. Jedynie na moment od kilku sekund do maks 2-3 min. Na trasie 60 km może miałem 1-2 wskazania termometru, a tak był w spoczynku. Dodam że co dziennie robie 2 x po 60 km.

Dziś trochę pojeździłem z nowym, dodatkowym termostatem. W końcu temperatura zaczęła byc wskazywana na termometrze po trzecim uruchomieniu silnika. Wahała się w granicach 85-105. Jednak po 30 min jazdy znów wskazówka opadła w stan spoczynku. Teraz wieczorem uruchomiłem auto i przejechałem 15 km. Wskazówka nie wskazała temperatury. Sprawdziłem "świński ogon" - mocno nagrzany. Zbiornik wyrównawczy też nagrzany. Nieznacznie go rozszczelniłem - woda "zabulgotała" wewnątrz. Czyżby korek zbiornika układu chłodzenia był do wymiany?

Awatar użytkownika
padmak

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 09 mar 2014, 8:26
Auto: Astra G 1.6
Województwo: Zagranica - UE

#20

Nieprzeczytany post autor: padmak »

Dziś trochę pojeździłem z nowym, dodatkowym termostatem. W końcu temperatura zaczęła byc wskazywana na termometrze po trzecim uruchomieniu silnika. Wahała się w granicach 85-105. Jednak po 30 min jazdy znów wskazówka opadła w stan spoczynku. Teraz wieczorem uruchomiłem auto i przejechałem 15 km. Wskazówka nie wskazała temperatury. Sprawdziłem "świński ogon" - mocno nagrzany. Zbiornik wyrównawczy też nagrzany. Nieznacznie go rozszczelniłem - woda "zabulgotała" wewnątrz. Czyżby korek zbiornika układu chłodzenia był do wymiany?

ODPOWIEDZ