naprawa ukladu chlodzenia bez ingerencji w rozrzad

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

naprawa ukladu chlodzenia bez ingerencji w rozrzad

#21

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

tyle to ja wiem ale jak dotychczas przez ostatnie ok 10 latek stosowałem tylko colorstaty lub Vernety (to jak się okazuje jaeden h... i było ok . i raptem zonk !
termostat niby zachowuje się prawidłowo z wyjątkiem tego ze otwiera się cos kolo 55*. w trakcie jazdy trzyma grubość wskazówki poniżej 90 . ponieważ jest na 89*to moglo by być tylko teraz musze ciut poczekać az temp zewn będzie ok 0lub nizej . obawiam się ze poleci na leb w dol bo będą lepsze warunki chłodzenia i nigdy nie dociągnie do tych 89 skoro teraz w zaleznosci od predkosci przy temp +10 *ma problem z utrzymaniem temp . ale nic -rach jest mam nadzieje ze przy wyjeździe na groby 1list. będzie zimniej to pokaze co potrafi . do tej pory pomimo ze stosowałem term. na 89 *to i tak podczas jazdy miałem grubość wskazówki powyżej 90 i nigdy nawet przy -25-30*nie schodzil . poza tym to nie zamiennik tylko markowy termostat . co do jakości term. gejtsa byłem sceptyczny to z braku innych możliwości zaryzykowałem . okazało się ze przez 10 lat gejts nie potrafil poprawić jakości swoich produktów . zobaczy się przy reklamacji w ciągu miesiąca . jak miałem sprawny term to po 4 km miałem na budziku 90+ teraz po 15 km nie mam 90. :o
Ostatnio zmieniony 22 paź 2016, 23:22 przez marian paszek, łącznie zmieniany 3 razy.
marpas 1954

Awatar użytkownika
gizmo2382

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 03 lis 2016, 9:36
Auto: opel astra f
Silnik: c14nz
Województwo: małopolskie

#22

Nieprzeczytany post autor: gizmo2382 »

Znaczy sprężyną w stronę chłodnicy czy odwrotnie.Narazie wsadziłem sprężyną w strone chłodnicy i mam taki problem iż termostat niby działa otwiera sie przy 90 i spada do około 30 i tak z 5 razy po czym powiedzmy że balansuje między 70 a 90.

EDIT:
asdfghjklp

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

kol. termostat zawsze wkładamy czujnikiem do bloku a nie odwrotnie . mowiac po mesku XXXXXX w str.bloku a nie chłodnicy .

EDIT:
ciag dalszy bojow z termostatem gejtsa .temp zewnetrzna +2-4* trasa 140 km . predkosc nie przekraczajaca 110km/h .termostat w-g wskazan zeg otworzyl się po ok 10 km i temp spadla do ok 65-70 *następnie poszybowal w gore na 95 i opadl na ok 80 .kolejny x podniosl az prawie do 100i zatrzymal się grubość wskazówki poniżej 90 .od tego mom potrafil trzymać przez 20km i ponowny taniec od 70 . zyje własnym zżyciem .otwiera i zamyka w-g swojego widzimisię . po powrocie wziolem stary term i po ustaleniu jego temp otwarcia na 65* utwardziłem mu sprezyne poprzez dogiecie wszystkich trzech blaszek trzymających koszyczek . ku mojemu zaskoczeniu w garze z woda termostat ozyl i otworzyl się 5x w temp 93*a zamknal przy 90*. dzisiaj lub jutro test w pojeździe . :o
Ostatnio zmieniony 04 lis 2016, 20:22 przez Dido, łącznie zmieniany 2 razy.
marpas 1954

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

test na drodze niepomyślny . termostat gejtsa reklamowany .po tygodniu proponowali następny ale zarzadalem aby oni montowali -poddali się i oddali kase . zamowilem termostat w merze w Bialymstoku . dotarla na drugi dzionek ale mnie dopadlo male zapalenie pluc . wydobrzalem -zalozylem i kolejna zagwozdka . term w-g zeg temp otwiera się przy ok 98*
wxxxxxxxlo mnie i w chlodnice wsadziłem termometr lm 35 . w-g wskazan multimetru termostat otwiera się przy 97*co potwierdza wskazanie zegara ale po trzech dniach już otwiera przy 93 i zeg wskazuje 90+grubosc wskazówki . tak jak by się ulozyl . .kolejne dni prob i za każdym x po zakończeniu jazdy sprawdzając temp na wejściu do chłodnicy mam 92,6*C jest ok tyle ze jak to krajowy prod -się ceni . koszt z przesylka 59pln . z czego termostat 52pln . ale jest ok, przy okazji pomierzyłem temp powietrza na wylocie przy wskazaniu zegara 92-94*C wyszlo mi ze mam na wylocie w zaleznosci od biegu wentylatora
.
DSCN7523.JPG
wskazanie na zegarze
DSCN7519.JPG
temp pomierzona termometrem lm35 wprowadzonym do wlotu chłodnicy
DSCN7530.JPG
temp powietrza na wylocie -2bieg
DSCN7527.JPG
4 bieg
DSCN7520.JPG
miejsce montażu
DSCN7521.JPG
termostat -wkladac dziobem do silnika

male wyjaśnienie -termometr lm35 generuje na każdy *C 10mV dlatego wskazanie przyrządu na zakresie 2V należy podzielić/10 i mamy temp .w nawiewach termopara wiec wskazanie rzeczywiste .sprawdzone na wrzącej wodzie i wskazanie 98,7.poniewarz temp wrzenia wody okreslana jako 100*dotyczy poziomu morza to nie mam prawa temu nie wierzyc . wgorach moglo by się okazac ze wrze od 94+w zaleznosci od wysokości .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2016, 19:30 przez marian paszek, łącznie zmieniany 14 razy.
marpas 1954

ODPOWIEDZ