Wymiana termostatu Astra 1.6 bez zdejmowania paska rozrządu
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 17 sty 2011, 16:02
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1.6 8V X16SZR
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Wymiana termostatu Astra 1.6 bez zdejmowania paska rozrządu
Demontujemy przednią część osłony rozrządu (nasadowa 10 - 3 śruby) potem zdejmujemy koło napędu walka rozrządów wraz z paskiem.
Po jej zdemontowaniu ustawiamy górne koło tak aby można było odkręcić dwie śruby tylnej
części osłony (klucz torx T27). Następnie dla pewności ustawiamy rozrząd w punkty i
zakładamy opaski uniemożliwiające zsunięcie paska z koła.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Następnie odkręcamy śrubę dużego koła rozrządu (klucz 17), wykręcamy ją 1 obrót i
zsuwamy koło.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Pozwoli to na odsunięcie tylnej obudowy na tyle, że możemy dostać się do śrub obudowy
termostatu.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Odkręcamy dwie śruby (klucz 13) i wyjmujemy obudowę termostatu.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Wyjmujemy stary termostat (uwaga, może polecieć trochę płynu), oczyszczamy gniazdo w
głowicy i wkładamy nowy.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Obudowę termostatu smarujemy silikonem a dla by było szczelne.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Składamy w kolejności odwrotnej. Przy powrotnym nasuwaniu koła rozrządu trzeba
pamiętać aby trafić w kołek ustalający na wałku oraz o zdjęciu opasek.
sprawdźmy stan napięcia paska;
zablokujmy napinacz w pozycji maksymalnie zluzowanej;
po wymianie termostatu zamontujmy koło wraz z paskiem;
zluzujmy napinacz;
sprawdźmy napięcie paska, w razie potrzeby korygujmy.
autor: lexus150
Po jej zdemontowaniu ustawiamy górne koło tak aby można było odkręcić dwie śruby tylnej
części osłony (klucz torx T27). Następnie dla pewności ustawiamy rozrząd w punkty i
zakładamy opaski uniemożliwiające zsunięcie paska z koła.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Następnie odkręcamy śrubę dużego koła rozrządu (klucz 17), wykręcamy ją 1 obrót i
zsuwamy koło.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Pozwoli to na odsunięcie tylnej obudowy na tyle, że możemy dostać się do śrub obudowy
termostatu.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Odkręcamy dwie śruby (klucz 13) i wyjmujemy obudowę termostatu.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Wyjmujemy stary termostat (uwaga, może polecieć trochę płynu), oczyszczamy gniazdo w
głowicy i wkładamy nowy.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Obudowę termostatu smarujemy silikonem a dla by było szczelne.
[album][External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests][/album]
Składamy w kolejności odwrotnej. Przy powrotnym nasuwaniu koła rozrządu trzeba
pamiętać aby trafić w kołek ustalający na wałku oraz o zdjęciu opasek.
sprawdźmy stan napięcia paska;
zablokujmy napinacz w pozycji maksymalnie zluzowanej;
po wymianie termostatu zamontujmy koło wraz z paskiem;
zluzujmy napinacz;
sprawdźmy napięcie paska, w razie potrzeby korygujmy.
autor: lexus150
- leitodj
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lut 2011, 21:59
- Imię: Andrzej
mam kilka uwag do twojego tutka, otóż na wstępie zapomniałeś wspomnieć o spuszczeniu płynu z układu chłodzenia, wiem że to oczywiste ale nie każdy może na to wpaść. druga uwaga tyczy sie smarowania obudowy termostatu silikonem, absolutnie się tego nie robi ponieważ przy dokręcaniu silikon może dostać się do termostatu blokując go i cała robota na marne. Do uszczelnienia termostatu stosuje się uszczelkę dodaną do kompletu z termostatem, jest troszke grubawa i posiada rowek przez środek, nakłada się ją na kant termostatu właśnie w ten rowek że uszczelka łapie za i przed termostatem co zapewnia pewną szczelność. pozdrawiam
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 17 sty 2011, 16:02
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1.6 8V X16SZR
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Poprawki przez ciebie zauważone są słuszne Pozdrawiam
- pacio28
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 gru 2012, 10:16
- Imię: Patryk
- Auto: opel astra
- Silnik: 1.4 ben+gaz
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława (PL)/Pisek (Czechy)
Witam chiałbym zrobić u siebie w ten sposób wymiane termostatu tylko zastanawiam sie czy z dolnego koła pasek sie nie przesunie??czy tez jest jakoś na opaski??czy na allegro lub tez w sklepie motoryzacyjnym dostane sam wklad do 1.4 ?proszę o pomoc dzieki pozdr.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
plynu wystarczy jesli spuscisz tylko 1,5 l . co do samej mozliwosci zsuniecia sie paska z dolnego kola to jak nie bedziesz wariowal to sie nie zsunie . zawsze mozesz auto ustawic pod gorna belka ramy garazu i podwiazac z lekkim naciagiem po zdjeciu z walka . bardziej natomiast martwi fakt ze nie ma mozliwosci przy tej metodzie po zlozeniu wszystkiego do kupy skontrolowac ustawienia napinacza paska .a to nalezalo by zrobic dla swietego spokoju i zdrowia silnika- szczegolnie kolizyjnego .
marpas 1954
- pacio28
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 gru 2012, 10:16
- Imię: Patryk
- Auto: opel astra
- Silnik: 1.4 ben+gaz
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława (PL)/Pisek (Czechy)
wlasnie jestem po wymianie zaraz ide odpalic mam nadzieje ze sie nie przestawil.marian paszek pisze:plynu wystarczy jesli spuscisz tylko 1,5 l . co do samej mozliwosci zsuniecia sie paska z dolnego kola to jak nie bedziesz wariowal to sie nie zsunie . zawsze mozesz auto ustawic pod gorna belka ramy garazu i podwiazac z lekkim naciagiem po zdjeciu z walka . bardziej natomiast martwi fakt ze nie ma mozliwosci przy tej metodzie po zlozeniu wszystkiego do kupy skontrolowac ustawienia napinacza paska .a to nalezalo by zrobic dla swietego spokoju i zdrowia silnika- szczegolnie kolizyjnego .
- t310
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 lis 2012, 17:34
- Imię: Kamil
- Auto: Astra F kombi
- Silnik: 1,6 8V
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
skoro go od stycznia wrypalo jak paczke gwoździ na budowie stodoly to działa . inaczej by zdal relacje
marpas 1954
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
ja tym sposobem w corsie B 1.2 wymieniałem termostat i zrobiłem po tym ponad 20tkm bez żadnego problemu także jak ustawi się wszystko na oznaczeniach, sprawdzi i ewentualnie skoryguje naciąg pasa rozrządu to nie powinno nic złego się stać
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 09 maja 2008, 12:18
- Imię: XXX
- Auto: Astra
- Silnik: X16SZR
- Województwo: Zagranica - Azja
- Kontakt:
na rosyjskim forum lanosa znalazłem to...termostat Cruza z obudową....[External Link Removed for Guests]