[Manual] Montaż tempomatu - benzyna Z14XE i inne

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[Manual] Montaż tempomatu - benzyna Z14XE i inne

#21

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

Opisze jak to u mnie wyglądało.
W sumie mam Vectre B polift silnik Z16XE więc jeśli czegoś nie było oryginalnie w samochodzie to niema pod to żadnej instalacji elektrycznej.
Tak więc zacząłem od dodania przewodów we wtyczce od komputera, po wyciągnięciu tego plastikowego grzebienia od mocowania pinów wystarczy wsunąć przewód wraz z izolacją do końca otworu i wsunąć zabezpieczenia, trzyma się wystarczająco dobrze a pin od komputera wbija się w sam środek przewodu i zapewnia odpowiednie połączenie.
Następnie przeciągnąłem przewody do środka i podpiłem manetkę oraz zabrałem się za podłączanie czujnika sprzęgła, zastosowałem czujnik dwupinowy lecz po aktywowaniu OP-COMem tempomatu czujnik w programie nie był wykrywany wiec stwierdziłem że pewnie potrzeba czujnika trzypinowego.
Po dłuższym czasie udało mi się znaleźć czujnik trzypinowy łącznie z całym pedałem za 20 zł niecałe 30 km ode mnie więc od razy pojechałem i go kupiłem.
Po podłączeniu czujnika trzypinowego ZONK program też go nie widzi, więc szybkie sprawdzenie całej instalacji, wszystko jest dobrze podłączone.
Już miałem się pogodzić z myślą że jednak nie uda mi się zrobić tempomatu i cała robota na marne ale coś mnie jeszcze natchnęło by sprawdzić czy czasem podczas jazdy komputer nie zacznie wykrywać czujnika, w trakcie jazdy nadal go nie widział ale co ciekawe tempomat działa prawidłowo i reaguje też na naciśniecie sprzęgła.
Jeszcze zrobiłem ostatni test i zwarłem przewód od czujnika bezpośrednio do plusa i tempomat też się normalnie załączał.
A teraz podsumowanie, tempomat powinien działać na obu typach czujników wystarczy że czujnik będzie podawał +12v kiedy pedał sprzęgła jest puszczony, na upartego można zrezygnować z czujnika i podpiąć przewód od niego pod plus od pedału hamulca, nie warto ślepo wierzyć w to co nam pokazuje program, warto zrobić test w praktyce.
Jak ktoś jest zainteresowany to mogę wrzucić schemat czujnika trzypinowego bo sobie go z ciekawości rozrysowałem.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 12:21 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój [External Link Removed for Guests] :D

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Jednoczesne sygnały na sterownik z czujnika sprzęgła i hamulca przez dłuższy czas powodują wywalenie błędu na sterowniku i odłączenie tempomatu.

Konieczny jest wtedy reset fejsem lub odpięcie aku.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

Nie chodzi mi o sygnał hamulca tylko stały plus z którego ten czujnik jest zasilany, sterownik wtedy widzi jakoby sprzęgło zawsze było w pozycji spoczynkowej.

A tu obiecany schemat czujnika dla zainteresowanych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 17:12 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój [External Link Removed for Guests] :D

Awatar użytkownika
astromen

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 2015, 14:35
Auto: Astra f
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#24

Nieprzeczytany post autor: astromen »

A można prosić o ponowne wrzucenie fotek z montażu lub jakieś schematy gdzie co jest itp. Może być do vb nawet.

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

W pierwszym poście masz wszystko dobrze opisane, co, gdzie i jak. Nawet bez zdjęć idzie to zrozumieć.
Mój [External Link Removed for Guests] :D

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#26

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

do astry f i tak tego nie zalozysz
nie ma serwa do poruszania linka gazu
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

Serwo to nie problem bo można by jakieś dopasować, do tego zrobieniem praktycznie całej instalacji, problemem może być sygnał prędkości.
Mój [External Link Removed for Guests] :D

Awatar użytkownika
astromen

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 2015, 14:35
Auto: Astra f
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#28

Nieprzeczytany post autor: astromen »

Montaż będę robił w vectrze b z16xe 2001 rok. Nie ma tam ani jednego przewodu do tempomatu... :twisted:

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

Taaa wiem coś o tym :D
Mój [External Link Removed for Guests] :D

Awatar użytkownika
astromen

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 2015, 14:35
Auto: Astra f
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#30

Nieprzeczytany post autor: astromen »

A jest możliwość aktywacji tempomatu w vectrze b przez op-com? Tak samo to się odbywa jak w astrze?

ODPOWIEDZ