Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

Awatar użytkownika
fafa91

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2017, 19:23
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: Z20 lel
Województwo: śląskie

Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

#51

Nieprzeczytany post autor: fafa91 »

chętnie kupie ten układzik ograniczający prąd na silniczku od klapki oraz klapkę . jeżeli ktoś posiada proszę o kontakt.

Usunięty użytkownik 843639

#52

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 843639 »

Co może powodować, że jak mocniej uderzę w silniczek zaczyna on działać, kilkanaście razy zadziała po czym przestaje w ogóle reagować? Opisywany magnes, który lubi się odklejać może być przyczyną?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#53

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Może być magnes. Ale też bardzo często klinują się tryby z racji wieku.
Siniczek ma duże przełożenie i jest mocny więc potrafi się mocno zakleszczyć. Stąd pomysł montowania wyłączników krańcowych. Raz by odciąć prąd po skończonej pracy a dwa by to wyłączenie nastąpiło chwilę przed dojechaniem do pozycji w której możliwe jest zaklinowanie się.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
vis78

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:53
Imię: Irek
Auto: astra g
Silnik: 1,7dti
Województwo: dolnośląskie

#54

Nieprzeczytany post autor: vis78 »

Cześć, Karol koralm jakim cudem wyjąłeś ten magnes z silniczka tzn, całe wnetrze, u mnie siedzi próbuję śrubokrętem podważyć różnymi sposobami i ani drgie

Awatar użytkownika
vis78

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:53
Imię: Irek
Auto: astra g
Silnik: 1,7dti
Województwo: dolnośląskie

#55

Nieprzeczytany post autor: vis78 »

Ok, nikt nie odpowiedział, udało mi się otworzyć silniczek. Nie wiem, jak innym, ale ja musiałem zeszlifować trochę te miejsca gdzie jest zagięcie obudowy silniczka i przytrzymuje ono plastik. Nie mogłem ich odgiąć, żeby otworzyć silnik. Trudno było też podważyć śrubokrętem plastikową pokrywę silnika. Aby wysunąć magnes, musiałem też sztywnym drucikiem wypchać go przez otwory z przodu silnika. Ja skleiłem go zwykłym klejem typu kropelka, ale klei on szybko i trzeba w miarę sprawnie wsunąć magnes z powrotem w obudowę. Niestety po włożeniu w mechanizm, cały mechanizm działał odwrotnie i musiałem odlutować i przylutować odwrotnie przewody. Odwrotnie tzn. zamiast otwierać obieg powietrza zamykał go. Albo coś poszło nie tak z magnesem,albo to dlatego, że włożyłem obudowę z wnętrzem na pokrywę plastikową ze szczotkami z innego mechanizmu, który wcześniej mi się też zepsuł. Fakt faktem, że narazie działa, a ok 200 zł za nowy mechanizm zaoszczędzone. Swoją drogą bosch produkuje dziadostwo, i aby działało najlepiej chcą aby znowu u nich kupić

kamil9480

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
Imię: Kamil
Auto: Astra G 1,6 16V LPG
Silnik: X16XEL
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#56

Nieprzeczytany post autor: kamil9480 »

Witajcie pozwolę sobie odświeżyć temat po widzę bardzo długim czasie.


Nawiązując do wypowiedzi sebo z 03 lip 2015, 11:56
Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

>>>>>>>>>
sebo pisze:QR_BBPOST Dzięki przemty za podpowiedź, porozmawiam ze znajomym, który jest elektronikiem w firmie, może dorobi mi coś takiego, a jak nie to napisze na tym drugim forum.

EDIT:
A może ktoś z Was wie czy coś takiego:
Obrazek
Obrazek

link do tego: [External Link Removed for Guests]

zda egzamin, podobno opel montował to aby silniczek nie wyłamywał tej klapki, ale może się mylę.
Nie wiem wyczytałem, że to jest dioda dwukierunkowa przeciw przepięciom, ale nie znam się na tym i nie wiem czy to o to chodzi.

A jeżeli narazie odłączę kabelek od tego silniczka, to będą mi jakieś błędy wyskakiwały czy nie?

Znalazłem jeszcze coś takiego: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Sebastian/Moje%20dokumenty/diode.pdf

Ok przemty, jak piszesz tak, to poczekam na znajomego elektryka i pomęczę go, aby zrobił mi tą płytkę, chociaż trochę nosem kręci, że on nie orginalnych rzeczy w samochodzie nie będzie montował, ale może go namówie, a jak nie to będę szukał kogoś innego.

<<<<<<< czy ktoś próbował montować tą diodę? Z tego co się orientuję to w Astrze H i G zasadza działania i usterki jest taka sama. Dioda faktycznie tania nie jest (74,45zł) ale jeśli by pomogło do Astry G to jest to wydaje mi się najmniej czasochłonny i najmniej inwazyjny sposób. Znalazłem jakiś manual montażu tego ale do Astry H [External Link Removed for Guests]


Ktoś to ma lub też próbował coś działaś w kwestii tej diody?

EDIT:
Ma ktoś schemat i zdjęcia do tej metody z krańcówkami? bo w pierwszym poście linki wygasły i nie ma zdjęć

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#57

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Dzięki za linkacza do pdf. Popołudniu zerknę, czy u mnie takie coś zastosowano, w co raczej wątpię. Jednak chyba wolę modyfikację od FalconTech.

Awatar użytkownika
dętka

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 10 gru 2018, 16:10
Auto: Opel Astra G
Silnik: X20DTL
Województwo: Zagranica - USA

#58

Nieprzeczytany post autor: dętka »

Poproszę schemat przeróbki bo fot. z pierwszego posta wygasły. dziękuje.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2018, 21:47 przez dętka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#59

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Niestety nie mam już tych zdjęć :cry: Kilka razy przeszukałem wszystkie nośniki jakie mam.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Animal

Astro-maniak
Posty: 124
Rejestracja: 28 cze 2021, 18:56
Auto: Opel Astra G 1.6 16V LPG
Rocznik: 2000
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#60

Nieprzeczytany post autor: Animal »

Witam podłącze się do tematu bardzo mi parują szyby w aucie jak sprawdzić czy ten obieg prawidłowo działa lampka się zapala we wszystkich położeniach a jak dam na szybę przednia lampka gaśnie
Żeby szyby nie parowały to ma lampka się palić na tym przycisku auta z strzałka czy nie?

Dzięki

ODPOWIEDZ