Ciężko chodzi pedał sprzęgła albo skrzypi?

Usunięty użytkownik 861235

Ciężko chodzi pedał sprzęgła albo skrzypi?

#1

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Piękna pogoda wiosny marca 25-tego, roku pańskiego 2018r.

Coś ciężko chodził pedał sprzęgła i zaczął skrzypieć.
Linkę wiadomo smarować trzeba co roku (polecam oliwę hipol atf Dexron II [koło 14zł liter,rzadki, do skrzyni też dobry], lejemy prosto z butli w szyjkę linki od strony kabiny i linką ruszamy góra dół, dwa trzy wlewy i cała jest mokra)
Oczywiście po demontażu linki, trzymamy łapą w pionie, lejem i ruszamy, akurat te parę ml w szyjkę wchodzi i widać jak wciąga przy ruszaniu, musi na drugim końcu mokra się zrobić.

Ale, zaciera się też ośka od pedału sprzęgła.
Rozbieralne bez problemu. Fotel na maxa do tyłu przed robotą. Wycieraczkę na glebe, szkoda kolan.
Trzeba tylko potem zawleczkę dać, nie miałem takiej typowej z czasem wymienie. (dałem foto jaką dać)
Fabryczną niestety z braku dobrego dostępu trzeba zerwać za ucho wkrętakiem gwiazdkowym albo płaskim i wywalić.
Klucz 15, ośkę wybijamy delikatnie małym młoteczkiem.
Czyścimy benzynką ekstrakcyjną.
Smarujemy pedał, tulejkę i trzpień
Smar grafitowy albo molibdenowy, nie zwykły ŁT bo wypłynie.
Ośka jak zadarta widać, dobrze ją obrócić w druga stronę gdzie gładka.
Trzpień przytrzymamy żabką żeby dobrze dokręcić, tylko mała musi być.

Dostęp masakra, lampka czołówka,najlepiej na gazie sobie położyć.
Przed montażem zapiąć linkę i sprężynę, nie trzeba się potem mordować.
Może przeszkadzać kanał plastikowy nawiewu na nogi, chyba że coś mi się pomylił samochód, ale coś mi świta że był...
Ja go chyba wywaliłem w ogóle he he, gdzieś leży.

Jak pedał jest mocno wymęczony lepiej dać taki od classica na nowy rodzaj linki i nową linkę.
Ale ale jest update na dole i nie zawsze to dobry pomysł jak widać...
Może jednak ta na hak jest lepsza...

No tak z grubsza.

Pedał chodzi potem jak w nowym aucie z hydrauliką mmm delikatnie i leciutko.
Pedał ma być wyżej od hamulca jakiś 1 cm z hakiem
W sam naprawiam nawet jest wymiar.

Pozdrawiam i powodzenia w naprawie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2018, 15:24 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 861235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Jeszcze taki mały update.
Robiłem dzisiaj smarowanie ośki pedału sprzęgła w Corsie B u Mamy, Corsa B 2000r. 1.7 Isuzu 315 000 Km nalotu, śmiga jak zła ;)

Ale do rzeczy

W Astrze F classic właśnie jest już inny pedał (inne mocowanie linki i inna linka), taki jak w Corsie no i we wszystkich Oplach co mają linkę sprzęgła w zasadzie to się chyba powtarza, tak dukam.

Linka coś często strzelała, tak zazwyczaj po 1,5 roku i zawsze przy końcu na pedale, odkryłem dlaczego.
Te linki w zamienniku to straszne góxno, nie dość że trzeba smarować co jakiś czas to jeszcze za długi mają koniec i źle zarobiony...dramat... Ten plastyk na pedale też kiepski, rozłazi się.
Trza było zrobić coś, zrobiłem, dałem nacięta podkładkę 5mm i ścisnąłem na lince i gra, zobaczymy na jak długo...
Polecam sobie zobaczyć jak się zachowuje linka na mocowaniu, czy się właśnie tak nie buja bo od tego się urywa po czasie.

Jeszcze coś
Jak masz classica i ten plastykowy półksiężyc rozjechany to można przerobić na linkę na hak, wystarczy wymienić pedał sprzęgła na taki od starszego modelu i nową linkę i nasmarować i ośkę też i jest super, no naprawdę różnica jest ogromna, chodzi pięknie.
Jak nówka!

Coś coś.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2018, 14:33 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