Reanimacja, czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin EGR
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Reanimacja, czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin EGR
Nie będę opisywał jak się rozkręca EGR bo raz jest to zależne od tego jaki silnik posiadamy a dwa opisywałem to przy okazji zaślepienia EGR.
o tutaj: [External Link Removed for Guests]
W każdym bądź razie jak już mamy zawór na stole i wiemy, że nie działa
U mnie wywalało błąd jeszcze przed zaślepieniem ale lenistwo nie pozwalało mi tego naprawić.
Działanie sprawdzamy poprzez próbę wciśnięcia śrubki na torx od spodu - powinien wcisnąć się o jakiś 1-1,5cm
Skoro się nie wciska zabieramy się do demontażu.
Próbowałem kombinerkami ale ciężko szło więc użyłem szczypiec morse'a by odciągnąć zaklepane ranty.
Niestety od strony wtyczki jest za ciasno a śrubokręty nie dały rady tego odgiąć więc przy pomocy szlifierki kątowej zeszlifowałem trochę rant.
Później podważyłem lekko śrubokrętem i wylazło (uwaga by nie urwać pinów bo dwa od elektromagnesu zostają w obudowie)
Górną obudowę czyścimy razem z kikutem, który powinien się wciskać i odkładamy na bok.
Teraz mamy do wyboru albo to moczyć albo walnąć młotkiem ja to zalałem benzyną i walnąłem młotkiem w śrubę torx i się ruszyło. Potem tak sobie płukałem naprzemiennie uderzając raz z jednej raz z drugiej strony aż zaczęło się swobodnie ruszać a rdza przestała wypływać.
Dół śruba torx:
Góra jakaś śrubka - pewnie da się to rozkręcić ale olałem to.
Jak zaczęło się ruszać to bawiłem się zasilaczem 12V 1A (wystarczy bateria 9V albo akumulator)
Impulsowo podłączałem zasilacz a na powrót od góry wsuwałem śrubokrętem zalewając jednocześnie to raz płynem do czyszczenia silników i benzyną ekstrakcyjną
Gdy już zaczęło być na prawdę fajnie wlałem do środka olej silnikowy i znowu zabawa z zasilaczem (można sobie darować zabawę prądem i robić to śrubokrętem ale mi tak było wygodnie).
Jak olej zleciał zalałem drugi raz...
Jak stwierdzimy, że jest ok to należało by to złożyć do kupy
Wszystko czyścimy.
Smarujemy górę (uwaga by nie wlać za blisko środka by nie zakleiło nam tulejki)
Wciskamy górę (tu trochę pomogłem sobie młotkiem- od strony wtyczki właziło ciasno ale to dobrze)
Zaklepujemy z wyczuciem młotkiem:
Operacja udana, możemy montować w samochodzie.
o tutaj: [External Link Removed for Guests]
W każdym bądź razie jak już mamy zawór na stole i wiemy, że nie działa
U mnie wywalało błąd jeszcze przed zaślepieniem ale lenistwo nie pozwalało mi tego naprawić.
Działanie sprawdzamy poprzez próbę wciśnięcia śrubki na torx od spodu - powinien wcisnąć się o jakiś 1-1,5cm
Skoro się nie wciska zabieramy się do demontażu.
Próbowałem kombinerkami ale ciężko szło więc użyłem szczypiec morse'a by odciągnąć zaklepane ranty.
Niestety od strony wtyczki jest za ciasno a śrubokręty nie dały rady tego odgiąć więc przy pomocy szlifierki kątowej zeszlifowałem trochę rant.
Później podważyłem lekko śrubokrętem i wylazło (uwaga by nie urwać pinów bo dwa od elektromagnesu zostają w obudowie)
Górną obudowę czyścimy razem z kikutem, który powinien się wciskać i odkładamy na bok.
Teraz mamy do wyboru albo to moczyć albo walnąć młotkiem ja to zalałem benzyną i walnąłem młotkiem w śrubę torx i się ruszyło. Potem tak sobie płukałem naprzemiennie uderzając raz z jednej raz z drugiej strony aż zaczęło się swobodnie ruszać a rdza przestała wypływać.
Dół śruba torx:
Góra jakaś śrubka - pewnie da się to rozkręcić ale olałem to.
Jak zaczęło się ruszać to bawiłem się zasilaczem 12V 1A (wystarczy bateria 9V albo akumulator)
Impulsowo podłączałem zasilacz a na powrót od góry wsuwałem śrubokrętem zalewając jednocześnie to raz płynem do czyszczenia silników i benzyną ekstrakcyjną
Gdy już zaczęło być na prawdę fajnie wlałem do środka olej silnikowy i znowu zabawa z zasilaczem (można sobie darować zabawę prądem i robić to śrubokrętem ale mi tak było wygodnie).
Jak olej zleciał zalałem drugi raz...
Jak stwierdzimy, że jest ok to należało by to złożyć do kupy
Wszystko czyścimy.
Smarujemy górę (uwaga by nie wlać za blisko środka by nie zakleiło nam tulejki)
Wciskamy górę (tu trochę pomogłem sobie młotkiem- od strony wtyczki właziło ciasno ale to dobrze)
Zaklepujemy z wyczuciem młotkiem:
Operacja udana, możemy montować w samochodzie.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2014, 21:30 przez venturek, łącznie zmieniany 3 razy.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
venturek dobra robota.Nawet nie wiedziałem ze mozna to rozebrać i naprawic.U siebie(w astrze która sprzedałem)ograniczyłem sie do zaslepienia bo mi zarzucało czest srodkowe swiece.
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Tez nie wiedziałem, że można rozebrać
Po jeździe mogę potwierdzić, że błąd się już nie pojawia.
Po jeździe mogę potwierdzić, że błąd się już nie pojawia.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
szkoda tylko ze zdjecia sie nie wyswietlaja
kupie podłokietnik przód astra g
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Dziwne.
Zaraz naprawię.
Zaraz naprawię.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Wrzuciłem wszystkie zdjęcia na nowo - powinno być już dobrze.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- Khaleezi90
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2014, 21:38
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H GTC
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Wie ktos moze ile za taka przyjemnosc zyczy sobie mechanik? Raz nie mam garazu, po drugie nie czuje sie pewnie w tych sprawach, moze przyjdzie z czasem
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Mechanik Ci wymieni a nie naprawi...
Garaż jest zbędny - przy aucie dwie śruby a reszta w domu a jak nie czujesz się na siłach to wykręć i wyśli - wyczyszczę i odeślę pewnie wyjdzie Ci taniej niż mechanik, który i tak stwierdzi, że EGR jest nie rozbieralny.
Garaż jest zbędny - przy aucie dwie śruby a reszta w domu a jak nie czujesz się na siłach to wykręć i wyśli - wyczyszczę i odeślę pewnie wyjdzie Ci taniej niż mechanik, który i tak stwierdzi, że EGR jest nie rozbieralny.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- Khaleezi90
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2014, 21:38
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H GTC
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
To powiedzmy, ze mam znajomego mechanika, ktory uczciwie mi policzy cene, ale nie mam jak sie z nim teraz skontaktowac. Ile by za to wzial? albo inaczej, ile ty bys za to wzial?
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Jako mechanik 50zl jako forumowicz piwko więcej taka usługa raczej warta nie jest.
Wysłane z mojego TS7 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego TS7 przy użyciu Tapatalka
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage