Zmiana/Modyfikacja oświetlenia wnętrza Astra F by mixon
-
- Posty: 683
- Rejestracja: 12 maja 2011, 21:27
- Auto: ..
- Województwo: mazowieckie
Zmiana/Modyfikacja oświetlenia wnętrza Astra F by mixon
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych zmianą oświetlenia w swojej eFce
Pokaże wam jak zmienić podświetlenie w każdym możliwym miejscu waszego autka.
Zegary
DID,TID,MID( wyświelacz)
Radio( Oryginalne Blaupunkt Sc202)
Nawiewy
Popielniczka
Schowek
Przełącznik świateł
Pokrętło regulacji wysokości świateł
Oraz oświetlenie nóg z przodu i z tyłu
Jest to mój pierwszy poradnik,dlatego proszę o wyrozumiałość. Jeśli będziecie mieli problemy w którymś z etapów lub potrzebna będzie wam konsultacja śmiało pisać.[/align]
Drobna informacja na początek
Ja wszystko robiłem paskami diod LED SMD. Jak pewnie wiecie diody działają tylko w jednej konfiguracji podłączenia. Czyli + oraz - musi być podłączony odpowiednio inaczej nie będzie świecić. Jeśli tak się stanie to musicie zmienić biegunowość(czyli zamieniamy kabelki miejscami za - dajemy + i odwrotnie.
Trzeba też izolować kabelki aby się ze sobą nie stykały bo zrobią nam zwarcie i mogą popalić układy. To chyba wszystko z zakresu diod.
Narzędzia oraz materiały:
Śrubokręty
- Płaski(mały,średni)
- Krzyżakowy(mały średni)
Pasek diod LED SMD o długosci najlepiej tak 2m(lepiej mieć zapas)
Klej z pistoletem na gorąco
Lutownica
Cyna
Cęgi
Szczypce
Akumulatorek 12v z przewodami(w celu kontroli czy świecą nam diody)
Pęseta
Cierpliwość
Jako pierwszy początek przełącznik świateł
Narzędzia:
1. Mały płaski śrubokręt.
2. Lutownica.
3. Pasek diod (3szt diod na pasku)
4. Cęgi
5. Cierpliwość. Czas: od 30 min do ... - zależy jak komu się uda złożyć całość do kupy.
OK więc do roboty. Pierwszą czynnością jest wyjęcie samego włącznika. Nie obędzie się bez małego
wkrętaka.
Pociągamy pokrętło
Pociągamy pokrętło do siebie, w pozycji włączenia światła wewnętrznego.
Przez dziurkę wkładamy śrubokręt i zdejmujemy pokrętło z zatrzasku.
Gdy zdejmiemy już pokrętło, przyginamy języczki wyłącznika i wyciągamy go (A) i pomagamy sobie śrubokrętem by
łatwiej wyjąć włącznik (B).
Dobra mamy włącznik w ręku.
Otwieramy włącznik, zamknięty jest na zatrzaski z jednej i drugiej strony.
W czasie otwierania mogą wypaść części.
Delikatnie
Delikatnie wyrywamy żarówkę, jest przylutowana.
Potem pasek układamy jak na rysunku, trzeba dobrze wcisnąć. Inaczej nie będzie można przesuwać pokrętła od świateł.
Musi nam się ułożyć w łuk. Obcinamy cęgami ten plastik co nam trzymał żarówkę stara.
Lutujemy kabelki z + diody do tego kwadratu po prawej - do kwadratu po lewej.
Staramy się tak je ułożyć aby nie dotykały siebie oraz nie ograniczały pokrętła, inaczej mozey je zerwać.
Możemy sprawdzić czy działa (tak na wszelki wypadek) podpinając kabelki z zasilacza do tych styków.
Jeśli nam się zaświeci to ok,ale w aucie może się nie zaświecić bo jest inna biegunowość,wtedy trzeba będzie ponownie rozebrać przełącznik i zamienić kabelki od diod miejscami.
Teraz zajmiemy się drugą częścią włącznika.
