fotorelacja z walki z ruda .

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

fotorelacja z walki z ruda .

#1

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

pacjent -astra f 1994r
nadkole tylne ,dolne części drzwi i błotnika po str prawej -pojawily się wyraźne slady rudej na lakierze . po uzyciu bosza z tarcza okazało się ze tylne nadkole wymaga odtworzenia w dolnej części . naprawa wymagala zestawu naprawczego . błotnik odtworzono za pomocą maty szklanej +zywicy . stan po naprawie przedstawia zdjecie nr
DSCN7799.JPG

na tym etapie poszerzyłem zakres prac o usuniecie skutków zdarzeń drogowych na tylnej klapie
DSCN7829.JPG
DSCN7819.JPG
DSCN7820.JPG
DSCN7823.JPG
DSCN7852.JPG
DSCN7856.JPG

od zdjęcia nr 5 stan po polerce i woskowaniu .
DSCN7852.JPG
DSCN7862.JPG
do prac polerskich wykorzystałem taki zestaw
DSCN7863.JPG
DSCN7864.JPG
DSCN7823.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2017, 4:45 przez marian paszek, łącznie zmieniany 15 razy.
marpas 1954

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Good work. Jak to mowia blacharka ani wygladem sie nie jezdzi.
Stosowales pod podklad epoksydowy jakis r-stop, brunox, coratanin lub co podobnego ?

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

po odslonieciu ogniska korozji z zakladka ok 0.5 cm do zywej blachy polozylem pędzlem warstwę fosolu która po wyschnieciu potraktowałem papierem wodnym 1000. to tak dla wyrównania powierzchni bo była wyraźnie chropowata .
tyle ze u mnie na wysokości progu prawedo błotnika po szlifowaniu dziura ok 0. 5cm 2. uzylem zestawu naprawczego i po przyklejeniu i nasyceniu cienkiej maty zywica po ok 2.min drewienkiem delikatnie wklepalem mate do srodka otworu . ponownie przesyciłem zywica i po wyschnieciu miałem ok 0.2mm do wypelnienia wgłębienia .zaryzykowałem i w to m-sce wkleim na zywice kolejny krazek maty . w efekcie uzyskałem niewielka gorke która dala się latwo usunąć tarcza scierna bosza . reszta to wyrównanie szpachlem i szlif na papier wodny dalej tradycyjnie -podkład -szlif i 3 warstwy lakieru w spreju . . na koniec polerka pasta G3 oraz woskowanie całego nadwozia woskiem koloryzującym w kol. czerwonym . roboty duzoale w efekcie od 2 tyg znajduje za wycieraczka karki typu -zdecydowanie kupie ten samoch +nr tlf .!!tyle ze nie robilem go na sprzedaż a dla siebie . zajezdze na smierc a z tym silnikiem nie oddam . jestem od 2004 r na 10W40 i od wymiany do wymiany co 2 lata dolewam ok100= 150 mililitrow !!!!!i zadnych problemów z silnikiem . dlatego zdecydowałem się na roboty lakiernicze w tak szerokim zakresie . pelen zakres obejmuje -cale tylne prawe nadkole
(reg dolnej części ) oraz dolne brzegi drzwi po str prawej + dolna czesc nadkola z przodu + dolna czesc nadkola lewej str . po wykonaniuj doszedłem do wniosku ze skoro wyszlo dobrze to jeszcze usune slady drobnyw zdarzeń na tylnej klapie -wgniecenia jak mi gość wjechal w tylek . blacharz chciał za tylna klape +lakierowanie 500pln . linia malowania przebiega tak - oszczelka tylnej szyby na całej dlug -prawe nadkole do wys.lewel trojkatnej szyby az do prawych tylnych drzwi +prog na całej dlugosci . najleprzym punktem odniesienia było lakierowanie tylnych drzwi poniżej listew drzwiowych az do prawego błotnika i dalej ok 0.5 cm po skosie az do wytłoczenia na prawym nadkolu . brzegi spolerowałem papierem wodnym 2,5tys. i następnie polerka . po lewej str odtworzyłem nabrzeże dolnego nadkola i taka sama metodologia do wys ok 5cm za brzeg tylnych drzwi . do polerki uzywalem pasty G3 oraz w upierdliwych mom. pasty k2
calosc potraktowałem woskiem koloryzującym -stalym w kol czerwonym . mam nadzieje ze wsio jasne . !!! ten poj.- 1994r wiec pozostaje jedynie latac tam gdzie pojawi się korozja skoro silnik bangla . tym bardziej ze nie zawodzi .koszt calosci jest taki jak podalem przy czym wsio co powyżej 90pln to piwo . czesc materiałów miałem z poprzednich zakupow . nawet uwzgledniajac jeszcze 100 to biorac pod uwagę il el wychodzę na super +
Ostatnio zmieniony 23 lip 2017, 22:09 przez marian paszek, łącznie zmieniany 3 razy.
marpas 1954

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Blacharka sie nie jezdzi .... :). Pozdrawiam.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

tu się nie zgodze -co będzie jak będą dziury w podłodze i woda będzie się lala podczas jazdy na twoje jajka . będziesz zadowolony :lol:
marpas 1954

marynarz41

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 26 kwie 2013, 7:12
Imię: Wojtek
Auto: opel astra kombi
Silnik: 1.6 X16SZR
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Świecie

#6

Nieprzeczytany post autor: marynarz41 »

Witam panie Marianie ,wiem że to nie jest dział na to zapytanie,ale mam problem z podłączeniem dodatkowych rączek dla pasażerów na tył.Nie jestem wybitnym elektrykiem i mam z tym problem gdy tylko próbuje podłączyć.Rączki oczywiście dedykowane z innej astry.Podłączyć próbowałem pod lampkę z oświetlenia.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