Kluczyk z latarką przeróbka na LED
-
- Posty: 365
- Rejestracja: 22 kwie 2011, 21:09
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra F Caravan 1996
- Silnik: X18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Jarosław
Kluczyk z latarką przeróbka na LED
Od dawna za mną chodził ten "projekt" lecz sprzedawcy mi ciągle utrudniali. Wiadomo - żaróweczka kosztuje ok 10 zł, bateryjka 20 zł - ten zestaw świeci bardzo krótko. Pytając sprzedawcę o baterie w podobnych wymiarach (głównie średnica) 1szt. 3V lub 2x1,5V - usłyszałem od niego że NIE DA SIĘ! i nie znajdzie mi innych baterii bo nie, nie da się. Dziś w pewnym elektrycznym nie mówiąc do czego to ma być pokazałem tylko baterię (dobrze że sprzedawca jakiś nowy i nie wiedział o co kaman) i dobraliśmy coś takiego jak PHILIPS CR1620 3V
pasuje idealnie. Do tego dioda - ja wybrałem białą, zastanawiam się czy zmienić na żółtą wtedy będzie wyglądać jak oryginał, kolor oczywiście do wyboru
Co potrzebne:
- Bateryjka PHILIPS CR1620 3V (koszt 7zł) lub zamiennik - wszystkie mają oznaczenie CR1620
- dioda LED o średnicy 3mm (koszt 1,50zł)
- taśma izolacyjna
- płaski śrubokręt by otworzyć kluczyk
- jakieś cążki do przycinania
Tak więc otwieramy kluczyk podważając go od samej góry (jest małe wcięcie) i pilnujemy by nic się nie pogubiło, szczególnie pastylka od immo.
Wyjmujemy wszystko i pierwsze można zaizolować sprężynkę tak jak na zdjęciu
(nie musi być estetycznie bo tego nie widać). Trzeba też wyciąć kółeczko z otworem na bateryjkę
by nie robiło nam zwarcia co by doprowadziło do szybkiego jej rozładowania.
Dioda jest troszeczkę mniejsza niż otwór w kluczyku - taśma izolacyjna załatwia sprawę. Wytnij cienki pasek i owiń wokół diody jak na foto
- tak by weszło na lekki wcisk do kluczyka (i żeby było ładnie!).
Nóżki diody zaginamy (ja niepotrzebnie przyciąłem bo chciałem to lutować), pamiętając o biegunowości:
minus - krótsza nóżka - do sprężynki
plus - dłuższa nóżka - do blaszki
Końcówkę sprężynki trzeba przyciąć ok. 3-4mm by nie robiła zwarcia przy diodzie
Tak przygotowaną diodę wkładamy do kluczyka
potem sprężynka (tak by się stykała z nóżką diody) potem blaszka (tak by się stykała z nóżką od +.
Zamykamy kluczyk z włożoną bateryjką.
Robimy test
Jeśli coś nie zadziała to oznacza że coś spartoliłeś - tu liczy się precyzja wykonania.
A w najbliższym czasie pofatyguję się do tego sprzedawcy co mi nie chciał baterii znaleźć i mu powiem że DA SIĘ!
pasuje idealnie. Do tego dioda - ja wybrałem białą, zastanawiam się czy zmienić na żółtą wtedy będzie wyglądać jak oryginał, kolor oczywiście do wyboru
Co potrzebne:
- Bateryjka PHILIPS CR1620 3V (koszt 7zł) lub zamiennik - wszystkie mają oznaczenie CR1620
- dioda LED o średnicy 3mm (koszt 1,50zł)
- taśma izolacyjna
- płaski śrubokręt by otworzyć kluczyk
- jakieś cążki do przycinania
Tak więc otwieramy kluczyk podważając go od samej góry (jest małe wcięcie) i pilnujemy by nic się nie pogubiło, szczególnie pastylka od immo.
Wyjmujemy wszystko i pierwsze można zaizolować sprężynkę tak jak na zdjęciu
(nie musi być estetycznie bo tego nie widać). Trzeba też wyciąć kółeczko z otworem na bateryjkę
by nie robiło nam zwarcia co by doprowadziło do szybkiego jej rozładowania.
Dioda jest troszeczkę mniejsza niż otwór w kluczyku - taśma izolacyjna załatwia sprawę. Wytnij cienki pasek i owiń wokół diody jak na foto
- tak by weszło na lekki wcisk do kluczyka (i żeby było ładnie!).