UWAGA: obchodzimy się z nim ostrożnie by oś pokrętła nie wyszła. Jest osadzona na sprężynie i dwóch
kuleczkach, jeżeli nam wypadną mamy zapewnione kilka godzin dodatkowej roboty.
Pierwszy idzie biały plastik...
Później idą dwa "amortyzatorki"...
Na to dwie miedziane blaszki.
Przy składaniu włącznika postaraj się podnieść biały plastik o 2-3 mm aby miedziane blaszki weszły tam
gdzie ich miejsce (jak na zdjęciu), ułatwi to złożenie wszystkiego w kupę.
Ta czynność jest bardzo pracochłonna i może wyprowadzić z równowagi dosłownie każdego.
Jeśli macie regulacje jasności to przy składaniu trzeba tak to naprowadzać żeby plastikowy język był na dole a ten miedziany na górze.
I efekt końcowy
Radzę składać w powietrzu nakładać tym elementem z diodami na ten z plastikiem amorkami i blaszkami.
Potem idziemy do auta i sprawdzamy. Jeśli działa to ok. Jeśli nie musimy otworzyć ponownie i zmienić kabelki miejscami(biegunowość)
Następny w kolejności jest "Przełącznik regulacji wysokości świateł".
Pokaże wam jak zmienić podświetlenie w każdym możliwym miejscu waszego autka.
Zegary
DID,TID,MID( wyświelacz)
Radio( Oryginalne Blaupunkt Sc202)
Nawiewy
Popielniczka
Schowek
Przełącznik świateł
Pokrętło regulacji wysokości świateł
Oraz oświetlenie nóg z przodu i z tyłu
Jest to mój pierwszy poradnik,dlatego proszę o wyrozumiałość. Jeśli będziecie mieli problemy w którymś z etapów lub potrzebna będzie wam konsultacja śmiało pisać.[/align]
Drobna informacja na początek
Ja wszystko robiłem paskami diod LED SMD. Jak pewnie wiecie diody działają tylko w jednej konfiguracji podłączenia. Czyli + oraz - musi być podłączony odpowiednio inaczej nie będzie świecić. Jeśli tak się stanie to musicie zmienić biegunowość(czyli zamieniamy kabelki miejscami za - dajemy + i odwrotnie.
Trzeba też izolować kabelki aby się ze sobą nie stykały bo zrobią nam zwarcie i mogą popalić układy. To chyba wszystko z zakresu diod.
Narzędzia oraz materiały:
Śrubokręty
- Płaski(mały,średni)
- Krzyżakowy(mały średni)
Pasek diod LED SMD o długosci najlepiej tak 2m(lepiej mieć zapas)
Klej z pistoletem na gorąco
Lutownica
Cyna
Cęgi
Szczypce
Akumulatorek 12v z przewodami(w celu kontroli czy świecą nam diody)
Pęseta
Cierpliwość
Jako pierwszy początek przełącznik świateł
Narzędzia:
1. Mały płaski śrubokręt.
2. Lutownica.
3. Pasek diod (3szt diod na pasku)
4. Cęgi
5. Cierpliwość. Czas: od 30 min do ... - zależy jak komu się uda złożyć całość do kupy.
OK więc do roboty. Pierwszą czynnością jest wyjęcie samego włącznika. Nie obędzie się bez małego
wkrętaka.
Pociągamy pokrętło
Pociągamy pokrętło do siebie, w pozycji włączenia światła wewnętrznego.
Przez dziurkę wkładamy śrubokręt i zdejmujemy pokrętło z zatrzasku.
Gdy zdejmiemy już pokrętło, przyginamy języczki wyłącznika i wyciągamy go (A) i pomagamy sobie śrubokrętem by
łatwiej wyjąć włącznik (B).
Dobra mamy włącznik w ręku.
Otwieramy włącznik, zamknięty jest na zatrzaski z jednej i drugiej strony.
W czasie otwierania mogą wypaść części.
Delikatnie
Delikatnie wyrywamy żarówkę, jest przylutowana.
Potem pasek układamy jak na rysunku, trzeba dobrze wcisnąć. Inaczej nie będzie można przesuwać pokrętła od świateł.
