[Manual] Montaż tempomatu - benzyna Z14XE i inne
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Vectra b
- Silnik: Z16XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
[Manual] Montaż tempomatu - benzyna Z14XE i inne
Opisze jak to u mnie wyglądało.
W sumie mam Vectre B polift silnik Z16XE więc jeśli czegoś nie było oryginalnie w samochodzie to niema pod to żadnej instalacji elektrycznej.
Tak więc zacząłem od dodania przewodów we wtyczce od komputera, po wyciągnięciu tego plastikowego grzebienia od mocowania pinów wystarczy wsunąć przewód wraz z izolacją do końca otworu i wsunąć zabezpieczenia, trzyma się wystarczająco dobrze a pin od komputera wbija się w sam środek przewodu i zapewnia odpowiednie połączenie.
Następnie przeciągnąłem przewody do środka i podpiłem manetkę oraz zabrałem się za podłączanie czujnika sprzęgła, zastosowałem czujnik dwupinowy lecz po aktywowaniu OP-COMem tempomatu czujnik w programie nie był wykrywany wiec stwierdziłem że pewnie potrzeba czujnika trzypinowego.
Po dłuższym czasie udało mi się znaleźć czujnik trzypinowy łącznie z całym pedałem za 20 zł niecałe 30 km ode mnie więc od razy pojechałem i go kupiłem.
Po podłączeniu czujnika trzypinowego ZONK program też go nie widzi, więc szybkie sprawdzenie całej instalacji, wszystko jest dobrze podłączone.
Już miałem się pogodzić z myślą że jednak nie uda mi się zrobić tempomatu i cała robota na marne ale coś mnie jeszcze natchnęło by sprawdzić czy czasem podczas jazdy komputer nie zacznie wykrywać czujnika, w trakcie jazdy nadal go nie widział ale co ciekawe tempomat działa prawidłowo i reaguje też na naciśniecie sprzęgła.
Jeszcze zrobiłem ostatni test i zwarłem przewód od czujnika bezpośrednio do plusa i tempomat też się normalnie załączał.
A teraz podsumowanie, tempomat powinien działać na obu typach czujników wystarczy że czujnik będzie podawał +12v kiedy pedał sprzęgła jest puszczony, na upartego można zrezygnować z czujnika i podpiąć przewód od niego pod plus od pedału hamulca, nie warto ślepo wierzyć w to co nam pokazuje program, warto zrobić test w praktyce.
Jak ktoś jest zainteresowany to mogę wrzucić schemat czujnika trzypinowego bo sobie go z ciekawości rozrysowałem.
W sumie mam Vectre B polift silnik Z16XE więc jeśli czegoś nie było oryginalnie w samochodzie to niema pod to żadnej instalacji elektrycznej.
Tak więc zacząłem od dodania przewodów we wtyczce od komputera, po wyciągnięciu tego plastikowego grzebienia od mocowania pinów wystarczy wsunąć przewód wraz z izolacją do końca otworu i wsunąć zabezpieczenia, trzyma się wystarczająco dobrze a pin od komputera wbija się w sam środek przewodu i zapewnia odpowiednie połączenie.
Następnie przeciągnąłem przewody do środka i podpiłem manetkę oraz zabrałem się za podłączanie czujnika sprzęgła, zastosowałem czujnik dwupinowy lecz po aktywowaniu OP-COMem tempomatu czujnik w programie nie był wykrywany wiec stwierdziłem że pewnie potrzeba czujnika trzypinowego.
Po dłuższym czasie udało mi się znaleźć czujnik trzypinowy łącznie z całym pedałem za 20 zł niecałe 30 km ode mnie więc od razy pojechałem i go kupiłem.
Po podłączeniu czujnika trzypinowego ZONK program też go nie widzi, więc szybkie sprawdzenie całej instalacji, wszystko jest dobrze podłączone.
Już miałem się pogodzić z myślą że jednak nie uda mi się zrobić tempomatu i cała robota na marne ale coś mnie jeszcze natchnęło by sprawdzić czy czasem podczas jazdy komputer nie zacznie wykrywać czujnika, w trakcie jazdy nadal go nie widział ale co ciekawe tempomat działa prawidłowo i reaguje też na naciśniecie sprzęgła.
Jeszcze zrobiłem ostatni test i zwarłem przewód od czujnika bezpośrednio do plusa i tempomat też się normalnie załączał.
A teraz podsumowanie, tempomat powinien działać na obu typach czujników wystarczy że czujnik będzie podawał +12v kiedy pedał sprzęgła jest puszczony, na upartego można zrezygnować z czujnika i podpiąć przewód od niego pod plus od pedału hamulca, nie warto ślepo wierzyć w to co nam pokazuje program, warto zrobić test w praktyce.
Jak ktoś jest zainteresowany to mogę wrzucić schemat czujnika trzypinowego bo sobie go z ciekawości rozrysowałem.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 12:21 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój [External Link Removed for Guests]
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Jednoczesne sygnały na sterownik z czujnika sprzęgła i hamulca przez dłuższy czas powodują wywalenie błędu na sterowniku i odłączenie tempomatu.
Konieczny jest wtedy reset fejsem lub odpięcie aku.
Konieczny jest wtedy reset fejsem lub odpięcie aku.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Vectra b
- Silnik: Z16XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Nie chodzi mi o sygnał hamulca tylko stały plus z którego ten czujnik jest zasilany, sterownik wtedy widzi jakoby sprzęgło zawsze było w pozycji spoczynkowej.
A tu obiecany schemat czujnika dla zainteresowanych.
A tu obiecany schemat czujnika dla zainteresowanych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 17:12 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój [External Link Removed for Guests]
- astromen
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sty 2015, 14:35
- Auto: Astra f
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
A można prosić o ponowne wrzucenie fotek z montażu lub jakieś schematy gdzie co jest itp. Może być do vb nawet.
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Vectra b
- Silnik: Z16XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
W pierwszym poście masz wszystko dobrze opisane, co, gdzie i jak. Nawet bez zdjęć idzie to zrozumieć.
Mój [External Link Removed for Guests]
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
do astry f i tak tego nie zalozysz
nie ma serwa do poruszania linka gazu
nie ma serwa do poruszania linka gazu
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Vectra b
- Silnik: Z16XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Serwo to nie problem bo można by jakieś dopasować, do tego zrobieniem praktycznie całej instalacji, problemem może być sygnał prędkości.
Mój [External Link Removed for Guests]
- astromen
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sty 2015, 14:35
- Auto: Astra f
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Montaż będę robił w vectrze b z16xe 2001 rok. Nie ma tam ani jednego przewodu do tempomatu...
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Vectra b
- Silnik: Z16XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Taaa wiem coś o tym
Mój [External Link Removed for Guests]
- astromen
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sty 2015, 14:35
- Auto: Astra f
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
A jest możliwość aktywacji tempomatu w vectrze b przez op-com? Tak samo to się odbywa jak w astrze?