Zmiana/Modyfikacja oświetlenia wnętrza Astra F by mixon

mixon

Astro-maniak
Posty: 683
Rejestracja: 12 maja 2011, 21:27
Auto: ..
Województwo: mazowieckie

Zmiana/Modyfikacja oświetlenia wnętrza Astra F by mixon

#1

Nieprzeczytany post autor: mixon »

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych zmianą oświetlenia w swojej eFce :)

Pokaże wam jak zmienić podświetlenie w każdym możliwym miejscu waszego autka.

Zegary
DID,TID,MID( wyświelacz)
Radio( Oryginalne Blaupunkt Sc202)
Nawiewy
Popielniczka
Schowek
Przełącznik świateł
Pokrętło regulacji wysokości świateł
Oraz oświetlenie nóg z przodu i z tyłu
Jest to mój pierwszy poradnik,dlatego proszę o wyrozumiałość. Jeśli będziecie mieli problemy w którymś z etapów lub potrzebna będzie wam konsultacja śmiało pisać.[/align]

Drobna informacja na początek

Ja wszystko robiłem paskami diod LED SMD. Jak pewnie wiecie diody działają tylko w jednej konfiguracji podłączenia. Czyli + oraz - musi być podłączony odpowiednio inaczej nie będzie świecić. Jeśli tak się stanie to musicie zmienić biegunowość(czyli zamieniamy kabelki miejscami za - dajemy + i odwrotnie.
Trzeba też izolować kabelki aby się ze sobą nie stykały bo zrobią nam zwarcie i mogą popalić układy. To chyba wszystko z zakresu diod.


Narzędzia oraz materiały:
Śrubokręty
- Płaski(mały,średni)
- Krzyżakowy(mały średni)
Pasek diod LED SMD o długosci najlepiej tak 2m(lepiej mieć zapas)
Klej z pistoletem na gorąco
Lutownica
Cyna
Cęgi
Szczypce
Akumulatorek 12v z przewodami(w celu kontroli czy świecą nam diody)
Pęseta
Cierpliwość




Jako pierwszy początek przełącznik świateł
Narzędzia:
1. Mały płaski śrubokręt.
2. Lutownica.
3. Pasek diod (3szt diod na pasku)
4. Cęgi
5. Cierpliwość. Czas: od 30 min do ... - zależy jak komu się uda złożyć całość do kupy.



OK więc do roboty. Pierwszą czynnością jest wyjęcie samego włącznika. Nie obędzie się bez małego
wkrętaka.
Pociągamy pokrętło
Obrazek

Pociągamy pokrętło do siebie, w pozycji włączenia światła wewnętrznego.
Przez dziurkę wkładamy śrubokręt i zdejmujemy pokrętło z zatrzasku.

Obrazek

Gdy zdejmiemy już pokrętło, przyginamy języczki wyłącznika i wyciągamy go (A) i pomagamy sobie śrubokrętem by
łatwiej wyjąć włącznik (B).
Obrazek

Dobra mamy włącznik w ręku.

Obrazek

Otwieramy włącznik, zamknięty jest na zatrzaski z jednej i drugiej strony.
Obrazek

W czasie otwierania mogą wypaść części.
Delikatnie

Obrazek

Delikatnie wyrywamy żarówkę, jest przylutowana.
Obrazek

Potem pasek układamy jak na rysunku, trzeba dobrze wcisnąć. Inaczej nie będzie można przesuwać pokrętła od świateł.
Musi nam się ułożyć w łuk. Obcinamy cęgami ten plastik co nam trzymał żarówkę stara.

Obrazek


Lutujemy kabelki z + diody do tego kwadratu po prawej - do kwadratu po lewej.
Staramy się tak je ułożyć aby nie dotykały siebie oraz nie ograniczały pokrętła, inaczej mozey je zerwać.

Możemy sprawdzić czy działa (tak na wszelki wypadek) podpinając kabelki z zasilacza do tych styków.
Jeśli nam się zaświeci to ok,ale w aucie może się nie zaświecić bo jest inna biegunowość,wtedy trzeba będzie ponownie rozebrać przełącznik i zamienić kabelki od diod miejscami.

Obrazek

Teraz zajmiemy się drugą częścią włącznika.
UWAGA: obchodzimy się z nim ostrożnie by oś pokrętła nie wyszła. Jest osadzona na sprężynie i dwóch
kuleczkach, jeżeli nam wypadną mamy zapewnione kilka godzin dodatkowej roboty.
Pierwszy idzie biały plastik...
Obrazek

Później idą dwa "amortyzatorki"...
Obrazek

Na to dwie miedziane blaszki.
Obrazek

Przy składaniu włącznika postaraj się podnieść biały plastik o 2-3 mm aby miedziane blaszki weszły tam
gdzie ich miejsce (jak na zdjęciu), ułatwi to złożenie wszystkiego w kupę.
Ta czynność jest bardzo pracochłonna i może wyprowadzić z równowagi dosłownie każdego.