Musi nam się ułożyć w łuk. Obcinamy cęgami ten plastik co nam trzymał żarówkę stara.
Lutujemy kabelki z + diody do tego kwadratu po prawej - do kwadratu po lewej.
Staramy się tak je ułożyć aby nie dotykały siebie oraz nie ograniczały pokrętła, inaczej mozey je zerwać.
Możemy sprawdzić czy działa (tak na wszelki wypadek) podpinając kabelki z zasilacza do tych styków.
Jeśli nam się zaświeci to ok,ale w aucie może się nie zaświecić bo jest inna biegunowość,wtedy trzeba będzie ponownie rozebrać przełącznik i zamienić kabelki od diod miejscami.
Teraz zajmiemy się drugą częścią włącznika.
UWAGA: obchodzimy się z nim ostrożnie by oś pokrętła nie wyszła. Jest osadzona na sprężynie i dwóch
kuleczkach, jeżeli nam wypadną mamy zapewnione kilka godzin dodatkowej roboty.
Pierwszy idzie biały plastik...
Później idą dwa "amortyzatorki"...
Na to dwie miedziane blaszki.
Przy składaniu włącznika postaraj się podnieść biały plastik o 2-3 mm aby miedziane blaszki weszły tam
gdzie ich miejsce (jak na zdjęciu), ułatwi to złożenie wszystkiego w kupę.
Ta czynność jest bardzo pracochłonna i może wyprowadzić z równowagi dosłownie każdego.
Jeśli macie regulacje jasności to przy składaniu trzeba tak to naprowadzać żeby plastikowy język był na dole a ten miedziany na górze.
I efekt końcowy
Radzę składać w powietrzu nakładać tym elementem z diodami na ten z plastikiem amorkami i blaszkami.
Potem idziemy do auta i sprawdzamy. Jeśli działa to ok. Jeśli nie musimy otworzyć ponownie i zmienić kabelki miejscami(biegunowość)
Następny w kolejności jest "Przełącznik regulacji wysokości świateł".
Ostatnio zmieniony 22 lut 2012, 20:48 przez mixon, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje życie to te krótkie chwile na trasie,
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 31 sty 2011, 10:39
- Imię: Darek
- Auto: Astra f 1.6 95 LPG
- Silnik: x16sz
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Niestety u mnie brak obrazków, musisz poprawić kolego.
-
- Posty: 683
- Rejestracja: 12 maja 2011, 21:27
- Auto: ..
- Województwo: mazowieckie
Obrazki są, wiec to moze po twojej stronie leży wina.
Moje życie to te krótkie chwile na trasie,
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 31 sty 2011, 10:39
- Imię: Darek
- Auto: Astra f 1.6 95 LPG
- Silnik: x16sz
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
-
- Posty: 683
- Rejestracja: 12 maja 2011, 21:27
- Auto: ..
- Województwo: mazowieckie
Ok Na dniach zrobię poradnik do końca. W razie pytań proszę pisac
Moje życie to te krótkie chwile na trasie,
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.
-
- Posty: 770
- Rejestracja: 26 sie 2007, 1:47
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra F Sport,Vectra B Sport
- Silnik: X16SZR,X18XE
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
Ja u siebie w miejsce żarówki wstawiłem 12V diodę led niebieską +mały rezystor,ładnie świeci..działa tak samo jak oryginał tylko w innym kolorze.
Powiedz mi w twoim modzie po przekręceniu włącznika w pozycję postojówek lub mijania świeci wybrana pozycja czy wszystkie?? bo ten pasek z smd jest na całej długości...i czy nie prześwitują pozostałe ikony na włączniku?
a wiesz może jak zmienić oświetlenie regulacji wysokości świateł,włączników świateł przeciwmgłowych i włączników elektrycznych szyb?
jeżeli by ci się udało zrób fotkę w nocy jak masz wybraną pozycję np.postojówek...jak to u ciebie świeci...
mod na" + "pozdrawiam
Powiedz mi w twoim modzie po przekręceniu włącznika w pozycję postojówek lub mijania świeci wybrana pozycja czy wszystkie?? bo ten pasek z smd jest na całej długości...i czy nie prześwitują pozostałe ikony na włączniku?
a wiesz może jak zmienić oświetlenie regulacji wysokości świateł,włączników świateł przeciwmgłowych i włączników elektrycznych szyb?
jeżeli by ci się udało zrób fotkę w nocy jak masz wybraną pozycję np.postojówek...jak to u ciebie świeci...
mod na" + "pozdrawiam
KRIS DENT NYSA
-
- Posty: 683
- Rejestracja: 12 maja 2011, 21:27
- Auto: ..
