Na początek przestroga:
Jeśli jesteś mega estetą ten poradnik może nie być dla Ciebie
Przeglądając ebay, trafiłem na Astre G z podłokietnikiem z Vectry B. Na następny dzień byłem już na szrocie .
Narzędzia:
- śrubokręt krzyżak
- piła (lub coś czym można ciąć)
- 2x wkręty
- wkrętarka
Znalazłem dawcę i przystąpiłem do demontażu:
To co nas interesuje to oczywiście podłokietnik. Zdemontowałem tunel środkowy, łatwa sprawa kilka śrubek. Nie mam zdjęć ze złomu, znalazłem takie:
[External Link Removed for Guests]
Podłokietnik przymocowany jest do tunelu od środka. Najlepiej odkręcić oparcie podłokietnika i wszystko wtedy widać (nie jestem pewny, ale jest chyba zgrzany na ciepło do tunelu). Musimy go "odłączyć". Ja uciąłem tunel żeby mi nie przeszkadzał. Następnie delikatnie podważałem miejsca zgrzania, ale tak żeby nie ułamać tych "skrzydełek". Najlepiej widać to na fotce jak to ma wyglądać;
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Następnie ucinamy ten kawałek z wycięciem na hamulec ręczny:
[External Link Removed for Guests]
I mamy takie coś:
[External Link Removed for Guests]
Przed zamontowaniem podłokietnika wyciągamy popielniczkę. Sprawdzamy jak wszystko pasuje. Montujemy podłokietnik przykręcając go do tunelu za "skrzydełka":
[External Link Removed for Guests]
Powinno ładnie wszystko przylegać. Nawet popielniczka się otwiera. Minus jest taki, że podłokietnik jest szerszy niż przestrzeń między fotelami i lekko ociera przy podnoszeniu.
Tak wygląda po zamontowaniu:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Przestroga na początku dotyczy osób które nie chcą wiercić tunelu Ja traktuję samochód czysto użytkowo, a nie na pokaz tzn. ma mnie zawieźć tam gdzie chcę, bo to samochód pracuje na mnie, a nie na odwrót.
Koszt całej operacji wyniósł mnie 20zł (cena tunelu) + czas około 2h na spokojnie.
Mam nadzieję, że ktoś skorzysta, a może wymyśli nawet jakiś inny sposób. Pozdrawiam.
W razie jakiś pytam chętnie odpowiem w miarę możliwości.
Montaż podłokietnika z Vectry B do Astry G
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 mar 2009, 17:50
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin/UK
- Kontakt:
-
- Posty: 663
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 19:09
- Imię: Rafal
- Auto: Audi A4 1.8T
- Silnik: BFB
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
Przykro mi to pisać ALE: :>
Powiem ci że wszystko fajnie, ALE efekt taki jak byś sobie to ze sklejki zrobił to też by było (czyt. Że pasuje jak świni siodło)
ALE jak napisałeś że auto ma dla ciebie charakter czysto użytkowy, to trzeba było se np. drążek zmiany biegów z wołgi wsadzić słyszałem że bardzo wygodny jest
Może ktoś po zobaczeniu twoich 2 godzin pracy się skusi na podobny pomysł , ALE powiem ci szczerze że wolał bym w tym miejscu se kawałek gąbki wsadzić i efekt był by taki sam, a nawet lepszy bo gąbkę wyciągnę i spokój, a ta modyfikacja na pewno pozostawiła jakiś ślady
ALE może się mylę i ktoś się znajdzie
PS. lepiej jak byś tego nie fotografował, bo dzieci mogą to oglądać
Powiem ci że wszystko fajnie, ALE efekt taki jak byś sobie to ze sklejki zrobił to też by było (czyt. Że pasuje jak świni siodło)
ALE jak napisałeś że auto ma dla ciebie charakter czysto użytkowy, to trzeba było se np. drążek zmiany biegów z wołgi wsadzić słyszałem że bardzo wygodny jest
Może ktoś po zobaczeniu twoich 2 godzin pracy się skusi na podobny pomysł , ALE powiem ci szczerze że wolał bym w tym miejscu se kawałek gąbki wsadzić i efekt był by taki sam, a nawet lepszy bo gąbkę wyciągnę i spokój, a ta modyfikacja na pewno pozostawiła jakiś ślady
ALE może się mylę i ktoś się znajdzie
PS. lepiej jak byś tego nie fotografował, bo dzieci mogą to oglądać
- wojtek2805
- Posty: 14
- Rejestracja: 23 lut 2015, 8:33
- Auto: Astra F
- Silnik: x16xel
- Województwo: lubuskie
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Oj tam, oj tam. Zaraz tak na kolegę wsiadać. Dużo psuje fakt, że kolor inny i od razu widac, że to jakaś rzeźba.
Jak wygodny i poprawia komfort jazdy to niech służy .
Jak wygodny i poprawia komfort jazdy to niech służy .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 mar 2015, 13:18
- Imię: Maciej
- Auto: Astra G Bertone Cabrio
- Silnik: X18XE
- Województwo: wielkopolskie
Praktyczne rozwiązanie z tego co widzę , nawet zapewne wygodne w trakcie długich tras ale jak przedmówcy muszę stwierdzić że efekt wizualny jest słaby albo moim osobistym zdaniem bardzo słaby . Na przyszłość do takich projektów polecam jakąś szpachelkę na łączeniach elementów najlepiej do plastików oraz lakierowanie całego elementu przed montażem ( 3 cienkie warstwy lakieru barwnego oraz 2 bezbarwnego - mój własny przepis na udane malowanie ) . Całość powinna wyglądać bardziej jako jeden element . Oczywiście nie zapominamy od dokładnej obróbce papierkami ściernymi , odtłuszczaniu przed malowaniem oraz zasadzie że pośpiech jest bardzo złym doradcą .
- Draco
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 cze 2015, 23:05
- Auto: Astra G
- Silnik: X16SZR
- Województwo: śląskie
Sama myśl ciekawa, osobiście tez przydał by mi się podłokietnik, trzeba by tylko jakoś nad estetyką popracować, u mnie troszkę łatwiej bo mam czarne plastiki, spróbuje nabyć taki podłokietnik i zobaczę jak będzie to wyglądać na sucho, jak będzie ok to się na stałe zamontuje.