Remont silnika Astra f 1.6 16v 1995

olo604

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 16 sty 2011, 14:10
Imię: Kamil
Auto: Opel Astra F Car. 95
Silnik: X16XEL
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Pasłęk

Remont silnika Astra f 1.6 16v 1995

#1

Nieprzeczytany post autor: olo604 »

Koledzy proszę o podpowiedź stawiam w czwartek swoją asterkę do warsztatu
Objawy :
-spalanie PB około 20-25L/100km( cykl mieszany spokojna jazda)
-spalanie oleju dość dużej dawki
-zalewanie świec paliwem i olejem
-brak mocy na ciepłym silniku
Na co powinienem zwrócić uwagę przy remoncie.

Mechanik ma zrobić kompleksową naprawę głowicy, wymienić pierścienie zalać olej i zmienić filtry.
Proszę o każdą podpowiedź z góry dziękuje.
Moja Asterka - chcesz się z nią pobawić w berka?
[External Link Removed for Guests]

Uploaded with [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

nowy33d

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: nowy33d »

Więc skoro głowica to także i uszczelniacze zaworowe.

snoise

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 18 cze 2008, 22:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: snoise »

Witam Zacnych i Szanownych

Po remoncie nie spodziewaj się zerowego zużycia oleju. Robiłem to w swoim aucie. Spalanie oleju owszem dość spadło ale myślałem że będzie lepiej. Spalanie 20-25/100 to straszne ilości jak UAZ. Może od razu wtryski przejrzeć i w ogóle cały układ zapłonowy. Dlaczego pochłania takie ilości paliwa? Mój Astron nawet na LPG przy tęgim pałowaniu mieści się w 12 tu. Przy okazji przesmaruj i Zatkaj EGR, Przeczyć silnik krokowy i odmę i w sumie wszystko po kolei. Obejrzyj dokładnie gumowy łącznik przepustnicy z kolektorem dolotowym (taka rura gumowa dł. od 10 cm i średnicy z 8 cm). Popękana też lubi na mieszać jak Ci ciągnie "lewiznę". Wymiana pierścieni ma sens gdy w cylindrach nie ma wielkiej owalności i rys. Korzystne byłoby honowanie cylindrów ale za tym idzie wymiana tłoków na nadwymiarowe itd ale to już chyba przerost formy nad treścią.

Oczywistą oczywistością jest planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych oraz sprawdzeniem jej szczelności. Ponadto Przyjrzyj się dobrze pompie wody i całemu rozrządowi.

Pozdrawiam Daj znać co i jak po remoncie

normek

Astro-maniak
Posty: 553
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
Imię: Tomasz
Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
Silnik: X16SZ
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Nieprzeczytany post autor: normek »

Jeżeli dochodzą czynności jak przedmówca napisał to polecam wrzucić tam silnik z rozbitka, wymienić w nim podstawowe elementy. Dla mnie byłoby ekonomicznie nieuzasadnione wkładać kasę jak do roboty masz dół i górę silnika.

Awatar użytkownika
zaki1989

Astro-maniak
Posty: 717
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
Imię: Łukasz
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 150KM IDS+
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: zaki1989 »

Spalanie 20-25/100 to straszne ilości jak UAZ.
Chyba na wolnych obrotach :lol: nasz służbowy/praktykowy ze 40 ciągnął jak nie lepiej 8-)
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM :)

olo604

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 16 sty 2011, 14:10
Imię: Kamil
Auto: Opel Astra F Car. 95
Silnik: X16XEL
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Pasłęk

#6

Nieprzeczytany post autor: olo604 »

Dzięki Panowie za podpowiedzi na pewno z nich skorzystam auto stoi u mechanika od wczoraj. Głowica będzie robiona u profesjonalnego szlifierza z tego co się ostatnio dowiedziałem przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów głowica jest od vectry b wsadzona czyli już ktoś wcześniej coś w niej robił myślę że chociaż troszkę będzie lepiej po remoncie chodzi o spalanie i moc silnika.
Moja Asterka - chcesz się z nią pobawić w berka?
[External Link Removed for Guests]

Uploaded with [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
andrzej m

Klubowicz AKP
Posty: 808
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:47
Imię: Dziadzia Andrzej
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: andrzej m »

Tak z ciekawości. Mierzone było ciśnienie w cylindrach ??
Dziadzia Andrzej mówi. Jestem jaki jestem.

olo604

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 16 sty 2011, 14:10
Imię: Kamil
Auto: Opel Astra F Car. 95
Silnik: X16XEL
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Pasłęk

#8

Nieprzeczytany post autor: olo604 »

Ja tego nie mierzyłem ale myśle ,że fachowiec zerknął.
Moja Asterka - chcesz się z nią pobawić w berka?
[External Link Removed for Guests]

Uploaded with [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

nowy33d

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: nowy33d »

Z tym czy mechanik sprawdził kompresje to różnie może być. Ale zawsze po całym zabiegu możesz sprawdzić to będziesz wiedział czy dobrze zrobione

Awatar użytkownika
wojtek2805

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 23 lut 2015, 8:33
Auto: Astra F
Silnik: x16xel
Województwo: lubuskie

#10

Nieprzeczytany post autor: wojtek2805 »

hehe to ladnie

ODPOWIEDZ