- Województwo: mazowieckie
Co do włącznika świateł to wszystkie lekko są podświetlone,ale jak się przestawi na pozycyjne lub mijania to świeci mocniej. Podświetlenie regulacji świateł wiem,szyb nie robiłem bo nie mam teraz elektryki
Moje życie to te krótkie chwile na trasie,
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.
nic innego się nie liczy.
Przez te 10 sekund albo i mniej...
jestem wolny.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 20 mar 2011, 20:50
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
co do podświetlenia elektrycznych szyb sprawa jest banalna, pisz gadu 338600
-
- Posty: 770
- Rejestracja: 26 sie 2007, 1:47
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra F Sport,Vectra B Sport
- Silnik: X16SZR,X18XE
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
gg nie używam,ale moglibyście zdradzić nawet w tym temacie bo pewnie innym również przydadzą się takie informacje
lub pw (elektrykę szyb chcę zmienić w CB,tam są troszkę inne włączniki ale zasada będzie ta sama jak w AF) ale reg.wysokości świateł to w obydwóch autach,to samo jest...
pozdrawiam
ps.dzięki za foto,faktycznie fajnie to wyszło
lub pw (elektrykę szyb chcę zmienić w CB,tam są troszkę inne włączniki ale zasada będzie ta sama jak w AF) ale reg.wysokości świateł to w obydwóch autach,to samo jest...
pozdrawiam
ps.dzięki za foto,faktycznie fajnie to wyszło
KRIS DENT NYSA
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 20 mar 2011, 20:50
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
a więc dobrze, z racji, że ja już dawno mam to za sobą to mogę to opisać, zacznij od strony pasażera:
- cały przycisk wyciągamy lekko go podważając wychodzi praktycznie sam
- po wyciągnięciu po bokach mamy 2 "poszerzenia" lekko je odchylając widzimy po otworze na stronę w którym jest osadzony ruchomy plastik służący do kontrolowania podnoszenia i opuszczania szyby, wkładając śrubokręt w te dziurki wyjmujemy górę przycisku
- w tym miejscu zostaje już tylko wymienić diodę
- teraz taka mała rada, oryginalnie mamy tam diodę około 2 mm, która jest osadzona w specjalnie stworzonym dla niej plastiku, ja go wyciąłem i wstawiłem diodę 3 mm z opornikiem
- na dole jest minus, na górze plus
jeżeli chodzi o stronę kierowcy to też podważasz i samo wychodzi, ale tam masz zespół przycisków, musisz sobie podważyć widoczne zatrzaski i wyciągnąć jedna i drugą część, biegunowość taka sama, ot cała filozofia
- cały przycisk wyciągamy lekko go podważając wychodzi praktycznie sam
- po wyciągnięciu po bokach mamy 2 "poszerzenia" lekko je odchylając widzimy po otworze na stronę w którym jest osadzony ruchomy plastik służący do kontrolowania podnoszenia i opuszczania szyby, wkładając śrubokręt w te dziurki wyjmujemy górę przycisku
- w tym miejscu zostaje już tylko wymienić diodę
- teraz taka mała rada, oryginalnie mamy tam diodę około 2 mm, która jest osadzona w specjalnie stworzonym dla niej plastiku, ja go wyciąłem i wstawiłem diodę 3 mm z opornikiem
- na dole jest minus, na górze plus
jeżeli chodzi o stronę kierowcy to też podważasz i samo wychodzi, ale tam masz zespół przycisków, musisz sobie podważyć widoczne zatrzaski i wyciągnąć jedna i drugą część, biegunowość taka sama, ot cała filozofia