Szyberdach sterowany z konsoli
- Stratos92
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 sie 2015, 19:49
- Imię: Szymon
- Auto: AstraGSi16v
- Silnik: b204
- Województwo: śląskie
- Kontakt:
Szyberdach sterowany z konsoli
Witam Wszystkich. Chciałem opisać dodatkowe sterowanie szyberdachu z Konsoli w Astrze f.
Od jakiegoś czasu chciałem zmienić sterowanie szyberdachu bo rozpraszało mnie trzymanie ręki w górze jak prowadzę, wiec postanowiłem dodać sterowanie z konsoli komuś się przyda i u siebie zrobi. Polecam jest dużo wygodniej
Wiec tak potrzebujemy następujące rzeczy;
1. Przycisk sterowania szyb u mnie akurat jest z Corsy B
2. Tunel środkowy najlepiej z cabrio wraz z ramką na przycisk
3. Kabel 4 żyłowy najlepiej cieki udało mi sie wyrwać z roboty
4. lutownica i graty do lutowania
5. taśma izolacyjna lub termokurczki
6. śrubokręt krzyżak
7. śrubokręt płaski
Zabawę zaczynamy od lutowania przycisku z naszym kablem
Następnie ściągamy lampkę żeby dostać się do śrub szyberdachu, cała obudowa silniczka jest przykrecona na dwie śruby i dociśnięta gumowa maskownica tapicerki , kiedy wszystko mamy juz na wierzchu widać trzy kable idące do przycisku zaczynamy łączyć wszystko opisane na foto, brązowy kabelek na przycisku jest od lampki u mnie niestety spalona
Zaczynamy prowadzić kable od szyberdachu po przez słupek kierowcy nad pedałami do tunelu.
Całość sprawdzamy czy działa lutujemy kable koło szyberdachu izolujemy i zakręcamy.
Oczywiście stary przycisk u góry dalej spełnia swoją funkcję.
Dla wygody dodałem podłokietnik z Vectry B całość wygląda tak
Od jakiegoś czasu chciałem zmienić sterowanie szyberdachu bo rozpraszało mnie trzymanie ręki w górze jak prowadzę, wiec postanowiłem dodać sterowanie z konsoli komuś się przyda i u siebie zrobi. Polecam jest dużo wygodniej
Wiec tak potrzebujemy następujące rzeczy;
1. Przycisk sterowania szyb u mnie akurat jest z Corsy B
2. Tunel środkowy najlepiej z cabrio wraz z ramką na przycisk
3. Kabel 4 żyłowy najlepiej cieki udało mi sie wyrwać z roboty
4. lutownica i graty do lutowania
5. taśma izolacyjna lub termokurczki
6. śrubokręt krzyżak
7. śrubokręt płaski
Zabawę zaczynamy od lutowania przycisku z naszym kablem
Następnie ściągamy lampkę żeby dostać się do śrub szyberdachu, cała obudowa silniczka jest przykrecona na dwie śruby i dociśnięta gumowa maskownica tapicerki , kiedy wszystko mamy juz na wierzchu widać trzy kable idące do przycisku zaczynamy łączyć wszystko opisane na foto, brązowy kabelek na przycisku jest od lampki u mnie niestety spalona
Zaczynamy prowadzić kable od szyberdachu po przez słupek kierowcy nad pedałami do tunelu.
Całość sprawdzamy czy działa lutujemy kable koło szyberdachu izolujemy i zakręcamy.
Oczywiście stary przycisk u góry dalej spełnia swoją funkcję.
Dla wygody dodałem podłokietnik z Vectry B całość wygląda tak
- scoTT
- Posty: 403
- Rejestracja: 01 mar 2011, 11:40
- Imię: Tadzik
- Auto: Astra F hb 3D, F kombi, GSI c20ne
- Silnik: x16xel, x16szr+gaz
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok i 20 km akalic
- Kontakt:
Tak panowie fajny patent, jest jeszcze jeden tyle że podłączenie do manetki od Mida. Akurat Mida chyba nie zamontuję ale planuję do 2 przycisków podłączyć właśnie szyberdach. Jeszcze mniejsze rozproszenie uwagi
"Opinia jest jak dupa, Watson"-powiedział Holmes. "Każdy ma własną..."
+ dodatkowo mój drugi grat Jedencztery w trakcie rozbierania, szpachlowania, malowania, składania viewtopic.php?f=100&t=830608
+ dodatkowo mój drugi grat Jedencztery w trakcie rozbierania, szpachlowania, malowania, składania viewtopic.php?f=100&t=830608
- Stratos92
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 sie 2015, 19:49
- Imię: Szymon
- Auto: AstraGSi16v
- Silnik: b204
- Województwo: śląskie
- Kontakt:
Dzieki bardzo jeszcze można by po myśleć w przycisku szyb u kierowcy oczywiście jak ktos ma tylko przednie szyby w prądzie, Zamontować przycisk na 4 szyby i tam właśnie montuje sterowanie szyberdachu
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Nie wiem czy manetka od mida wytrzyma prąd jaki idzie przez styki przy pracy silnika od szyberdachu.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- scoTT
- Posty: 403
- Rejestracja: 01 mar 2011, 11:40
- Imię: Tadzik
- Auto: Astra F hb 3D, F kombi, GSI c20ne
- Silnik: x16xel, x16szr+gaz
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok i 20 km akalic
- Kontakt:
Nigdy się nad tym prądem nie zastanawiałem... a mam zamiar to zrobić więc marwisn mam zagwostkę
ktoś gdzieś to na forum opisał http://astraklub.pl/viewtopic.php?f=144 ... d&start=10
ktoś gdzieś to na forum opisał http://astraklub.pl/viewtopic.php?f=144 ... d&start=10
"Opinia jest jak dupa, Watson"-powiedział Holmes. "Każdy ma własną..."
+ dodatkowo mój drugi grat Jedencztery w trakcie rozbierania, szpachlowania, malowania, składania viewtopic.php?f=100&t=830608
+ dodatkowo mój drugi grat Jedencztery w trakcie rozbierania, szpachlowania, malowania, składania viewtopic.php?f=100&t=830608
- nismo
- Posty: 3671
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
przełacznik w tunelu jest najbardziej komfortowym miejscem, wciskanie przycisków przez kilka sekund na manetce nie będzie komfortowe a na boczku kierowcy tam gdzie przyciski el. szyb tym bardziej
Ewentualnie jak ktoś nie ma elektrycznych lusterek, to w miejscu na joystick też można, no ale ile głów, tyle pomysłów gdzie mógłby zamontować ten przycisk
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Jak przycisk to tylko wysterowanie przekaźnika to nie ma problemu.
Jak przez niego idzie główny prąd na silnik to może z czasem wypalić styki w manetce.
Trzeba by w schemat spojrzeć.
Między fotelami najbardziej optymalnie jest.
Jak przez niego idzie główny prąd na silnik to może z czasem wypalić styki w manetce.
Trzeba by w schemat spojrzeć.
Między fotelami najbardziej optymalnie jest.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]