Jeśli macie regulacje jasności to przy składaniu trzeba tak to naprowadzać żeby plastikowy język był na dole a ten miedziany na górze.
Obrazek
Obrazek

I efekt końcowy
Obrazek


Radzę składać w powietrzu nakładać tym elementem z diodami na ten z plastikiem amorkami i blaszkami.
Potem idziemy do auta i sprawdzamy. Jeśli działa to ok. Jeśli nie musimy otworzyć ponownie i zmienić kabelki miejscami(biegunowość)

Następny w kolejności jest "Przełącznik regulacji wysokości świateł".
Ostatnio zmieniony 22 lut 2012, 20:48 przez mixon, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje życie to te krótkie chwile na trasie,
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.

Dar21

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 31 sty 2011, 10:39
Imię: Darek
Auto: Astra f 1.6 95 LPG
Silnik: x16sz
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

#2

Nieprzeczytany post autor: Dar21 »

Niestety u mnie brak obrazków, musisz poprawić kolego.

mixon

Astro-maniak
Posty: 683
Rejestracja: 12 maja 2011, 21:27
Auto: ..
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: mixon »

Obrazki są, wiec to moze po twojej stronie leży wina.
Moje życie to te krótkie chwile na trasie,
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.

Dar21

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 31 sty 2011, 10:39
Imię: Darek
Auto: Astra f 1.6 95 LPG
Silnik: x16sz
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

#4

Nieprzeczytany post autor: Dar21 »

Już wszystko jest w porządku.

mixon

Astro-maniak
Posty: 683
Rejestracja: 12 maja 2011, 21:27
Auto: ..
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: mixon »

Ok :) Na dniach zrobię poradnik do końca. W razie pytań proszę pisac
Moje życie to te krótkie chwile na trasie,
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.

KRIS DENT

Astro-maniak
Posty: 770
Rejestracja: 26 sie 2007, 1:47
Imię: Krzysiek
Auto: Astra F Sport,Vectra B Sport
Silnik: X16SZR,X18XE
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: KRIS DENT »

Ja u siebie w miejsce żarówki wstawiłem 12V diodę led niebieską +mały rezystor,ładnie świeci..działa tak samo jak oryginał tylko w innym kolorze.
Powiedz mi w twoim modzie po przekręceniu włącznika w pozycję postojówek lub mijania świeci wybrana pozycja czy wszystkie?? bo ten pasek z smd jest na całej długości...i czy nie prześwitują pozostałe ikony na włączniku?
a wiesz może jak zmienić oświetlenie regulacji wysokości świateł,włączników świateł przeciwmgłowych i włączników elektrycznych szyb?
jeżeli by ci się udało zrób fotkę w nocy jak masz wybraną pozycję np.postojówek...jak to u ciebie świeci...

mod na" + "pozdrawiam
KRIS DENT NYSA

mixon

Astro-maniak
Posty: 683
Rejestracja: 12 maja 2011, 21:27
Auto: ..
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: mixon »

Co do włącznika świateł to wszystkie lekko są podświetlone,ale jak się przestawi na pozycyjne lub mijania to świeci mocniej. Podświetlenie regulacji świateł wiem,szyb nie robiłem bo nie mam teraz elektryki :D
Moje życie to te krótkie chwile na trasie,
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.

Stec

Astro-maniak
Posty: 201
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:50
Imię: Grzegorz
Auto: Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Stec »

co do podświetlenia elektrycznych szyb sprawa jest banalna, pisz gadu 338600

KRIS DENT

Astro-maniak
Posty: 770
Rejestracja: 26 sie 2007, 1:47
Imię: Krzysiek
Auto: Astra F Sport,Vectra B Sport
Silnik: X16SZR,X18XE
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: KRIS DENT »

gg nie używam,ale moglibyście zdradzić nawet w tym temacie bo pewnie innym również przydadzą się takie informacje ;)
lub pw (elektrykę szyb chcę zmienić w CB,tam są troszkę inne włączniki ale zasada będzie ta sama jak w AF) ale reg.wysokości świateł to w obydwóch autach,to samo jest...

pozdrawiam

ps.dzięki za foto,faktycznie fajnie to wyszło
KRIS DENT NYSA

Stec

Astro-maniak
Posty: 201
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:50
Imię: Grzegorz
Auto: Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Stec »

a więc dobrze, z racji, że ja już dawno mam to za sobą to mogę to opisać, zacznij od strony pasażera:
- cały przycisk wyciągamy lekko go podważając wychodzi praktycznie sam
- po wyciągnięciu po bokach mamy 2 "poszerzenia" lekko je odchylając widzimy po otworze na stronę w którym jest osadzony ruchomy plastik służący do kontrolowania podnoszenia i opuszczania szyby, wkładając śrubokręt w te dziurki wyjmujemy górę przycisku
- w tym miejscu zostaje już tylko wymienić diodę
- teraz taka mała rada, oryginalnie mamy tam diodę około 2 mm, która jest osadzona w specjalnie stworzonym dla niej plastiku, ja go wyciąłem i wstawiłem diodę 3 mm z opornikiem
- na dole jest minus, na górze plus

jeżeli chodzi o stronę kierowcy to też podważasz i samo wychodzi, ale tam masz zespół przycisków, musisz sobie podważyć widoczne zatrzaski i wyciągnąć jedna i drugą część, biegunowość taka sama, ot cała filozofia

ODPOWIEDZ