Nóżki diody zaginamy (ja niepotrzebnie przyciąłem bo chciałem to lutować), pamiętając o biegunowości:
minus - krótsza nóżka - do sprężynki
plus - dłuższa nóżka - do blaszki
Końcówkę sprężynki trzeba przyciąć ok. 3-4mm by nie robiła zwarcia przy diodzie
Tak przygotowaną diodę wkładamy do kluczyka
potem sprężynka (tak by się stykała z nóżką diody) potem blaszka (tak by się stykała z nóżką od +.
Zamykamy kluczyk z włożoną bateryjką.
Robimy test
Jeśli coś nie zadziała to oznacza że coś spartoliłeś - tu liczy się precyzja wykonania.
A w najbliższym czasie pofatyguję się do tego sprzedawcy co mi nie chciał baterii znaleźć i mu powiem że DA SIĘ!
Astra F Caravan "CHAMPION II" 1996 X18XE
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 19 wrz 2011, 16:17
- Imię: mariusz
- Auto: astra F
- Silnik: X16SZ
Czyli nie tylko ja kombinowałem z diodą Led tylko że ja niestety chciałem zrobić to z takiej diody z latarki w zapalniczce i tam sa 3 baterie po1.5v i się nie zmieściło to dałem sobie spokój.Ale spróbuje z taka bateria jak napisałeś nie myslałem że takioe sa.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 sty 2013, 13:35
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1998
- Silnik: X14nz
- Województwo: łódzkie
A ta dioda nie potrzebuje żadnego rezystora ograniczającego prąd?
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Gratki za wytrwałość i znalezienie sprzedawcy któremu chciało się dobrać baterie. Sam też chciałem przerobić na diodę, ale właśnie brak znalezienia odpowiedniej baterii, zniszczył moje plany.
Fajny bajer można uzyskać wkładając diodę UV, wtenczas mamy latarką z kulczyka możemy nie tylko świecić, ale też sprawdzać banknoty(i inne rzeczy zabezpieczone podobnie jak banknoty).
Jak ktoś ma koszulkę termo kurczliwą to może diodę tym "pogrubić" taka moja rada
Sever Diody są projektowane też na dane napięcie i jeżeli zastosujesz takie napięcie na jakie jest dioda zaprojektowana nie potrzebujesz rezystora. A jak dasz większe to już potrzebujesz.
A teraz pytanie, dużo mocniej świeci niż oryginał, można prosić o fotkę w ciemnym miejscu ?
Fajny bajer można uzyskać wkładając diodę UV, wtenczas mamy latarką z kulczyka możemy nie tylko świecić, ale też sprawdzać banknoty(i inne rzeczy zabezpieczone podobnie jak banknoty).
Jak ktoś ma koszulkę termo kurczliwą to może diodę tym "pogrubić" taka moja rada
Sever Diody są projektowane też na dane napięcie i jeżeli zastosujesz takie napięcie na jakie jest dioda zaprojektowana nie potrzebujesz rezystora. A jak dasz większe to już potrzebujesz.
A teraz pytanie, dużo mocniej świeci niż oryginał, można prosić o fotkę w ciemnym miejscu ?
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 sty 2013, 13:35
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1998
- Silnik: X14nz
- Województwo: łódzkie
Na diodzie występuję spadek napięcia. Ale ponieważ sama dioda ma bardzo mały opór (pomijalnie mały) to zwarcie biegunów baterii za pomocą diody przypomina zwarcie kabelkiem.... Czyli bardzo szybkie wyładowanie baterii, spalenie diody na skutek za dużego przepływu prądu. Jak rozumiem latarka działa Więc pewnie bateria ma dość małą wydajność prądową... i maksymalny pobrany prąd z baterii nie spali diody, ale wart się zastanowić czy nie warto tego prądu ograniczyć za pomocą rezystora aby bateria dłużej pociągneła...
-
- Posty: 365
- Rejestracja: 22 kwie 2011, 21:09
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra F Caravan 1996
- Silnik: X18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Jarosław
Wszystko zależy od koloru diody - niektóre białe pobierają nawet 3,6V a np. czerwona (jeśli dobrze pamiętam) nawet ok 1,6V. Tak więc owszem, można zastosować rezystor nawet sporo miejsca na niego jest - trzeba tylko wiedzieć ile pobiera dana dioda i wyliczyć jaki rezystor założyć.
A ta bateryjka jest płaska, nie ma tego wgłębienia pod guzik ale na średnicę niemal identyczna, wchodzi bez problemu, lecz zastosowałem izolację bo ma cieńsze krawędzie (środek ma większą średnicę). A co do jasności - daje naprawdę sporo światła w porównaniu do standardowej żaróweczki.
Właśnie odświeżyłem swoją wiedzę na temat napięcia diody - jest tak jak napisałem powyżej. Nie ma więc potrzeby dla białej diody (ok. 3,6V) montować rezystor gdy zasilam ją mniejszym napięciem niż potrzebuje. W planie mam założyć żółtą diodę (ok. 2V) więc będę musiał założyć rezystor 50 ohm.
A ta bateryjka jest płaska, nie ma tego wgłębienia pod guzik ale na średnicę niemal identyczna, wchodzi bez problemu, lecz zastosowałem izolację bo ma cieńsze krawędzie (środek ma większą średnicę). A co do jasności - daje naprawdę sporo światła w porównaniu do standardowej żaróweczki.
Właśnie odświeżyłem swoją wiedzę na temat napięcia diody - jest tak jak napisałem powyżej. Nie ma więc potrzeby dla białej diody (ok. 3,6V) montować rezystor gdy zasilam ją mniejszym napięciem niż potrzebuje. W planie mam założyć żółtą diodę (ok. 2V) więc będę musiał założyć rezystor 50 ohm.
Astra F Caravan "CHAMPION II" 1996 X18XE
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 365
- Rejestracja: 22 kwie 2011, 21:09
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra F Caravan 1996
- Silnik: X18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Jarosław
Odkąd zamontowałem diodę to jeszcze świeci a minęło już grubo ponad pół roku, ośmielę się stwierdzić że świeci jaśniej niż fabryczna żarówka, wiele razy przydało się w ciemnym miejscu do świecenia pod nogi.
Astra F Caravan "CHAMPION II" 1996 X18XE
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Miciek
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 lis 2014, 21:08
- Imię: Mikołaj
- Auto: Astra F 3D
- Silnik: X16SZR
- Województwo: mazowieckie
Tutaj dodałbym uwagę - niestety nie każdy kluczyk jest do tego przystosowany.
W moim po rozłożeniu ukazało się miejsce na bateryjkę, kostka immobilisera i masa pustego miejsca. Jeśli chodzi o jedną z 2 plastikowych części kluczyka (chodzi mi o tą, w której wytłoczony jest znaczek Opla) to jest ona całkowicie zintegrowana (znaczek Opla, który się naciska, aby zaświeciła żaróweczka jest niewyjmowalny - a nie tak jak w poście na samej górze).
Tutaj chyba jedyną opcją jest przejechać się do ASO i kupić kluczyk z możliwością montażu lampki
W moim po rozłożeniu ukazało się miejsce na bateryjkę, kostka immobilisera i masa pustego miejsca. Jeśli chodzi o jedną z 2 plastikowych części kluczyka (chodzi mi o tą, w której wytłoczony jest znaczek Opla) to jest ona całkowicie zintegrowana (znaczek Opla, który się naciska, aby zaświeciła żaróweczka jest niewyjmowalny - a nie tak jak w poście na samej górze).
Tutaj chyba jedyną opcją jest przejechać się do ASO i kupić kluczyk z możliwością montażu lampki
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 365
- Rejestracja: 22 kwie 2011, 21:09
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra F Caravan 1996
- Silnik: X18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Jarosław
Tak bo ja mam np. drugi kluczyk i bez latarki, wiadomo nie miał tej funkcji. Opis mówi o zastosowaniu diody zamiast standardowej żaróweczki. Świeci jeszcze do dziś bez wymiany baterii (lecz nie używałem go dużo)
Astra F Caravan "CHAMPION II" 1996 X18XE
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 sie 2013, 0:44
- Imię: Leszek
- Auto: Opel Astra F 1999r
- Silnik: 1.4 60KM
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
Ja według tego tutoriala jakiś rok temu zrobiłem swój kluczyk na led, diodę wziołęm z bryloczka dosyć mocno świeci, od roku czasu świeci caly czas mocnym światłem, tak że droge pod nogami mogę oświetlić, a używam dosyć często.